Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

Een online-etalage voor een groter bereik

Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

Een online-etalage voor een groter bereik

Als een webshop te duur is, schiet Storesquare te hulp. Zo ook bij Joris Faveere, de zaakvoerder van Schoenen Faveere. Hij verkoopt tegenwoordig een ruim aanbod schoenen online, zodat ook mensen van buiten de streek ze kunnen kopen. Dat lijkt te werken: het aantal bestellingen online groeit!

Waarom?

“Schoenen Faveere in Zwevegem is in ruim zestig jaar uitgegroeid tot een winkel met uitgebreide collecties dames-, heren- en kinderschoenen. In 2006 werd onze familiezaak grondig verbouwd en vernieuwd tot een schoenenparadijs van 200 vierkante meter. Twee jaar geleden creëerden  we een bijkomende online-etalage om ook mensen van buiten de regio te bereiken.”

Hoe?

e-commerce, webshop, storesquare, schoenwinkel, groei, bestellingen, online

“Voor ons internetavontuur zijn we in zee gegaan met Storesquare, het webwinkelplatform voor lokale handelaars. Zelf een eigen webshop laten bouwen, is namelijk te duur. Bezoekers van onze site kunnen rechtstreeks doorklikken naar onze onlineshop. Het merendeel van de artikelen in de fysieke winkel bieden we ook hier aan.

Wanneer we een paar schoenen in onze winkel verkopen, verdwijnen die zo goed als meteen ook uit de stock van Storesquare. Zo weten onze onlineklanten direct welke producten nog voorradig zijn, en welke niet. We versturen alle bestellingen zelf, maar Storesquare neemt de opvolging van de verzending op zich en dat is wel handig.”

Na een verkoop in onze fysieke winkel passen we de voorraad meteen online aan

Joris Faveere, zaakvoerder Schoenen Faveere

Resultaat?

“Het aantal bestellingen via onze webwinkel gaat in stijgende lijn. Dankzij deze virtuele etalage bereiken we nu ook een publiek buiten onze streek. En met onze internetaanwezigheid dragen we een steentje bij om geld in eigen land te houden en niet naar buitenlandse spelers te laten vloeien. De noodzaak aan een Belgisch platform als Storesquare is dan ook groot.”

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Schoenen Faveere? Bezoek hun website of Facebookpagina.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

‘Patatjes aan huis’ krijgt tevreden klanten in ruil voor aardappelen, en dat met behulp van sociale media!

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Paul Bruyndonckx

Toen het jongste kindje van Suzy De Peuter en haar man Frederic Ingelaer naar school begon te gaan, wou Suzy een actieve bezigheid naast haar taken als huisvrouw. Eén van haar kinderen heeft een allergie en verdraagt geen overblijfselen van chemicaliën in voeding. Vandaar het idee van Suzy om zelf een biowinkeltje te openen, genaamd ‘Olleke Bolleke’.

Blog: Scan een kledingstuk en check meteen de stock

Blog: Scan een kledingstuk en check meteen de stock

Dankzij een scanner biedt Mount Oberon hetzelfde aanbod aan als een winkel van 1000 m² op slechts 300 m².

Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!

Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!

Paul Bruyndonckx

Het idee om een eigen webshop te openen, kreeg Hans Dewulf van zijn omgeving. “In de media hoor je niets anders dan de populariteit van het grote ‘www’. En de mensen gaan producten ook meer en meer online vergelijken, toch?”. Dat klopt. En ook voor een bedrijf in de doe-het-zelfsector kan een onlinewinkel veel potentieel hebben. Hans en zijn zoon Louis vertellen over hun stap naar een eigen webwinkel.