Een overlijden melden bij KBC

Een overlijden melden bij KBC

Hoe meld je een overlijden?

Het is belangrijk dat je een overlijden zo snel mogelijk aan KBC meldt. Je ontvangt daarna de eerste nuttige informatie en we starten de afhandeling van de bank- en verzekeringszaken. Korte tijd later neemt een adviseur Nalatenschappen contact met je op. Hij of zij informeert je over wat je wanneer moet regelen.
Je kunt een overlijden op verschillende manieren melden

  • Online
  • In een KBC-kantoor naar keuze, ongeacht waar de overledene klant was, of bij de KBC-verzekeringsagent waar de overledene klant was

Een overlijden snel en eenvoudig online melden

  • Om alles vlot te laten verlopen, vragen we je om de overlijdensakte mee te sturen
  • Je ontvangt onmiddellijk een bevestigingsmail
  • Kort daarna nemen we contact met je op voor een afspraak
1Overlijdensakte

Om een succesvolle melding te kunnen doen, vragen we je om een officieel document toe te voegen dat het overlijden bevestigt (bijvoorbeeld de akte van overlijden).

Bladeren…
2Je gegevens
3Gegevens van de overledene
4We helpen je graag

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe blijf je rekeningen betalen na een overlijden?

Hoe blijf je rekeningen betalen na een overlijden?

Na een overlijden kun je facturen en rekeningen op verschillende manieren blijven betalen. We geven je graag meer uitleg.

Aangifte van nalatenschap

Aangifte van nalatenschap

Wie stelt de aangifte van nalatenschap op? Wie dient ze in, waar en wanneer?

Wat doen bij een overlijden?

Wat doen bij een overlijden?

We helpen je graag de actiepunten die voor jou relevant zijn in kaart te brengen. Lees de volledige tekst en/of gebruik onze handige checklist.

Uitvaartverzekering

Uitvaartverzekering

Verzeker je voor de kosten van je uitvaart en bespaar je dierbaren zo financiële zorgen.