Een overlijden melden bij KBC

Een overlijden melden bij KBC

Hoe meld je een overlijden?

Het is belangrijk dat je een overlijden zo snel mogelijk aan KBC meldt. Je ontvangt daarna de eerste nuttige informatie en we starten de afhandeling van de bank- en verzekeringszaken. Korte tijd later neemt een adviseur Nalatenschappen contact met je op. Hij of zij informeert je over wat je wanneer moet regelen.
Je kunt een overlijden op verschillende manieren melden

  • Online
  • In een KBC-kantoor naar keuze, ongeacht waar de overledene klant was, of bij de KBC-verzekeringsagent waar de overledene klant was

Een overlijden snel en eenvoudig online melden

  • Om alles vlot te laten verlopen, vragen we je om de overlijdensakte mee te sturen
  • Je ontvangt onmiddellijk een bevestigingsmail
  • Kort daarna nemen we contact met je op voor een afspraak
1Overlijdensakte

Om een succesvolle melding te kunnen doen, vragen we je om een officieel document toe te voegen dat het overlijden bevestigt (bijvoorbeeld de akte van overlijden).

Bladeren…
2Je gegevens
3Gegevens van de overledene
4We helpen je graag

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe blijf je rekeningen betalen na een overlijden?

Hoe blijf je rekeningen betalen na een overlijden?

Na een overlijden kun je facturen en rekeningen op verschillende manieren blijven betalen. We geven je graag meer uitleg.

Regel je erfenis zelf met een testament

Regel je erfenis zelf met een testament

De wet bepaalt wie je erfgenamen zijn. Toch heb je een zekere vrijheid om zelf je erfenis te regelen met een testament.

Successierechten of erfbelasting

Successierechten of erfbelasting

Wat zijn successierechten en wat is erfbelasting? Wie betaalt ze en welke tarieven zijn van toepassing?

Uitvaartverzekering

Uitvaartverzekering

Verzeker je voor de kosten van je uitvaart en bespaar je dierbaren zo financiële zorgen.