Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Meer klanten voor Mimi Baby door een webshop en showroom

Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Meer klanten voor Mimi Baby door een webshop en showroom

Meestal wordt een webshop gebruikt als aanvulling van een klassieke winkel. Toch is dat niet altijd het geval. Stefanie Bosschem, zaakvoerster van Mimi Baby, kan ervan meepraten. Ze ruilde haar klassieke babyspeciaalzaak in voor een webshop en showroom. Dat zorgt voor minder administratie, minder stock en toch een betere service voor een groeiend aantal klanten uit heel België. Zo verdriedubbelde ze het aantal geboortelijsten op een jaar tijd.

Waarom?

"Ik had vroeger een grote babyspeciaalzaak op de ring in Brugge, waar ik voornamelijk geboortelijsten deed. We hielden statistieken bij. Het aantal mensen dat persoonlijk naar de winkel kwam om een cadeautje te kopen, werd steeds kleiner. De verkoop op onze onlinegeboortelijsten groeide dan weer. Toen heb ik de stap gezet naar onlinegeboortelijsten, gecombineerd met persoonlijk advies in een kleine showroom."

Hoe?

Mimi Baby, showroom, webshop, online verkoop, persoonlijk advies, service, groei

"We hebben onze winkel verkocht. In een klein, gezellig huis in Brugge heb ik nu een showroom waar je alle producten kunt zien. We werken op afspraak, ik maak tijd voor de mensen en ik luister naar wat ze echt willen. Daarna kunnen mensen zelf hun lijst samenstellen, welkomst- en bedanktekstjes toevoegen, enzovoort. We doen er vandaag ook doopsuiker en geboortekaartjes bij. Vroeger had ik daar simpelweg geen tijd voor. Nu kan ik klanten op een heel persoonlijke manier een totaalconcept bieden en dat is volgens mij uniek in België."

We denken alweer aan een nieuw onlineproject: de tweedehandsverkoop van ons eigen materiaal

Stefanie Bosschem, zaakvoerster Mimi Baby

Resultaat?

"Het is moeilijk geweest. Door te stoppen met de winkel verloren we ook onze zichtbaarheid. Ik kreeg best wel negatieve reacties. Maar nu kan ik zeggen dat het een heel goede oplossing is geweest. Vroeger kwamen mijn klanten uit Brugge, Knokke en omstreken, maar via Google vindt iedereen mij. Nu heb ik klanten in Leuven, Brussel, zelfs Nederland. Ik heb dit jaar 3 keer meer geboortelijsten en -kaartjes dan vorig jaar.

Tegen de zomer willen we graag Baby Second Home oprichten. Een onlineplatform waarop mijn klanten hun vaak dure stuks kunnen doorverkopen. We gaan dus verder op het digitale pad."

Meer ervaringen lezen?

Neem voor meer ervaringen van ondernemers een kijkje op onze blogpagina. Of wil je meer weten over Mimi Baby? Bezoek dan hun website.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: Ga op zoek naar het juiste sociale netwerk

Blog: Ga op zoek naar het juiste sociale netwerk

Wil je je webshop in de kijker zetten via sociale media? Bouw een netwerk op via Instagram, net als LN Knits.

Hoe moet je pakjes verzenden?

Hoe moet je pakjes verzenden?

Lever je thuis, via een afhaalpunt of pakjesautomaat? De juiste levermethode zorgt voor een tevreden klant.

Wie koopt jouw producten online?

Wie koopt jouw producten online?

Speel je troeven uit: combineer een fysieke winkel én webshop om voor vertrouwen en herkenbaarheid te zorgen.

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Eva Vissers

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!