Sonia van the baby’s corner

zorgt creatief voor visibiliteit en inspiratie

Sonia van the baby’s corner

zorgt creatief voor visibiliteit en inspiratie

Sonia Pypaert is de drijvende kracht achter baby- en conceptwinkel the baby’s corner in Nazareth. Dat ze heel begaan is met de noden van toekomstige ouders bewijst ze met de publicatie van haar eerste boek ‘Onder mama’s’, dat tijdens de eerste lockdown verscheen. Toch lukte het om met creatieve initiatieven haar winkel en boek tot bij mama’s te brengen. “Dat boek was mijn nieuwe baby en moest alle groeikansen krijgen.”

Van kinderwens tot lagere school

Bij the baby’s corner kan je niet alleen terecht voor leuke baby- en kinderspullen, de winkel is veel meer dan dat. Het is een totaalconcept van milestones, met collecties die kwaliteit en creativiteit combineren. “Onze missie belooft al 25 jaar the extra mile aan ouders en grootouders: persoonlijk contact en een aanbod écht op maat van aanstaande mama’s en papa’s”, vertelt Sonia.

“We willen de gids zijn voor de belangrijkste reis in hun leven, van kinderwens tot ver na de babytijd. Dat is een behoorlijk lange customer journey, dus doen we er alles aan om tijdens dat traject aangepaste communicatie aan te bieden, via verschillende marketingtools.”

Creatief ondernemen

Naast de klassieke sociale media en direct mailings, is Sonia voortdurend op zoek naar innovatieve manieren om haar klanten te bereiken, helpen en inspireren. “Zeker in tijden van lockdown moet je als ondernemer kunnen anticiperen en de nieuwe realiteit opnemen in je businessmodel. Je gaat met een nieuwe landkaart en kompas op stap. In 2020 kwam het erop aan om goed te communiceren en geheel online dichtbij de bijna-ouders te zijn. We moesten dus onze online visibiliteit garanderen.”

information-expr-quote--glyph
Als ondernemer moet je anticiperen en de nieuwe realiteit opnemen in je businessmodel.”
Inspireer jezelf en elkaar op KBC Vindr

“We bouwen al vele jaren aan dit traject en hebben ondertussen een goed zicht op de touchpoints met onze klanten. We weten de vragen van (toekomstige) ouders te beantwoorden met aangepast advies en een zeer ruim aanbod. Daar liggen onze opportuniteiten, en die moet je grijpen.

Onze marketingtools maken allemaal deel uit van een eco-systeem dat voortdurend in beweging is. We capteren veel informatie uit de data die onze webshop verzamelt van bezoekers: in welke fase van de customer journey zit de bezoeker, wie is hij en waar is hij naar op zoek?

Je moet op een intelligente manier boodschappen naar je doelgroep overbrengen. Want je wil klanten natuurlijk niet spammen met informatie waar ze niets aan hebben. Net als in een fysieke winkel, wil ik die digitale een-op-eenrelatie met mijn klanten gezond en aangenaam houden.”

Het team online

FarmCafe

Door de sluiting van de winkels moest Sonia een andere manier bedenken om mama’s naar haar online winkel te leiden. “We installeerden een videodagboek op onze Facebookpagina waarin teamleden over hun dagelijkse bezigheden konden vertellen. Dat dagboek werd veel bekeken door onze community, maar had ook een heilzame werking op het team omdat het ons verbonden hield. Dat was dus zeker niet alleen goed voor de zichtbaarheid van het bedrijf.”

“Anderzijds lieten we ouders op die manier weten dat we aan het werk waren en dat ze ons konden bereiken. Via videochat konden we hen vervolgens digitaal mee door de winkel nemen voor advies. Maar ik voelde dat er nog iets anders nodig was om ‘mijn mama’s’ te bereiken en over mijn boek te vertellen.”

Een online community voor mama’s

In tussentijd puzzelde Sonia verder aan alternatieve wegen om mama’s te bereiken en schreef ze vorig jaar haar eerste zwangerschapsgids Onder mama’s. “Het was niet het originele plan, maar het boek bleek de aftrap van een heel mooie online community. Gemaakt door en voor mama’s die geloven in duurzaamheid en verbondenheid. Ondermamas.be was geboren, een warme wereld waarin mama’s elkaar kunnen versterken en ondersteunen.

Nu mama’s elkaar niet langer fysiek kunnen ontmoeten, kunnen ze elkaar én mama-experten zoals vroedvrouwen, psychologen en kindercoaches vinden via deze community. En ze kunnen luisteren naar mamaverhalen en expertverhalen via de podcast.” Voor Sonia is de toekomstige en ervaren mama de bron van al haar activiteiten. En die heeft ze dankzij ondermamas.be onder haar vleugels genomen.

information-expr-quote--glyph
Ik heb alles uit de kast gehaald en mijn creativiteit volledig binnenstebuiten gekeerd om mijn zaak op de kaart te houden”

“Misschien was de Onder mama’s-community er ook gekomen zonder corona, maar de druk van die lockdowns heeft zeker geholpen om er echt werk van te maken. Intussen is Sonia’s tweede boek ook beschikbaar. Mama’s weten waarom is een warme babygids die inzoomt op alle mijlpalen van je baby’s eerste 18 maanden en die je alle tools in handen heeft om als mama niet alleen voor je baby maar ook voor jezelf te zorgen.”

Bijleren van andere ondernemers zoals jij?

Ontdek meer oplossingen van collega-ondernemers

Lars en Siemon: “Onze business kreeg noodgedwongen een nieuwe twist”

Ona en Arne: “Onze fysieke beleving vertaalden we met succes in een online alternatief”

Thomas: “Ik veranderde van koers en schoot in een digitale versnelling.”

Jan: “Mijn volledige menukaart werd een groot assortiment DIY-pakketten”

KBC gebruikt cookies om je surfervaring aangenamer te maken. Zo kan KBC ook beter inspelen op je behoeften en voorkeuren. Door verder te surfen ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer info? Of wil je geen cookies? Klik hier.