Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

Een online-etalage voor een groter bereik

Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

Een online-etalage voor een groter bereik

Als een webshop te duur is, schiet Storesquare te hulp. Zo ook bij Joris Faveere, de zaakvoerder van Schoenen Faveere. Hij verkoopt tegenwoordig een ruim aanbod schoenen online, zodat ook mensen van buiten de streek ze kunnen kopen. Dat lijkt te werken: het aantal bestellingen online groeit!

Waarom?

“Schoenen Faveere in Zwevegem is in ruim zestig jaar uitgegroeid tot een winkel met uitgebreide collecties dames-, heren- en kinderschoenen. In 2006 werd onze familiezaak grondig verbouwd en vernieuwd tot een schoenenparadijs van 200 vierkante meter. Twee jaar geleden creëerden  we een bijkomende online-etalage om ook mensen van buiten de regio te bereiken.”

Hoe?

e-commerce, webshop, storesquare, schoenwinkel, groei, bestellingen, online

“Voor ons internetavontuur zijn we in zee gegaan met Storesquare, het webwinkelplatform voor lokale handelaars. Zelf een eigen webshop laten bouwen, is namelijk te duur. Bezoekers van onze site kunnen rechtstreeks doorklikken naar onze onlineshop. Het merendeel van de artikelen in de fysieke winkel bieden we ook hier aan.

Wanneer we een paar schoenen in onze winkel verkopen, verdwijnen die zo goed als meteen ook uit de stock van Storesquare. Zo weten onze onlineklanten direct welke producten nog voorradig zijn, en welke niet. We versturen alle bestellingen zelf, maar Storesquare neemt de opvolging van de verzending op zich en dat is wel handig.”

Na een verkoop in onze fysieke winkel passen we de voorraad meteen online aan

Joris Faveere, zaakvoerder Schoenen Faveere

Resultaat?

“Het aantal bestellingen via onze webwinkel gaat in stijgende lijn. Dankzij deze virtuele etalage bereiken we nu ook een publiek buiten onze streek. En met onze internetaanwezigheid dragen we een steentje bij om geld in eigen land te houden en niet naar buitenlandse spelers te laten vloeien. De noodzaak aan een Belgisch platform als Storesquare is dan ook groot.”

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Schoenen Faveere? Bezoek hun website of Facebookpagina.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Toen het jongste kindje van Suzy De Peuter en haar man Frederic Ingelaer naar school begon te gaan, wou Suzy een actieve bezigheid naast haar taken als huisvrouw. Eén van haar kinderen heeft een allergie en verdraagt geen overblijfselen van chemicaliën in voeding. Vandaar het idee van Suzy om zelf een biowinkeltje te openen, genaamd ‘Olleke Bolleke’.
Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!
Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Blog: Ga op zoek naar het juiste sociale netwerk

Wil je je webshop in de kijker zetten via sociale media? Bouw een netwerk op via Instagram, net als LN Knits.
Blog: Ga op zoek naar het juiste sociale netwerk

SafeShops.be-kwaliteitslabel

De klanten van je webshop willen veilig winkelen. En niet voor onaangename verrassingen komen te staan. Met het SafeShops.be-label toon je dat je webshop 100% betrouwbaar is.
SafeShops.be-kwaliteitslabel
KBC gebruikt cookies om je surfervaring aangenamer te maken. Zo kan KBC ook beter inspelen op je behoeften en voorkeuren. Door verder te surfen ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer info? Of wil je geen cookies?Klik hier.