Onlinebetaalsystemen: waar let ik op?

Kies de juiste formule voor jouw webshop en klanten

Onlinebetaalsystemen: waar let ik op?

Kies de juiste formule voor jouw webshop en klanten

Net als in een offline context heb je ook online een kassasysteem nodig. Tal van leveranciers hebben oplossingen in huis, elk met hun eigen sterktes en zwaktes.

Transactiemodellen onder de loep

Transactie, formule, betaalmethode, online, e-commerce, webshop, kassasysteem

Voor onlinetransacties zijn er twee modellen op de markt. Enerzijds de spelers met opstart-, abonnements- en transactiekosten, anderzijds de partijen met enkel (hogere) transactiekosten. Welke formule moet je kiezen? Dat hangt af van jouw situatie, de sector waarin je actief bent, het aantal transacties dat je accepteert, het aandeel professionele kaarten waarmee betaald wordt in je winkel, de verdeling van debet- versus kredietkaarten, enz. Laat je daarom goed adviseren!

De juiste oplossing hangt af van je zaak en klanten.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce bij KBC

De juiste betaalmethoden aanvaarden

Veel landen hebben eigen, regionale betaalmethoden. In België is dat Bancontact/MisterCash, in Nederland iDeal, Frankrijk heeft Carte Bancaire en Duitsland Giropay. In je zaak kan Bancontact/MisterCash misschien perfect volstaan, maar in regio’s waar veel buitenlandse bezoekers over de vloer komen, zijn de kredietkaarten Visa en MasterCard een absolute must. Trek je zelfs klanten aan uit de Verenigde Staten? Bekijk dan zeker American Express als aanvulling op je aanbod van betaalmethoden.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe bestellingen verzenden?

Hoe bestellingen verzenden?

Eva Vissers

Heb je een eigen webshop? Zo bezorg je de online bestellingen aan je klanten.

Blog: Scoren met e-mail

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens

Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?

Hoog tijd voor e-commerce

Hoog tijd voor e-commerce

Meer en meer consumenten kopen online. Volg de trend en doe via een webshop of marktplaats aan e-commerce.

Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

E-commerce op z’n best: online verkopen via Storesquare om het aantal bestellingen te zien stijgen.