Net als in een offline context heb je ook online een kassasysteem nodig. Tal van leveranciers hebben oplossingen in huis, elk met hun eigen sterktes en zwaktes.
Transactiemodellen onder de loep

Voor onlinetransacties zijn er twee modellen op de markt. Enerzijds de spelers met opstart-, abonnements- en transactiekosten, anderzijds de partijen met enkel (hogere) transactiekosten. Welke formule moet je kiezen? Dat hangt af van jouw situatie, de sector waarin je actief bent, het aantal transacties dat je accepteert, het aandeel professionele kaarten waarmee betaald wordt in je winkel, de verdeling van debet- versus kredietkaarten, enz. Laat je daarom goed adviseren!
De juiste oplossing hangt af van je zaak en klanten.
Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce bij KBC
De juiste betaalmethoden aanvaarden
Veel landen hebben eigen, regionale betaalmethoden. In België is dat Bancontact/MisterCash, in Nederland iDeal, Frankrijk heeft Carte Bancaire en Duitsland Giropay. In je zaak kan Bancontact/MisterCash misschien perfect volstaan, maar in regio’s waar veel buitenlandse bezoekers over de vloer komen, zijn de kredietkaarten Visa en Mastercard een absolute must. Trek je zelfs klanten aan uit de Verenigde Staten? Bekijk dan zeker American Express als aanvulling op je aanbod van betaalmethoden.