Vertraging van je vlucht of een aansluiting gemist?

KBC betaalt je extra uitgaven terug

Vertraging van je vlucht of een aansluiting gemist?

KBC betaalt je extra uitgaven terug

Heeft je vlucht vertraging of mis je je vliegtuig doordat de trein te laat was? Je krijgt per persoon een som terugbetaald om tijdens het wachten rustig iets te drinken of te eten als de luchtvaartmaatschappij die uitgaven niet zou vergoeden.

Wat wordt er gedekt?

Deze verzekering vergoedt je uitgaven voor drank en voeding of bijkomende overnachtingskosten die niet door de vervoerder betaald worden als je reis meer dan vier uur vertraging oploopt door bv. een annulatie of vertraging van een bevestigd vervoer, instapweigering wegens overboeking of een andere verzekerde oorzaak. De verzekering geldt voor reizen met een buitenlandse reisbestemming.

Wanneer ben je gedekt?

Vergoeding
  • Maximaal 150 euro per verzekerde persoon en maximaal 1.500 euro voor het hele reisgezelschap (deze bedragen tellen voor de totale reis heen en terug, ongeacht het aantal KBC-kredietkaarten en -rekeningen in het gezin)
Belangrijkste voorwaarden
  • De reis zelf moet betaald zijn met een KBC-betaalmiddel
  • De noodzakelijke uitgaven moeten betaald worden met je KBC-Kredietkaart Platinum Flex

 

Belangrijkste uitsluitingen

De verzekering geldt niet

  • Als de vertraging te wijten was aan een betoging, staking of vakbondsactie die 24 uur voor het vertrek van de reis aan de gang was of minstens al was aangekondigd
  • Als er een gelijkwaardig alternatief vervoer mogelijk was
  • Voor chartervluchten

Deze verzekering is gratis en optioneel. Om op de dekking een beroep te kunnen doen, moet je zijn toegetreden tot deze verzekering.

Geniet van deze verzekering via de Kredietkaart Platinum

Goed om te weten

Opgelet: lees de algemene voorwaarden van deze verzekering om de exacte draagwijdte te kennen: Algemene voorwaarden verzekeringen Platinum Flex.

Goed om te weten

  • De verzekering wordt aangeboden door KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België. BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB. Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België. Een onderneming van de KBC Groep.
  • Je KBC-bankkantoor is het eerste aanspreekpunt voor je klachten over deze reclame. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 0800 620 84 (gratis) of 078 15 20 45 (betalend), fax 016 86 30 38.
    Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je met een klacht over deze reclame richten tot Ombudsfin vzw, North Gate II, Koning Albert II laan 8, bus 2, 1000 Brussel, tel. 02 545 77 70, fax 02 545 77 79, e-mail ombudsman@ombfin.be.
    Met een klacht over de verzekeringen kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûsplantsoen 35, 1000 Brussel, info@ombudsman.as, www.ombudsman.as.
    Je kunt een beroep doen op de verzekeringen zolang je kredietkaart actief is en je de kaartbijdrage hebt betaald. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.
  • Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde verzekeringen.
  • Deze verzekeringen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).
    De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-bankkantoor en op www.kbc.be/platinum. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming vanwege de verzekeraar.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen