Joyn: klantenkaart en marketingtool in één

Joyn: klantenkaart en marketingtool in één

Joyn is een digitale klantenkaart die klanten bij hun favoriete lokale handelaars kunnen gebruiken om beloningen te sparen. Voor jou schuilt achter de kaart een gebruiksvriendelijk en krachtig marketingplatform, waarmee je van elke klant een trouwe klant maakt.

Van ‘winkelhieren’ tot ‘koop Belgisch’: door de coronacrisis zoeken je klanten het liever niet te ver. Als lokale handelaar biedt Joyn aantrekkelijke opportuniteiten om die trend te verzilveren.

Met de digitale klantenkaart van Joyn genieten je klanten van unieke voordelen en sparen ze bij elke aankoop punten voor beloningen, die je als handelaar zelf kiest. Zo keren je klanten met plezier terug en creëer je een (h)echte band.

Met Joyn gebruiken je klanten 1 getrouwheidssysteem bij verschillende lokale handelaars en sparen ze toch voor elke zaak apart. Vandaag gebruiken al ruim 2 miljoen mensen de digitale kaart. Joyn is marktleider in België en is het resultaat van de gebundelde krachten van onder meer KBC en ING.

Zo werkt het

Sparen voor een beloning doen je klanten door met hun Joyn-app een Qr-code te scannen op de iPad.

Heeft je klant KBC Mobile? Dan kan hij of zij met KBC Mobile zowel Joyn-punten sparen als hun aankopen betalen. Het systeem werkt bovendien naadloos samen met Payconiq en Monizze. Betalen en punten sparen kan dus in één beweging en is volledig contactloos. Geen gedoe meer met verschillende apps of kaarten, en als klant hoef je ook de betaalterminal niet aan te raken.

Heeft je klant geen smartphone? Dan kan je hem of haar een plastic Joyn-kaart aanbieden.

Bij elke scan krijg je een schat aan informatie zoals het e-mailadres, de leeftijd, het geslacht en de postcode van je klant. Daarmee kun je gerichte marketingacties ondernemen. Bijvoorbeeld door exclusieve promoties te versturen. Hoe meer mensen Joyn in jouw zaak gebruiken, hoe meer mensen je kunt bereiken.

Handige mailtool

Op het marketingplatform van Joyn vind je niet alleen statistieken over je klanten, maar ook een mailtool terug. Die helpt je bij het opzetten van gerichte e-mailcampagnes. Je actie bijvoorbeeld enkel naar vrouwen tussen de 25 en de 40 jaar mailen? Of enkel naar mannen uit een bepaalde regio? Geen probleem.

De tool kan ook geautomatiseerde e-mails versturen. Bijvoorbeeld met een aantrekkelijke korting als je klant verjaart of om een trouwe klant op de hoogte te houden van nieuwe aanbiedingen.

Hoeveel kost het?

Een abonnement kost 51 euro per maand. KBC wilt ondernemenschap stimuleren. Ben je maximaal 12 maanden geleden gestart? Dan kan je dankzij het Boostpack van KBC intekenen voor 20 euro per maand, gedurende het eerste jaar.

Dit krijg je erbovenop

• Integratie met kassasystemen en Shopitag: betalen en sparen in één en dezelfde app? Joyn-punten aanbieden op je webshop? Of ook op het kassaticket sparen in plaats van op de iPad alleen? Joyn zit niet stil en bekijkt constant nieuwe mogelijkheden om met partners te integreren. Zo haal jij nog meer uit Joyn.

• Kennisdeling: Joyn volgt de sector voor je op en reageert op veranderingen. Zo verzamel je je klantengegevens met Joyn helemaal volgens de Europese GDPR-wetgeving rond privacy.

• Joyn Advertising: wil je nieuwe klanten aantrekken? Met een ‘Joyn Advertising campagne’ promoot je je zaak rechtstreeks op de smartphone van Joyn-gebruikers in je buurt. Bovendien is alles perfect meetbaar en weet je op het einde van de campagne niet alleen hoeveel nieuwe klanten je hebt aangetrokken maar ook hoeveel ze hebben uitgegeven.

• Advies: voor persoonlijk marketingadvies staan Joyn-collega’s telefonisch ter beschikking op het nummer 02/302 73 82. 

Zet Joyn aan het werk in je handelszaak

Neem contact met ons op
KBC gebruikt cookies om je surfervaring aangenamer te maken. Zo kan KBC ook beter inspelen op je behoeften en voorkeuren. Door verder te surfen ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer info? Of wil je geen cookies? Klik hier.