Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Meer klanten voor Mimi Baby door een webshop en showroom

Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Meer klanten voor Mimi Baby door een webshop en showroom

Meestal wordt een webshop gebruikt als aanvulling van een klassieke winkel. Toch is dat niet altijd het geval. Stefanie Bosschem, zaakvoerster van Mimi Baby, kan ervan meepraten. Ze ruilde haar klassieke babyspeciaalzaak in voor een webshop en showroom. Dat zorgt voor minder administratie, minder stock en toch een betere service voor een groeiend aantal klanten uit heel België. Zo verdriedubbelde ze het aantal geboortelijsten op een jaar tijd.

Waarom?

"Ik had vroeger een grote babyspeciaalzaak op de ring in Brugge, waar ik voornamelijk geboortelijsten deed. We hielden statistieken bij. Het aantal mensen dat persoonlijk naar de winkel kwam om een cadeautje te kopen, werd steeds kleiner. De verkoop op onze onlinegeboortelijsten groeide dan weer. Toen heb ik de stap gezet naar onlinegeboortelijsten, gecombineerd met persoonlijk advies in een kleine showroom."

Hoe?

Mimi Baby, showroom, webshop, online verkoop, persoonlijk advies, service, groei

"We hebben onze winkel verkocht. In een klein, gezellig huis in Brugge heb ik nu een showroom waar je alle producten kunt zien. We werken op afspraak, ik maak tijd voor de mensen en ik luister naar wat ze echt willen. Daarna kunnen mensen zelf hun lijst samenstellen, welkomst- en bedanktekstjes toevoegen, enzovoort. We doen er vandaag ook doopsuiker en geboortekaartjes bij. Vroeger had ik daar simpelweg geen tijd voor. Nu kan ik klanten op een heel persoonlijke manier een totaalconcept bieden en dat is volgens mij uniek in België."

We denken alweer aan een nieuw onlineproject: de tweedehandsverkoop van ons eigen materiaal

Stefanie Bosschem, zaakvoerster Mimi Baby

Resultaat?

"Het is moeilijk geweest. Door te stoppen met de winkel verloren we ook onze zichtbaarheid. Ik kreeg best wel negatieve reacties. Maar nu kan ik zeggen dat het een heel goede oplossing is geweest. Vroeger kwamen mijn klanten uit Brugge, Knokke en omstreken, maar via Google vindt iedereen mij. Nu heb ik klanten in Leuven, Brussel, zelfs Nederland. Ik heb dit jaar 3 keer meer geboortelijsten en -kaartjes dan vorig jaar.

Tegen de zomer willen we graag Baby Second Home oprichten. Een onlineplatform waarop mijn klanten hun vaak dure stuks kunnen doorverkopen. We gaan dus verder op het digitale pad."

Meer ervaringen lezen?

Neem voor meer ervaringen van ondernemers een kijkje op onze blogpagina. Of wil je meer weten over Mimi Baby? Bezoek dan hun website.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: The Future of Shopping

Blog: The Future of Shopping

Eva Vissers

Je bladert doorheen een webshop, plaatst je favoriete artikelen in je digitale winkelmandje en met je smartphone heb je in een mum van tijd betaald. Dingdong! De volgende ochtend staat het pakketje al voor de deur. Online shoppen is vandaag gemakkelijk en zeer populair. Maar hoe ga je als lokale handelaar om met al deze veranderingen? Hoe zorg je dat je klanten ook nog fysiek naar jouw zaak komen?

Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Koppel de voorraad van de fysieke winkel aan die van de webshop en bespaar jezelf zo heel wat manueel werk.

Blog: Andere doelgroep? Andere website en winkel.

Blog: Andere doelgroep? Andere website en winkel.

Een nieuw productaanbod? Houd het overzichtelijk met een nieuwe website en winkel, net als Natuurkijkers.be.

Blog: Les Lisettes, twee vriendinnen, één webshop

Blog: Les Lisettes, twee vriendinnen, één webshop

Paul Bruyndonckx

Een eigen webshop, dat is niet niets. Een webshop starten met een vriendin, dat is dubbele fun! We interviewden An De Schutter en Inez Van Herck, de eigenaressen van Les Lisettes in Aartselaar en vroegen hen hoe het allemaal begon …