Fysieke winkel + webshop: omnikanaal is de toekomst

Studie bewijst: je klanten willen dat je online verkoopt

Fysieke winkel + webshop: omnikanaal is de toekomst

Studie bewijst: je klanten willen dat je online verkoopt

Omnikanaal is de toekomst. De resultaten van een onderzoek naar veranderend consumentengedrag spreken voor zich.

Maar wat is omnikanaal precies? Bekijk het als een online of offline verlengstuk van je zaak. Een webshop bijvoorbeeld. Een verdeelautomaat. Of een callcenter waar je klanten kunnen bestellen en waar ze met hun vragen terechtkunnen.

Wat als een paal boven water staat: je klanten willen via verschillende kanalen bij je winkelen.

Je klanten wíllen omnikanaal winkelen

Je klanten waarderen dat je een fysieke winkel én een webshop hebt. Ze wisselen graag af tussen de 2.

Online krijg je net een voldoende. De jongere generatie buist je

De helft van je klanten geeft de Belgische handelszaken net een voldoende voor online aanwezigheid.

De jongere generatie? Die geraakt gefrustreerd.

Vind jij online winkelen een kans of een risico?

Een kleine helft van je collega's ziet omnikanaal als een kans. De andere helft vindt het eerder een bedreiging. En jij?

Ga in op de verwachtingen van je klanten

83% van alle handelszaken heeft vandaag een website. Maar is dat genoeg? Er gaapt nog altijd een grote kloof tussen wat je klanten verwachten en wat je hen aanbiedt. Je wilt nieuwe klanten aanboren? Laat je inspireren!

Je klanten winkelen altijd maar meer. Online én fysiek

Goed nieuws: je klanten besteden een altijd maar groter wordend deel van hun uitgaven aan winkelen. En het fysieke winkelen moet niet onderdoen voor online shoppen. Combineer je de 2? Dan win je op alle terreinen. 

Besluit: met omnikanaalverkoop win je

Speel je slim in op de veranderde verwachtingen van je klanten? Dan heb je de toekomst in handen. Zoveel is duidelijk.

Bedien je klanten via zoveel mogelijk kanalen. Volg de omnikanaalevolutie op de voet en kijk wat het meest relevant is. Voor jou, maar vooral voor je klanten.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Eva Vissers

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!

Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

E-commerce op z’n best: online verkopen via Storesquare om het aantal bestellingen te zien stijgen.

Is je winstmarge anders bij onlineverkoop?

Is je winstmarge anders bij onlineverkoop?

Wil je een webshop starten? Verlies de kosten, prijszetting en onlinemarketing dan niet uit het oog.

Hoe moet je pakjes verzenden?

Hoe moet je pakjes verzenden?

Lever je thuis, via een afhaalpunt of pakjesautomaat? De juiste levermethode zorgt voor een tevreden klant.