Hoe internetfraude melden?

Hoe internetfraude melden?

Iets verdachts opgemerkt?

Stuur een e-mail naar secure4u@kbc.be

Hoe herken je een verdachte e-mail?

  • Er wordt vaak verwezen naar een veiligheidsprobleem met je bankkaart of je bankrekening.
  • Je moet dringend actie ondernemen.
  • Je kunt het probleem oplossen door een bijlage te openen of op een link klikken. De link brengt je naar een valse website waar je persoonlijke gegevens moet ingeven (je bankkaartnummer, de codes die je berekent met je kaartlezer, enz.…).

Hoe herken je een verdachte telefoon?

 

  • Je wordt gebeld door een onbekende die probeert om persoonlijke informatie te krijgen, bijvoorbeeld je bankkaartnummer of de codes die je berekent met je kaartlezer. 

Slachtoffer van fraude?

Bel onmiddellijk 0800 65 65 0 - 24/7 bereikbaar.
Vanuit het buitenland: + 32 15 63 22 80

  • Je hebt persoonlijke gegevens ingevoerd op een verdachte website.
  • Je hebt persoonlijke gegevens via telefoon doorgegeven aan een onbekende.
  • Je merkt een betaling op die je zelf niet ingevoerd hebt.
  • Je smartphone is gestolen of je bent hem verloren.