Extra reisverzekeringen bij je kredietkaart

Ontdek de voordelen

Extra reisverzekeringen bij je kredietkaart

Ontdek de voordelen

Ben je een fervente globetrotter? Dan weet je ongetwijfeld dat een reis zelden helemaal verloopt zoals gepland. Onvoorziene omstandigheden kunnen zowel positief als negatief uitdraaien. Helaas zijn die negatieve gebeurtenissen vaak ook synoniem met extra kosten. Denk maar aan een vlucht met vertraging of een diefstal. Een reisverzekering biedt dan soelaas. Die kun je apart afsluiten, maar de kans bestaat dat je al een gratis reisverzekering hebt boven op je kredietkaart. Ontdek hier alle details.

Reisverzekeringen: geen overbodige luxe

Wie avontuurlijk en ondernemend is aangelegd, denkt vaak dat er op reis niets kan gebeuren. Je bent namelijk voorzichtig en anticipeert op de mogelijke risico’s, toch? Niets is minder waar, want de meeste factoren heb je helaas niet zelf in de hand. Zo is niemand beschermd tegen diefstal, een vlucht met vertraging, enz. Wil je écht met een gerust hart op reis vertrekken? Dan sluit je beter een reisverzekering af. Daarmee ben je ingedekt tegen de belangrijkste financiële risico’s die gepaard gaan met een reis in binnen- of buitenland. Van diefstal en schade tot bagageverlies.

Gratis reisverzekeringen bij KBC-Kredietkaart Platinum

Met deze verzekering ben je gedekt voor de annulerings- en vervroegdeterugkeerkosten van je privéreizen die je hebt betaald met een KBC-betaalmiddel. Je krijgt tot 10.000 euro per schadegeval terugbetaald. We zetten de voorwaarden op een rijtje.

Reisannuleringsverzekering

Vergoeding

 

  • Maximaal 10.000 euro per schadegeval ongeacht het aantal kredietkaarten en/of rekeningen in het gezin
  • Je betaalt geen franchise
Belangrijkste voorwaarden
  • De reis omvat minstens één overnachting
  • De reis moet volledig betaald worden met een KBC-betaalmiddel
  • Tussen het boeken van de reis en het annuleren van de reis moet je ononderbroken in het bezit zijn geweest van je KBC-Kredietkaart Platinum
  • Alleen privéreizen zijn gedekt
Belangrijkste uitsluitingen
  • Schadegevallen door overmatig gebruik van alcohol, van geneesmiddelen of van verdovende middelen die niet werden voorgeschreven door een dokter
  • Annuleringen of onderbrekingen wegens medische aandoeningen of letsels

Verzekering extra uitgaven bij vluchtvertraging en gemiste aansluiting

Deze verzekering vergoedt je uitgaven voor drank en voeding of bijkomende overnachtingskosten die niet door de vervoerder betaald worden als je reis meer dan vier uur vertraging oploopt door bv. een annulatie of vertraging van een bevestigd vervoer, instapweigering wegens overboeking of een andere verzekerde oorzaak. De verzekering geldt voor reizen met een buitenlandse reisbestemming.

Verzekering extra uitgaven bij vluchtvertraging en gemiste aansluiting

Vergoeding
  • Maximaal 150 euro per verzekerde persoon en maximaal 1.500 euro voor het hele reisgezelschap (deze bedragen tellen voor de totale reis heen en terug, ongeacht het aantal KBC-kredietkaarten en -rekeningen in het gezin)
Belangrijkste voorwaarden
  • De reis zelf moet betaald zijn met een KBC-betaalmiddel
  • De noodzakelijke uitgaven moeten betaald worden met je KBC-Kredietkaart Platinum

 

Belangrijkste uitsluitingen

De verzekering geldt niet

  • Als de vertraging te wijten was aan een betoging, staking of vakbondsactie die 24 uur voor het vertrek van de reis aan de gang was of minstens al was aangekondigd
  • Als er een gelijkwaardig alternatief vervoer mogelijk was
  • Voor chartervluchten

Verzekering dringende aankopen bij vertraagde aflevering van bagage

Deze verzekering vergoedt je uitgaven voor de dringende aankoop van de noodzakelijke vervangkledij en toiletartikelen die niet door de vervoersmaatschappij betaald worden als die aankoop het gevolg is van de vertraagde aflevering van je bagage.

De verzekering geldt voor reizen met een buitenlandse reisbestemming.

Verzekering dringende aankopen bij vertraging aflevering bagage

Vergoeding
  • Bagage meer dan 48 uur te laat: tot 750 euro voor het hele reisgezelschap
  • Bagage meer dan 4 uur te laat: tot 250 euro voor het hele reisgezelschap
Belangrijkste voorwaarden
  • De reis moet door jou betaald zijn met een KBC-betaalmiddel
  • De dringende aankopen moeten betaald zijn met de KBC-Kredietkaart Platinum
Belangrijkste uitsluitingen

De verzekering geldt niet

  • Als de bagage niet werd opgehaald voor chartervluchten
  • Voor bagage die niet bij het vertrek in beheer is gegeven aan de vervoerder of die te laat werd ingecheckt

Verzekering van de franchise bij schade aan de huurwagen

Je gaat op reis en huurt een wagen in het buitenland?

Deze verzekering betaalt je de franchise terug die de autoverzekeraar van de verhuurder jou aanrekent voor schade aan het gehuurde voertuig tijdens de huurperiode.

Verzekering van de franchise bij schade aan de huurwagen

Vergoeding
  • Minimaal 100 euro en maximaal 2.500 euro per kalenderjaar en per rekening waaraan de kredietkaart verbonden is

Belangrijkste voorwaarden

  • De wagen moet gehuurd zijn voor privédoeleinden en voor maximaal 30 dagen
  • Het betreft een personenauto, mobilhome, lichte vrachtauto of terreinwagen (max. 3,5 ton)
  • De franchise bedraagt minstens 100 euro
  • De huurprijs van de wagen moet door jou betaald zijn met de KBC-Kredietkaart Platinum
Belangrijkste uitsluitingen

De verzekering geldt niet

  • Als er bij aanvang van de reis een negatief reisadvies geldt voor de bestemming
  • Als je meer dan één voertuig tegelijk huurt
  • Voor aanhangwagens

Opgelet: lees de algemene voorwaarden van deze verzekering om de exacte draagwijdte te kennen: Algemene voorwaarden verzekeringen Platinum.

Goed om te weten

  • De verzekering wordt aangeboden door KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België. BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB. Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België. Een onderneming van de KBC Groep.
  • Je KBC-bankkantoor is het eerste aanspreekpunt voor je klachten over deze reclame. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 0800 62 084, tel. 0800 620 84 (gratis) of 078 15 20 45 (betalend), fax 016 86 30 38.
    Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je met een klacht over deze reclame richten tot Ombudsfin vzw, North Gate II, Koning Albert II laan 8, bus 2, 1000 Brussel, tel. 02 545 77 70, fax 02 545 77 79, e-mail ombudsman@ombfin.be.
    Met een klacht over de verzekeringen kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûsplantsoen 35, 1000 Brussel, info@ombudsman.as, www.ombudsman.as.
    Je kunt een beroep doen op de verzekeringen zolang je kredietkaart actief is en je de kaartbijdrage hebt betaald. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.
  • Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde verzekeringen.
  • Deze verzekeringen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).
    De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-bankkantoor en op www.kbc.be/platinum. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming vanwege de verzekeraar.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen