KBC Bank NV Italia verleent corporatebankingdiensten aan bedrijven in Italië. Als onderneming van de KBC-groep met hoofdzetel in Brussel kunnen we gebruikmaken van de uitgebreide netwerken van KBC in België en Centraal-Europa (CE). Daardoor beschikken we over de nodige ondersteuning, expertise en middelen om oplossingen met een toegevoegde waarde te bieden aan onze cliënten.
De corporatebankingcel in Italië concentreert zich op het beheer van de relaties van de KBC-groep binnen en buiten onze thuismarktlanden België, Hongarije, Bulgarije, Tsjechië en Slowakije. Het kantoor in Italië biedt eveneens een gespecialiseerd platform van onschatbare waarde voor die bedrijven in Italië die zaken doen met deze thuismarktlanden.
Covid-19 Moratorium
In ottemperanza al Decreto Legge n. 18 del 17/3/2020 (“Cura Italia”) art. 56, le aziende clienti che non hanno mai beneficiato di alcuna misura di sostegno ai sensi di tale disposizione normativa, potranno richiedere, senza incorrere in alcun onere, la sospensione totale o della sola quota capitale delle rate dei finanziamenti in scadenza, fino al 31.01.2021 (mutui ipotecari, finanziamenti a rimborso rateale). Le aziende clienti potranno altresì richiedere la proroga fino al 31.01.2021 dei prestiti non rateali, delle aperture di credito e dei prestiti accordati a fronte di anticipi su crediti. Per le aziende clienti che siano state già ammesse a tali misure di sostegno, la proroga della moratoria opererà automaticamente sino al 30/06/2021 senza alcuna formalità, salvo rinuncia da presentarsi entro il 31/01/2021 o entro il 31/03/2021 per quelle operanti nel settore del turismo. Per accedere all’iniziativa, è sufficiente scaricare il modulo (clicca qui) ed dopo averlo compilato inviarlo al seguente indirizzo di Posta Elettronica Certificata: kbcitalia@postacert.cedacri.it. Per approfondimenti suggeriamo di consultare le FAQ messe a disposizione dal Ministero Economia e Finanza al seguente link: http://www.mef.gov.it/focus/La-moratoria-per-microimprese-e-Pmi-cosa-ce-da-sapere/
Uniek productaanbod
De Italiaanse vestiging werkt op dezelfde manier als de andere KBC-vestigingen.
1. We spreken uw taal
Niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk: u hoeft zich niet opnieuw voor te stellen, de Italiaanse collega's kennen uw bedrijf en uw businessmodel al door een nauwe samenwerking met de collega’s in België. De mensen ter plaatse werken enkel in opdracht van de thuismarktklanten van de KBC-groep.
2. Italiaanse markt
We verlichten uw administratieve lasten door u wegwijs te maken. Dankzij het netwerken met met de locale businesscommunity, overheidsdiensten en diplomatieke kringen verdedigen we uw belangen.
3. Diensten
We kijken samen met u naar oplossingen op maat. Dat doen we op basis van uw betalings- en kredietbehoeften, inclusief kredieten, bankgaranties en andere Trade Finance-diensten.
Vestiging
Het dienstenaanbod vanuit ons kantoor aan de Via Dante 14 in Milaan spitst zich vooral toe op betaal- en werkkapitaaloplossingen. Het kantoor ligt heel gunstig in het centrum van de stad, tussen de Duomo en het Castello Sforzesco.
- Gecertificeerde wettelijke e-mail (PEC): kbcitalia@postacert.cedacri.it
Filiaal (branch) beheerd en gecoördineerd door KBC Bank NV (België)
- Jan Barbe - Branch Manager - T. +39 028 417 7400
- Joris Bijdekerke - Head of Network Desk - T. +39 028 417 7364
- Customer Service Desk - T. +39 02 84177296 - F. +39 02 84177434 - kbcitalia.servicedesk@kbc.be
- Data Protection Officer - kbcitalia.dpo@kbc.be
Trasparenza/Transparantie
Questa sezione fornisce i principali documenti informativi relativi ai prodotti e servizi bancari offerti da KBC Bank NV Italia, in ossequio alle disposizioni di Banca di Italia in tema di trasparenza delle operazioni e dei servizi bancari e finanziari. Questi documenti possono essere consultati e salvati; i medesimi documenti sono disponibili gratuitamente anche presso la sede Italiana della KBC Bank NV Italia.
Dit deel bevat de belangrijkste informatiedocumenten met betrekking tot de bankproducten en -diensten aangeboden door KBC Bank NV Italia, in overeenstemming met de bepalingen van de Bank van Italië inzake transparantie van bancaire en financiële transacties en diensten. Deze documenten kunnen worden bekeken en opgeslagen; dezelfde documenten zijn ook gratis beschikbaar in het Italiaanse kantoor van KBC Bank NV Italia.
- Fogli Informativi/Informatiebladen
- Conti Correnti (Zichtrekeningen - PDF, italiano & English)
- Rilevazione dei tassi d’interesse effettivi globali medi ai fini della legge sull’usura (Overzicht van de globale gemiddelde effectieve rentevoeten voor woekerrechtdoeleinden - PDF, italiano)
- Guide/Handleidingen
- Guida pratica della Banca d'Italia relativa al conto corrente (De praktische handleiding van de Bank van Italië met betrekking tot de zichtrekening - PDF, italiano)
- Guida alla Centrale dei Rischi (PDF, italiano)/De handleiding met betrekking tot het centrale kredietregister (PDF, English)
Reclami/Klachten
In caso di controversia, il Cliente potrà presentare reclamo secondo le modalità indicate in questa sezione.
In geval van een geschil kan de Cliënt een klacht indienen bij KBC Bank NV Italia volgens de instructies die in deze sectie worden uiteengezet.
- Info su come presentare reclamo (Informatie over het indienen van een klacht - PDF, italiano)
- Modulo Reclamo (Klachtenformulier - PDF, italiano)
- ABF in parole semplici (Een eenvoudige handleiding over ABF - PDF, italiano)
- Guida all’utilizzo del portale (Handleiding voor het gebruik van het portaal - PDF, italiano)
- Rendiconto di Gestione Anno 2020 (Jaarrapport over het behandelen van klachten 2020 - PDF, italiano)
Informazioni sulla protezione dei depositi (Informatie over statiegeldbescherming)
- Informazioni sulla protezione dei depositi/Informatie over statiegeldbescherming (PDF, italiano & English)