KBC Reach
De standaardtaal van Reach is Engels. Je kunt de taal van Reach echter zelf wijzigen in je voorkeurtaal (Nederlands, Frans of Duits). Kies daarvoor in het hoofdmenu onder ‘Personalisering’ voor ‘Algemene Instellingen’. Selecteer vervolgens je gewenste taal uit het uitklapmenu ‘Language (Taal)’ en klik op ‘Opslaan’. De volgende keer dat je je aanmeldt in Reach zal je gekozen taal actief zijn.
KBC Reach is momenteel beschikbaar in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Singapore, Hongkong en China.
Al je rekeningen aangehouden bij de KBC-groep (BE, NL, FR, DE, IT, UK, US, CZ, SK, HU, CN, HK, SG) of bij derde banken zijn toegankelijk en kun je beheren in KBC Reach.
Dankzij de guidance logic is KBC Reach heel intuïtief en gebruiksvriendelijk. Daarnaast vind je stappenplannen op de KBC Corporate-website. Verder helpt de KBC-Helpdesk Bedrijven je bij technische problemen en ondersteunt hij je gebruikers graag om hun weg te vinden in de toepassing.
Zit je toch nog met vragen of raakt een probleem niet opgelost? Dan kan je relatiebeheerder de hulp inroepen van een gespecialiseerde Corporate e-Bankingadviseur.
Rekeninginformatie blijft gedurende 24 maanden beschikbaar. Betalingen blijven gedurende 13 maanden beschikbaar.
Van alle rekeningen die aan een gebruiker zijn toegewezen, kan hij de eindedag- en intradayrekeninginformatie zien in een aangepaste lay-out volgens zijn persoonlijke voorkeur. Een conversietool maakt het mogelijk om de rekeninginformatie om het even wanneer om te zetten in een reeks ondersteunde formaten of in CSV.
Je kunt gecodeerde rekeninginformatie downloaden in de volgende formaten:
- SWIFT MT94x
- CAMT05x vs 2
- CAMT05x vs 3
- CODA
Optioneel krijg je een rapportering over de betalingsstatus volgens het ISO 20022 XML - pain 002.001.03-formaat. Als dat nodig is, kun je een officieel betalingsbewijs aanmaken.
Formaat | Omschrijving |
SCT | Europese overschrijving |
SDD | Europese domiciliëring |
DTAZV | Duitse buitenlandse en euro-overschrijving |
MT101 | SWIFT-overschrijving (RFT) |
XML-CT | UNIFI XML-gebaseerde overschrijvingen (niet-SEPA) |
AFB160-LCR | Franse binnenlandse kredietbrief |
ACH | Binnenlandse en internationale betalingen in de VS |
Multicash | Slowaakse buitenlandse overschrijving |
Multicash | Tsjechische buitenlandse overschrijving/binnenlandse betaling |
Grouped Hungarian | Hongaarse binnenlandse overschrijving |
Zowel instantoverschrijvingen versturen als ontvangen, is mogelijk met KBC-rekeningen. Voorlopig kan dit voor individuele overschrijvingen, maar nog niet voor betaalbestanden.
KBC Sign
Als een nieuwe collega met KBC Sign for Business aan de slag wil, kun je dat als beheerder helemaal zelf regelen. We tonen je in enkele stappen hoe je dat doet.
Download hier het stappenplan
Wil je KBC Sign for Business gebruiken om eenvoudig en snel aan te melden op het KBC Business Dashboard? Dan is dat na enkele stappen geregeld.
Download hier het stappenplan
KBC Business-app
In de app kun je gemakkelijk en snel overschrijven tussen eigen rekeningen en naar derden, naar alle rekeningen binnen de SEPA-zone.
Binnen de app gelden er echter om veiligheidsredenen bepaalde transactielimieten voor het uitvoeren van overschrijvingen. Standaard zijn ze ingesteld zoals hieronder aangegeven, maar je kunt ze altijd laten wijzigen.
In je KBC Business Dashboard gelden andere limieten, bepaald door de volmachten.
Standaardlimiet | |
Overschrijvingen tussen eigen rekeningen | onbeperkt |
Overschrijvingen naar niet-bekende begunstigden | 2.500 EUR |
Overschrijvingen naar bekende begunstigden | 10.000 EUR |
Opdrachten tekenen | 100.000 EUR |
Bestanden tekenen | 100.000 EUR |
Ja, dat kan. Als beheerder kun je in het KBC Business Dashboard de toegang tot de app per medewerker verwijderen en/of per toestel verwijderen. Ga daarvoor (als beheerder) in het KBC Business Dashboard naar ‘'Instellingen’.
Kies de gebruiker waarvoor je de toepassing wilt verwijderen en klik dan op het vuilbakje naast KBC Business.
Wanneer je de KBC Business-app op een eerder toestel geïnstalleerd had en je nu over een nieuw toestel beschikt, moet je de activerings- en registratieprocedure even opnieuw doorlopen (zoals beschreven op deze pagina over KBC Business).
Als je toestel werd gestolen of je bent je toestel verloren, bel dan zo snel mogelijk het noodnummer 016 432 000. Daar zorgen ze ervoor dat je KBC Business-overeenkomst dadelijk geblokkeerd wordt. Als je nadien opnieuw gebruik wilt maken van KBC Business, moet je de activerings- en registratieprocedure opnieuw doorlopen (zoals beschreven op deze pagina over KBC Business).
Contacteer de beheerder van je Business Dashboard. Hij kan voor jou nieuwe activatiecodes aanvragen zodat je een nieuwe pincode kunt instellen. Die kan hij aanvragen in het menu ‘Instellingen’. Kies ‘Beheer gebruikers’, selecteer de gebruiker, kies ‘Los aanmeldproblemen op’ en ‘Gebruiker is de PIN-code van KBC Business vergeten'.
Meld je aan in de KBC Business-app (met je huidige pincode) en ga in de menubalk naar ‘Meer’. Vervolgens klik je door naar ‘Profiel en ‘Pincode wijzigen’.
Opgelet! Mobiel bankieren is niet mogelijk op rooted of jailbroken toestellen.
Ja, dat kan. Elke gebruiker kan het activatieproces (zoals beschreven op deze pagina over KBC Business) doorlopen. Elke gebruiker kan (op eenzelfde toestel) aanmelden met de pincode en nadien weer afmelden. Je kunt bovendien meerdere logins bewaren op 1 toestel, zodat alle gebruikers gemakkelijk kunnen aanmelden in de app.
Wil je vlot je zakelijk overzicht raadplegen en on the go kunnen tekenen? Dan is KBC Business dé app die je nodg hebt. In enkele stappen kun je ermee aan de slag.
Bekijk hier het stappenplan.
Als een nieuwe collega met de KBC Business-app aan de slag wil, kun je dat als beheerder helemaal zelf regelen. We tonen je in enkele stappen hoe je dat doet.
Download hier het stappenplan.
KBC Flexims
Er zijn 4 rollen:
- Flexims-beheerder
Is ook de beheerder van het KBC Business Dashboard - Gebruiker
Kan transacties registreren - Toezichthouder
Kan de transacties registreren en indienen bij de bank. - Alleen lezen
Raadpleegfunctie, vooral nuttig in het geval van meerdere ondernemingen
Een Flexims-beheerder is verantwoordelijk voor:
- Het toevoegen of verwijderen van een gebruiker, toezichthouder, persoon met 'alleen lezen'-bevoegheid
- Rolwijzigingen, zoals van gebruiker naar toezichthouder
- Het toegang geven tot een productmodule die deel uitmaakt van het contract
Bijv. Flexims-contract voor garanties en letters of credit import. Persoon A is toezichthouder voor garanties. Flexims-beheerder kan persoon A toegang geven als gebruiker voor L/C import.
Een Flexims-beheerder kan niet:
- Aan een gebruiker toegang geven tot een productmodule die geen deel uitmaakt van het contract
- het 'ogenprincipe' wijzigen dat is bepaald in het Flexims-contract
Een Flexims-beheerder moet weten welk ogenprincipe van toepassing is.
Het ogenprincipe is specifiek voor elk bedrijf in een commerciële groep.
- Bij een twee-ogenprincipe heb je 1 toezichthouder nodig, die aanvragen kan indienen bij de bank.
- Bij een vierogenprincipe heb je 2 gebruikers nodig, waarvan er minstens een toezichthouder is.
Een gebruiker kan alleen transacties registreren, nooit aanvragen indienen bij de bank.

Er zijn een aantal stappenplannen beschikbaar die je op weg helpen met Flexims
Bekijk hier de Flexims-stappenplannen
In Flexims vind je ook informatieknoppen met specifieke informatie en algemene helpteksten (in het menu bovenaan rechts)