De verzekering verlengde garantie

Wettelijke garantie op je toestel vervallen?

De verzekering verlengde garantie

Wettelijke garantie op je toestel vervallen?

Wat is de verlengde garantie?

Koop je een nieuwe koelkast, laptop of televisie? Dan krijg je daar een wettelijke garantie op. Die garantie voorziet in de herstelling of vervanging van je toestel bij eventuele schade, en dat gedurende twee jaar na de aankoop. Maar wat als jouw koelkast na die twee jaar plots dienst weigert? In zo'n geval biedt een Verzekering verlengde garantie soelaas. Deze verzekering geeft boven op de wettelijke twee jaar nog eens twee jaar extra garantie op je pas gekochte toestel.

Wie is verzekerd voor wat?

Met een KBC-Kredietkaart Silver of KBC-Kredietkaart Gold geniet je een verlengde garantie op

  • Kleine en grote huishoudelijke apparaten (koelkast, wasmachine, strijkijzer, stofzuiger ...)
  • Audio- en televisietoestellen (televisie, dvd-speler, gps, cd-speler ...)
  • Doe-het-zelfmateriaal (boormachine, hogedrukreiniger, schuurmachine ...)

Heb je een KBC-Kredietkaart Platinum? Dan geniet je daarbovenop een Verzekering verlengde garantie op computerproducten

  • Laptop
  • Pc
  • Tablet
  • Beeldscherm
  • Toetsenbord

Wil je zeker weten of jouw meest recente aankoop gedekt wordt door de Verzekering verlengde garantie? Raadpleeg dan deze lijst van verzekerde goederen. Als je toestel niet in deze lijst staat, dan is het niet gedekt.

Verzekerd ja, maar ... onder welke voorwaarden?

Waarop moet je letten als je toestel beschadigd is en je een beroep wilt doen op de Verzekering verlengde garantie?

  • Je aankoop moet volledig betaald zijn met je KBC-kredietkaart waaraan de verzekering gekoppeld is
  • Je aankoop moet minimaal 50 euro bedragen
  • Op het moment dat je aangifte doet van de schade aan je toestel, moet je beschikken over je KBC-kredietkaart
  • De schade aan je toestel moet aan een interne oorzaak te wijten zijn
  • Houd het kassaticket of de factuur van je aankoop goed bij, want dat moet je kunnen voorleggen bij de schadeaangifte
  • Ook je kredietkaartafrekening of het maandelijkse overzicht daarvan moet je kunnen voorleggen

Je kunt een beroep doen op de verzekering zolang je kredietkaart actief is, je de kaartbijdrage hebt betaald en je toegetreden bent tot deze verzekering. Die toetreding is gratis. De verzekering eindigt automatisch wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet.

Wat wordt er precies vergoed?

Is je toestel beschadigd en gedekt door de Verzekering verlengde garantie? Dan worden de herstellingskosten vergoed. Overschrijden die kosten het bedrag dat je voor een volledig nieuw toestel moet neerleggen? Dan wordt het bedrag voor een nieuw toestel vergoed, zodat jij je beschadigde exemplaar kunt vervangen.

Wat wordt er niet vergoed?

De belangrijkste uitgesloten risico's zijn

  • Opzettelijke schade door de verzekerde of zijn huisgenoten
  • Verlies of onverklaarbare verdwijning
  • Beschadiging tijdens het transport
  • Gewone slijtage
  • Esthetische schade (krassen, deuken, enz.)

De belangrijkste uitgesloten goederen zijn

  • Geld, deviezen, reischeques, verhandelbare effecten
  • Mobiele telefoons
  • Tweedehands- of gebruikte goederen
  • Sieraden, horloges, bont en kunstwerken

De dekkingsvoorwaarden vind je op onze website. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming van de verzekeraar.

Deze verzekering is gekoppeld aan de volgende kredietkaarten

De KBC-Kredietkaart Silver en de KBC-Kredietkaart Gold zijn kredietkaarten met als kaartuitgever: KBC Bank NV, met zetel in Havenlaan 2, 1080 Brussel, België, BTW BE 0462.920.226, RPR Brussel, FSMA 026 256 A.

Het KBC Flex Budget is een kredietopening van onbepaalde duur met de KBC-Kredietkaart Silver, de KBC-Kredietkaart Gold of de KBC-Kredietkaart Platinum als bijkomend kredietopnemingsmiddel.

Kredietgever en kaartuitgever : KBC Bank NV. Onder voorbehoud van goedkeuring van je kaartaanvraag of kredietaanvraag door KBC Bank NV. 

Goed om te weten

  • De verzekeraar is London General Insurance Company Ltd., gevestigd in Integra House, Vicarage Road, Egham, Surrey, TW20 9JZ, Verenigd Koninkrijk, erkend onder code 987 om via zijn bijkantoor in België, gevestigd te Steenpoeldreef 11, 1850 Grimbergen, de tak geldelijke verliezen (16) te beoefenen.
  • De Administrateur is TWG Services Ltd., gevestigd in Integra House, Vicarage Road, Egham, Surrey, TW20 9JZ, Verenigd Koninkrijk, gereglementeerd door de Britse Financial Conduct Authority en geregistreerd onder nummer 312440, met bijkantoor in Nederland en aldaar handelend onder de naam The Warranty Group Europe, Nederland, gevestigd aan de President Kennedylaan 106 in Velp, in België handelend onder het stelsel van vrije dienstverlening, erkend om op te treden als verzekeringstussenpersoon, hier optredend als administrateur voor rekening van London General Insurance Company Ltd.
  • Je KBC-bankkantoor is het eerste aanspreekpunt voor jouw klachten over deze reclame. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement, Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 0800 620 84 (gratis) of 078 15 20 45 (betalend), fax 016 86 30 38. Kom je niet tot een passende oplossing, dan kun je je met je klacht richten tot de Bemiddelingsdienst Banken-Krediet-Beleggingen, Belliardstraat 15-17 bus 8, 1040 Brussel, Tel 02 545 77 70, Fax 02 545 77 79, e-mail ombudsman@ombfin.be.
  • Met klachten over deze verzekering kun je terecht bij London General Insurance Company limited, c/o The Warranty Group Europe, t.a.v. de directie, Uitbreidingstraat 84, 2600 Berchem of via info.nl@thewarrantygroup.com. Kom je niet tot een passende oplossing met de verzekeraar, dan kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman.as, www.ombudsman.as
  • Het Belgische recht is van toepassing.
  • Deze verzekering behoort tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen