Maak kennis met een digitale one-stop-shop oplossing die instant zorgt voor minder administratie en tijdverlies, meer convenience en klantentevredenheid bij het afsluiten van een huurwaarborg en woningpolis.
KBC biedt op het ideale moment zijn financiële diensten aan in de vastgoedsector
CIB Vlaanderen (Confederatie van Immobiliënberoepen Vlaanderen) vertegenwoordigt de Vlaamse vastgoedsector. De meer dan 3.000 leden, waaronder zowel vastgoedmakelaars, - beheerders, -promotoren en -experts, kunnen rekenen op een ruime dienstverlening. En daarnaast ook op een groot netwerk en belangenbehartiging op alle niveaus. Dankzij de samenwerking tussen KBC en CIB werd het leven van de vastgoedmakelaars er iets gemakkelijker op. Lees in de getuigenis van CIB hoe ze hun dienstverlening hebben uitgebreid.
Het leven van vastgoedmakelaars en huurders makkelijker maken
Integratie huurwaarborg en woningpolis
We zijn in eerste instantie op zoek gegaan naar diensten die voor onze leden tijdswinst en comfort opleveren. En bovendien gemakkelijk zijn in gebruik. Belangrijk is om deze diensten volledig te integreren in RealSmart, ons digitaal platform.
Als makelaar bezorg je de klant met 2 klikken alle data die hij of zij nodig heeft om een huurwaarborgrekening te openen. De huurder opent de huurwaarborgrekening in de digitale KBC-omgeving en kan dat eender waar doen, thuis in de zetel of bij jou op kantoor. Na de storting is alle administratie helemaal in orde voor huurder én makelaar. De sleuteloverdracht is meteen mogelijk.
Ook de KBC-Woningpolis loopt via hetzelfde eenvoudige proces: de huurder kan na het afsluiten van de huurwaarborg in de KBC-omgeving doorklikken naar de woningpolis. De premie wordt instant bepaald op basis van publieke data van de woning en de buurt.
Deze dienst is veilig, snel, digitaal en kosteloos.
Ervaringen van gebruikers
De Limburgse vastgoedmakelaar Katrien Wouters uit Sint-Truiden is vol lof over het feit dat ze via het RealSmart-platform haar klanten op een zeer eenvoudige manier in contact kan brengen met KBC om snel, efficiënt en volledig digitaal een huurwaarborgrekening te openen.
“Dankzij het gebruiksgemak stappen mijn klanten vanzelf mee in het verhaal, we ontzorgen ze door ze onmiddellijk in contact te brengen met die financiële producten van KBC die ze op dat ogenblik nodig hebben. Een echte win-win. Het administratieve gebruiksgemak zorgt voor een versnelling van mijn werking en daar kunnen zowel mijn klanten als ikzelf voordeel uit halen”, aldus Wouters.
Eenzelfde verhaal horen we voor het volstorten van de huurwaarborg.
“Dat KBC dit via RealSmart en dus digitaal aanbiedt, is een grote troef. Mijn huurders hoeven er zelfs niet fysiek voor naar het kantoor te komen. Het hele proces gaat zo vlot dat klanten er zich zelfs geen vragen bij stellen. Bij het aanbieden van de woningpolis heb ik wel het gevoel dat er wat langer nagedacht moet worden. Er zijn immers klanten die een band hebben met hun verzekeringsmakelaar en daarom even bedenktijd vragen. Dat denkproces ervaar ik niet bij de huurwaarborg”, benadrukt Katrien Wouters.