Aangekondigde storm

Preventietips

Aangekondigde storm

Preventietips

Stormschade voorkomen

Storm of harde rukwinden kunnen veel overlast en schade veroorzaken. Wees voorbereid! Tel de seconden die verstrijken tussen de bliksem en het horen van de donder. Zo weet je hoe ver het onweer is verwijderd en hoeveel tijd je nog hebt. Elke tijdspanne van 3 seconden komt overeen met ongeveer 1 kilometer.

  • Plaats terrasmeubels, vuilnisbakken, tuingereedschap en tuinornamenten binnen of maak ze vast
  • Rol je zonnewering op en zet je parasol weg
  • Als je in het bos bent, zoek dan een laag groepje bomen. Ga nooit onder een alleenstaande boom staan
  • Je bent het best beschermd in de auto 
  • Ga niet voor een open raam staan
  • Haal alle stekkers uit het stopcontact. Zo voorkom je dat je elektrische apparaten stuk gaan bij een blikseminslag
  • Trek de kabelaansluiting van de radio en tv uit
  • Zet je auto in de garage of onder de carport

Hagelschade voorkomen

  • Parkeer je auto in een garage of onder een dak
  • Moet je je auto toch buiten parkeren, bescherm hem dan met een dik deken
  • Bescherm dakkoepels met een dik deken of oud tapijt
  • Laat je zwembadrolluik open in plaats van gesloten

Autorijden in een storm of hagelbui

  • Zoek naar een veilige, overdekte plaats en wacht tot de storm voorbij is
  • Kun je nergens schuilen, stop dan op een veilige plaats en wacht tot de storm of hagelbui voorbij is. Zo beperk je de impact en de schade 

Schade aangeven

Soms helpen de voorzorgsmaatregelen niet en ontstaat er toch schade. Dan is het vooral belangrijk dat je zo snel mogelijk aangifte doet.

1. Schade aangeven met KBC Mobile of KBC Touch

Je kunt heel makkelijk schade digitaal aangeven met KBC Mobile (op je smartphone) of KBC Touch (met je tablet of laptop).

Meld je aan en kies (in Mobile onder 'Meer') het domein waarvoor je aangifte wilt doen: Wonen, Gezin of Voertuig. Selecteer daarna de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven.

Of ga in Mobile naar Meer > Communicatie > Schadeaangifte, in Touch naar Contact. KBC doet de rest!

2. Aangifte doen via je agent of ons callcenter

  • Via je KBC-verzekeringsagent
    Je vertrouwde KBC-verzekeringsagent helpt je graag bij de opening van je schadedossier en de verschillende stappen in de schadeafhandeling. 
    Zoek  je KBC-verzekeringsagent.
  • Via ons callcenter: 
    Kun je je KBC-verzekeringsagent niet bereiken of heb je naar aanleiding van je schadegeval onmiddellijk en dringend bijstand nodig, dan kun je 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 terecht bij ons callcenter

Hoe zorg je voor een snelle afhandeling?

Bezorg ons zo snel mogelijk alle nuttige informatie omtrent:

  • de omstandigheden
  • de betrokken partijen
  • de beschadigde objecten
  • de gekwetste personen

Zware regenval

Je huis beschermen tegen wateroverlast en waterinsijpeling.
We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om je een goedwerkende website aan te bieden die je surfervaring aangenamer maakt. We kunnen de website ook aanpassen aan je behoeften en je voorkeuren. Door verder te surfen, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je meer info? Of wil je dit niet?Klik hier.