Verzekering aankoopbescherming

Nieuwe jas gescheurd? Je KBC-kredietkaart dekt de kosten

Verzekering aankoopbescherming

Nieuwe jas gescheurd? Je KBC-kredietkaart dekt de kosten

Je zult het altijd zien: heb je net een nieuwe, dure trui gekocht, blijf je met de mouw vasthangen aan de deurklink. Gevolg: een beschadigde trui die je niet meer kunt dragen óf moet laten herstellen – waardoor je nog meer geld kwijt bent. De Verzekering aankoopbescherming beschermt jouw aankopen negentig dagen vanaf de aankoopdatum of leveringsdatum. Wist je trouwens dat deze verzekering vaak al in je KBC-kredietkaart zit? Handig hé!

Beschermd tegen schade

Rok gescheurd toen je opstond van je stoel? Bril kapot omdat je erop ging zitten? Het zijn typische voorbeelden van zogenaamde accidentele schade: schade aan of vernietiging van je aankoop die te wijten is aan een externe oorzaak. Dankzij de Verzekering aankoopbescherming zijn je aankopen beschermd tegen dit soort van schade, tot negentig dagen na de aankoop- of leverdatum.

Beschermd tegen diefstal

Werd je laptop gestolen uit de koffer van je auto? Dan is er sprake van ‘gekwalificeerde’ diefstal, oftewel diefstal die gepaard gaat met braak – zoals het forceren van een slot – of lichamelijk geweld. Ook hier betaalt de Verzekering aankoopbescherming een vergoeding.

Die vergoeding bestaat erin dat de verzekeraar je de herstellingskosten of de nieuwprijs van je beschadigde of gestolen goed terugbetaalt, met een maximum van 3.000 euro per verzekerde kredietkaart per jaar. Als de herstellingskosten hoger zijn dan de nieuwvervangingswaarde, dan wordt de nieuwvervangingswaarde vergoed.

Welke goederen zijn verzekerd?

Een Verzekering aankoopbescherming dekt roerende goederen met een waarde van 50 euro (btw inbegrepen) of meer, die nieuw werden aangekocht met de kredietkaart waaraan deze verzekering is gekoppeld. De aangekochte goederen moeten

  • Nieuw zijn
  • Door een professionele verkoper verkocht zijn
  • En voor privégebruik bestemd zijn

Welke goederen zijn niet verzekerd?

De belangrijkste uitgesloten goederen zijn

  • Geld, deviezen, reischeques, verhandelbare effecten
  • Mobiele telefoons
  • Tweedehands- of gebruikte goederen
  • Sieraden, horloges
  • Bont
  • Kunstwerken

In welke gevallen ben je beschermd?

  • De aankopen moeten geheel met een KBC-kredietkaart betaald zijn waaraan deze verzekering gekoppeld is
  • Je moet je kredietkaart nog bezitten op het ogenblik van de schadeaangifte
  • Hou zowel je aankoopbewijs als je kredietkaartafrekening of maandelijks overzicht bij. Deze moet je namelijk voorleggen bij een schadegeval

In welke gevallen ben je niet beschermd?

In sommige situaties komt de Verzekering aankoopbescherming niet tussen. De belangrijkste zijn

  • Opzettelijke schade, toegebracht door de verzekerde zelf of zijn huisgenoten
  • Verlies of onverklaarbare verdwijning
  • Beschadiging tijdens het transport
  • Gewone slijtage
  • Esthetische schade, zoals krassen of deuken

Goed om te weten

  • Je kunt een beroep doen op de verzekering zolang je kredietkaart actief is en je de kaartbijdrage hebt betaald. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.
  • Je kunt enkel een beroep doen op de verzekering indien je bent toegetreden tot de verzekering. Die toetreding is gratis.
  • Je KBC-bankkantoor is het eerste aanspreekpunt voor je klachten over deze reclame. Als je niet tot overeenstemming komt, kan je je wenden tot klachten@kbc.be, tel. 0800 620 84 (gratis) of 078 15 20 45 (betalend), fax 016 86 30 38.
  • Met klachten over deze verzekeringen kun je terecht bij London General Insurance Company limited, c/o The Warranty Group Europe, t.a.v. de directie, Uitbreidingstraat 84, 2600 Berchem of via info.be@thewarrantygroup.com. Kom je niet tot een passende oplossing met de verzekeraar dan kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûsplantsoen 35, 1000 Brussel, info@ombudsman.as, www.ombudsman.as
  • De verzekeraar is London General Insurance Company Ltd., gevestigd in Integra House, Vicarage Road, Egham, Surrey, TW20 9JZ, Verenigd Koninkrijk, erkend onder code 987 om via haar bijkantoor in België, gevestigd te Steenpoeldreef 11, 1850 Grimbergen, de tak geldelijke verliezen (16) te beoefenen.
  • De Administrateur is TWG Services Ltd., gevestigd in Integra House, Vicarage Road, Egham, Surrey, TW20 9JZ, Verenigd Koninkrijk, gereglementeerd door de Britse Financial Conduct Authority en geregistreerd onder nummer 312440, met bijkantoor in Nederland en aldaar handelend onder de naam The Warranty Group Europe, Nederland, gevestigd te President Kennedylaan 106 te Velp, in België handelend onder het stelsel van vrije dienstverlening, erkend om op te treden als verzekeringstussenpersoon, hier optredend als administrateur voor rekening van London General Insurance Company Ltd.
  • Het Belgisch recht is van toepassing
  • Deze verzekering behoort tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).
  • De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-bankkantoor of op www.kbc.be/platinum. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming vanwege de verzekeraar.

Deze verzekering zit in de volgende kredietkaarten

De KBC-Kredietkaart Silver en de KBC-Kredietkaart Gold zijn kredietkaarten met als kaartuitgever: KBC Bank NV, met zetel in Havenlaan 2, 1080 Brussel, België, BTW BE 0462.920.226, RPR Brussel, FSMA 026 256 A.

Het KBC Flex Budget is een kredietopening van onbepaalde duur met de KBC-Kredietkaart Silver, de KBC-Kredietkaart Gold of de KBC-Kredietkaart Platinum als bijkomend kredietopnemingsmiddel.

Kredietgever en kaartuitgever : KBC Bank NV. Onder voorbehoud van goedkeuring van je kaartaanvraag of kredietaanvraag door KBC Bank NV. 

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen