Onlinebetaalsystemen: waar let ik op?

Kies de juiste formule voor jouw webshop en klanten

Onlinebetaalsystemen: waar let ik op?

Kies de juiste formule voor jouw webshop en klanten

Net als in een offline context heb je ook online een kassasysteem nodig. Tal van leveranciers hebben oplossingen in huis, elk met hun eigen sterktes en zwaktes.

Transactiemodellen onder de loep

Transactie, formule, betaalmethode, online, e-commerce, webshop, kassasysteem

Voor onlinetransacties zijn er twee modellen op de markt. Enerzijds de spelers met opstart-, abonnements- en transactiekosten, anderzijds de partijen met enkel (hogere) transactiekosten. Welke formule moet je kiezen? Dat hangt af van jouw situatie, de sector waarin je actief bent, het aantal transacties dat je accepteert, het aandeel professionele kaarten waarmee betaald wordt in je winkel, de verdeling van debet- versus kredietkaarten, enz. Laat je daarom goed adviseren!

De juiste oplossing hangt af van je zaak en klanten.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce bij KBC

De juiste betaalmethoden aanvaarden

Veel landen hebben eigen, regionale betaalmethoden. In België is dat Bancontact/MisterCash, in Nederland iDeal, Frankrijk heeft Carte Bancaire en Duitsland Giropay. In je zaak kan Bancontact/MisterCash misschien perfect volstaan, maar in regio’s waar veel buitenlandse bezoekers over de vloer komen, zijn de kredietkaarten Visa en Mastercard een absolute must. Trek je zelfs klanten aan uit de Verenigde Staten? Bekijk dan zeker American Express als aanvulling op je aanbod van betaalmethoden.

Was this page useful to you? Yes No

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!
Blog: To webshop or not to webshop?

Blog: To webshop or not to webshop?

Maar liefst 650 mensen schreven zich in voor de Pop-up Webshop (campagne van KBC, mei 2015). De tien strafste ideeën mochten een eigen webshop uitbouwen met de hulp van KBC en andere partners. Het resultaat was verbluffend. Tien stralende webshops en tien stralende ondernemers. Maar wat met de andere kandidaten? Uiteraard had KBC ook voor hen een verrassing in petto!
Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Zorg voor minder administratie, minder stock, een betere service en meer klanten, net als Mimi Baby.
Hoe bestellingen verzenden?

Hoe bestellingen verzenden?

Heb je een eigen webshop? Zo bezorg je de online bestellingen aan je klanten.