Trouw wordt beloond: bindt uw klanten aan uw zaak

Met een klantenkaart bind je klanten aan jouw zaak en kan je loyale klanten bovendien een extra bieden. Benieuwd wat deze extra precies is? Ontdek hier alles over het gebruik van een klantenkaart in jouw zaak.

Trouw wordt beloond: bindt uw klanten aan uw zaak

Met een klantenkaart bind je klanten aan jouw zaak en kan je loyale klanten bovendien een extra bieden. Benieuwd wat deze extra precies is? Ontdek hier alles over het gebruik van een klantenkaart in jouw zaak.

Klantenbinding is voor een zelfstandige erg belangrijk. Door een vast klantenbestand op te bouwen, verzekert u zich van een vast inkomen en kan uw omzet stijgen. Er bestaan diverse getrouwheidsprogramma’s op de Belgische markt die u hierbij een duwtje in de rug geven. En dat is zeker aardig meegenomen in de snel veranderende, digitale belevingswereld van uw klanten

Consumenten betalen steeds vaker met hun smartphone via de nieuwe mobiele betaaloplossingen, zoals de app Payconiq. Een erg vlot, goedkoop, snel en veilig betaalmiddel. Het nieuwe loyaltyprogramma joyn speelt daar handig op in. Consumenten die met hun smartphone betalen (via Payconiq) kunnen met joyn (een fusie van Qustomer en CityLife) nu ook vlot getrouwheidspunten sparen.

CityLife en Qustomer

KBC stond aan de wieg van CityLife, een getrouwheidsplatform met dubbele spaarmogelijkheid, waarbij de koper zowel voor zichzelf als voor een goed doel kon sparen. Dat platform maakt gebruik van KBC MobilePay als mobiele betaaloplossing.

CityLife werd gefusioneerd met Qustomer en samen vormen ze nu joyn, waarmee de klant getrouwheidspunten kan sparen die hij kan inruilen in de aangesloten winkels en handelszaken. Dat kan hij met een fysieke kaart met QR-code of via de joyn-app op zijn smartphone. Winkel- en andere eigenaars moeten hiervoor enkel een tablet installeren in hun fysieke verkooppunt om getrouwheidspunten te kunnen geven. 

De voordelen van joyn voor de handelaar op een rijtje:

499774492
  • Bouw aan klantenbinding: beloon trouwe klanten via een eenvoudig én interactief spaarprogramma.
  • Verzamel automatisch klantgegevens en bouw uw klantenbestand verder uit.
  • Zet e-mailcampagnes op en houdt uw klanten op de hoogte van nieuwe producten en promoties.
  • Trek nieuwe klanten aan, inmiddels bezoeken 1,4 miljoen gebruikers (!) handelaars met hun joyn-klantenkaart.

Joyn biedt u bovendien ondersteuning bij de marketing van uw zaak door regelmatig handige marketingtips en white papers met u te delen. Met die tips kunt u direct aan de slag in uw zaak.

Dankzij de joyn-klantenkaart en -app ontdekken ook nieuwe klanten uw zaak en keren uw trouwe klanten steeds weer met veel plezier terug. En besef vooral dat een loyalty-aanbod voor uw zaak van levensbelang is, want 20% trouwe klanten genereren 80% van uw inkomsten. Als dat geen sterk argument is om deel te nemen aan het joyn-programma!

Via joyn hebt u als handelaar ook een perfect beeld van wie uw klanten zijn. Wat u dan weer de mogelijkheid biedt heel gerichte marketinginitiatieven te nemen, bepaalde producten voor te stellen of uw klanten een speciaal aanbod te doen, bv. wanneer ze jarig zijn, naar aanleiding van moeder- of vaderdag, enz.

Joyn is bovendien erg gebruiksvriendelijk voor de klant: die kan een stapel klantenkaarten van handelaars in zijn portefeuille vervangen door één app op de smartphone. En hij kan er leuke beloningen mee verdienen bij duizenden handelaars. Het volstaat de joyn-applicatie voor iPhone of Android te downloaden.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen