Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Meer klanten voor Mimi Baby door een webshop en showroom

Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Meer klanten voor Mimi Baby door een webshop en showroom

Meestal wordt een webshop gebruikt als aanvulling van een klassieke winkel. Toch is dat niet altijd het geval. Stefanie Bosschem, zaakvoerster van Mimi Baby, kan ervan meepraten. Ze ruilde haar klassieke babyspeciaalzaak in voor een webshop en showroom. Dat zorgt voor minder administratie, minder stock en toch een betere service voor een groeiend aantal klanten uit heel België. Zo verdriedubbelde ze het aantal geboortelijsten op een jaar tijd.

Waarom?

"Ik had vroeger een grote babyspeciaalzaak op de ring in Brugge, waar ik voornamelijk geboortelijsten deed. We hielden statistieken bij. Het aantal mensen dat persoonlijk naar de winkel kwam om een cadeautje te kopen, werd steeds kleiner. De verkoop op onze onlinegeboortelijsten groeide dan weer. Toen heb ik de stap gezet naar onlinegeboortelijsten, gecombineerd met persoonlijk advies in een kleine showroom."

Hoe?

Mimi Baby, showroom, webshop, online verkoop, persoonlijk advies, service, groei

"We hebben onze winkel verkocht. In een klein, gezellig huis in Brugge heb ik nu een showroom waar je alle producten kunt zien. We werken op afspraak, ik maak tijd voor de mensen en ik luister naar wat ze echt willen. Daarna kunnen mensen zelf hun lijst samenstellen, welkomst- en bedanktekstjes toevoegen, enzovoort. We doen er vandaag ook doopsuiker en geboortekaartjes bij. Vroeger had ik daar simpelweg geen tijd voor. Nu kan ik klanten op een heel persoonlijke manier een totaalconcept bieden en dat is volgens mij uniek in België."

We denken alweer aan een nieuw onlineproject: de tweedehandsverkoop van ons eigen materiaal

Stefanie Bosschem, zaakvoerster Mimi Baby

Resultaat?

"Het is moeilijk geweest. Door te stoppen met de winkel verloren we ook onze zichtbaarheid. Ik kreeg best wel negatieve reacties. Maar nu kan ik zeggen dat het een heel goede oplossing is geweest. Vroeger kwamen mijn klanten uit Brugge, Knokke en omstreken, maar via Google vindt iedereen mij. Nu heb ik klanten in Leuven, Brussel, zelfs Nederland. Ik heb dit jaar 3 keer meer geboortelijsten en -kaartjes dan vorig jaar.

Tegen de zomer willen we graag Baby Second Home oprichten. Een onlineplatform waarop mijn klanten hun vaak dure stuks kunnen doorverkopen. We gaan dus verder op het digitale pad."

Meer ervaringen lezen?

Neem voor meer ervaringen van ondernemers een kijkje op onze blogpagina. Of wil je meer weten over Mimi Baby? Bezoek dan hun website.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Meer klanten én meer omzet met online marketing

Meer klanten én meer omzet met online marketing

Je eerste zorg als zelfstandige of kmo? Klanten en omzet. Start to Market leert je de knepen van online marketing. Het geheim? Persoonlijke trainingen en efficiënte marketingtechnieken. Laat je snel opbellen met meer info.

Is je winstmarge anders bij onlineverkoop?

Is je winstmarge anders bij onlineverkoop?

Wil je een webshop starten? Verlies de kosten, prijszetting en onlinemarketing dan niet uit het oog.

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Paul Bruyndonckx

Toen het jongste kindje van Suzy De Peuter en haar man Frederic Ingelaer naar school begon te gaan, wou Suzy een actieve bezigheid naast haar taken als huisvrouw. Eén van haar kinderen heeft een allergie en verdraagt geen overblijfselen van chemicaliën in voeding. Vandaar het idee van Suzy om zelf een biowinkeltje te openen, genaamd ‘Olleke Bolleke’.

Een webshop starten in 10 stappen

Een webshop starten in 10 stappen

Volg dit handige stappenplan boordevol nuttige tips, en maak van je webshop een regelrecht succesverhaal.