Je huurwagen beschadigd of gestolen?

KBC betaalt de franchise van de autoverzekering van de huurwagen terug.

Je huurwagen beschadigd of gestolen?

KBC betaalt de franchise van de autoverzekering van de huurwagen terug.

Deze verzekering geldt voor je huurwagen in het buitenland. Wordt de wagen beschadigd of gestolen en is er in de autoverzekering van de huurwagen een franchise van toepassing? Dan krijg je die franchise terugbetaald.

Wat wordt er gedekt?

Je gaat op reis en huurt een wagen in het buitenland?

Deze verzekering betaalt je de franchise terug die de autoverzekeraar van de verhuurder jou aanrekent voor schade aan het gehuurde voertuig tijdens de huurperiode.

Wanneer ben je gedekt?

Vergoeding
  • Minimaal 100 euro en maximaal 2.500 euro per kalenderjaar en per rekening waaraan de kredietkaart verbonden is

Belangrijkste voorwaarden

  • De wagen moet gehuurd zijn voor privédoeleinden en voor maximaal 30 dagen
  • Het betreft een personenauto, mobilhome, lichte vrachtauto of terreinwagen (max. 3,5 ton)
  • De franchise bedraagt minstens 100 euro
  • De huurprijs van de wagen moet door jou betaald zijn met de KBC-Kredietkaart Platinum Flex
Belangrijkste uitsluitingen

De verzekering geldt niet

  • Als er bij aanvang van de reis een negatief reisadvies geldt voor de bestemming
  • Als je meer dan één voertuig tegelijk huurt
  • Voor aanhangwagens

Deze verzekering is gratis en optioneel. Om op de dekking een beroep te kunnen doen, moet je zijn toegetreden tot deze verzekering.

Deze verzekering is gekoppeld aan de volgende kredietkaart

Opgelet: lees de algemene voorwaarden van deze verzekering om de exacte draagwijdte te kennen: Algemene voorwaarden verzekeringen Platinum Flex.

Goed om te weten

  • De verzekering wordt aangeboden door KBC Verzekeringen NV – Professor Roger Van Overstraetenplein 2 – 3000 Leuven – België. BTW BE 0403.552.563 – RPR Leuven – IBAN BE43 7300 0420 0601 – BIC KREDBEBB. Onderneming toegelaten voor alle takken onder code 0014 (K.B. 4 juli 1979, B.S. 14 juli 1979) door de Nationale Bank van België, de Berlaimontlaan 14, 1000 Brussel, België. Een onderneming van de KBC Groep.
  • Je KBC-bankkantoor is het eerste aanspreekpunt voor je klachten over deze reclame. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 0800 620 84 (gratis) of 078 15 20 45 (betalend), fax 016 86 30 38.
    Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je met een klacht over deze reclame richten tot Ombudsfin vzw, North Gate II, Koning Albert II laan 8, bus 2, 1000 Brussel, tel. 02 545 77 70, fax 02 545 77 79, e-mail ombudsman@ombfin.be.
    Met een klacht over de verzekeringen kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûsplantsoen 35, 1000 Brussel, info@ombudsman.as, www.ombudsman.as.
    Je kunt een beroep doen op de verzekeringen zolang je kredietkaart actief is en je de kaartbijdrage hebt betaald. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.
  • Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde verzekeringen.
  • Deze verzekeringen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).
    De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-bankkantoor en op www.kbc.be/platinum. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming vanwege de verzekeraar.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen