Wijzigingen per 1 april 2022, tenzij anders vermeld

Hier vind je een overzicht van alle wettelijke wijzigingen.

Heb je een vraag over de wijzigingen?
Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt terecht in je KBC-kantoor of -verzekeringsagentschap of bij onze experts van KBC Live.

Je kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen via KBC Mobile. Zo weten onze experts meteen wie je bent en helpen ze je nog sneller.

Ook onze digitale assistent Kate helpt je graag verder. Tik rechts bovenaan in KBC Mobile op het icoontje en stel je vraag.

Om ervoor te zorgen dat je kunt blijven parkeren via 4411, delen we enkele gegevens met Olympus Mobility, onze vertrouwde mobiliteitspartner:  
  • Je voornaam en naam, gsm-nummer en e-mailadres, 
  • Je 4411-token (een versleutelde combinatie van je gebruikersnaam en wachtwoord bij 4411). 

De geldende Privacyverklaring en Algemene Voorwaarden van Olympus zijn van toepassing en vind je hier: 

Als je 4411 blijft gebruiken, ga je akkoord met de bovenstaande info en betaal je vanaf 25 april 2022 je parkeersessies automatisch met de rekening die vandaag aan 4411 is gekoppeld. Als er onvoldoende geld op je rekening staat om je parkeersessie te betalen, rekenen we vanaf dan rente aan.  Meer informatie lees je hier

Ben je het niet eens met deze aanpassing? 
Ga dan voor 12 april 2022 in KBC Mobile naar 4411 via “Extra diensten” > “Mobiliteit” > “4411”. In de tab “Beheer” kun je je account ontkoppelen. 

 

Momenteel wordt je rente op één of meerdere spaarrekeningen automatisch overgeboekt naar een andere rekening. Dat gebeurt nog een laatste keer voor de getrouwheidspremie die eind juni 2022 wordt uitgekeerd. Daarna kun je de rente enkel nog zelf overschrijven naar een andere rekening.

  • In plaats van een risicoprofiel zullen we je voortaan vragen om een beleggersprofiel in te vullen. We stellen daarin meer vragen dan in het vroegere risicoprofiel, onder meer over je risicovoorkeur en financiële situatie. Zo weten we beter wie je bent als belegger en kunnen we je gemakkelijker geschikte beleggingen voorstellen. 
  • We hebben ook een paragraaf toegevoegd die uitlegt hoe we het beleggersprofiel bepalen voor portefeuilles met vruchtgebruik.  

Je kunt de volledige versie van je overeenkomst opvragen in je KBC-kantoor. 

  • In plaats van een risicoprofiel zullen we je voortaan vragen om een beleggersprofiel in te vullen. We stellen daarin meer vragen dan in het vroegere risicoprofiel, onder meer over je risicovoorkeur en financiële situatie. Zo weten we beter wie je bent als belegger en kunnen we je gemakkelijker geschikte beleggingen voorstellen. 
  • Je kunt je financiële instrumenten bij Bolero niet langer opnemen in je adviesportefeuille. 
  • De informatie uit de nieuwsbrieven “Strategie en Accenten” en “Strategie en Accenten Aandelen” ontvang je voortaan enkel nog digitaal of via de website.  
  • De termijn om te kennen te geven dat je toekomstige wijzigingen aan de overeenkomst niet aanvaardt, wordt ingekort tot 1 maand. 
  • We hebben de volledige overeenkomst bijgewerkt om ze in lijn te brengen met de andere vermogensadviescontracten van KBC Bank, en onder meer verwijzingen naar andere documenten en de gedragscode toegevoegd.  

Je kunt de volledige versie van je overeenkomst opvragen in je KBC-kantoor. 

Heb je een duplicaat nodig van een document dat bij je KBC-Woningkrediet hoort? Dan betaal je daarvoor voortaan 50 euro dossierkosten. 

Wil je die kosten vermijden? In KBC Mobile en KBC Touch vind je informatie over je KBC-Woningkrediet en kun je de bijbehorende documenten raadplegen, downloaden en afdrukken.  

 Een overzicht van de dossierkosten vind je hier.