Schade aangeven door het noodweer? We staan voor u klaar

Schade aangeven door het noodweer? We staan voor u klaar

Onze gedachten gaan uit naar de slachtoffers en we bedanken alle hulpverleners voor hun onvoorwaardelijke inzet. Bovendien staan onze medewerkers 24/7 voor u klaar om u te helpen bij uw schadeaangifte.

Hoe geeft u schade aan?

Is uw woning of voertuig beschadigd door het noodweer? Geef dan snel uw schade aan, zodat we u meteen verder kunnen helpen.

U kunt uw schade op 3 manieren aangeven:

Er is altijd een KBC-verzekeringsagent in je buurt die u persoonlijk begeleidt bij uw aangifte. Ook als u uw verzekering bij ons digitaal hebt afgesloten.

Hebt u nog vragen over de opvolging van uw dossier? Dan helpt uw verzekeringsagent u graag verder. Zelfs als u psychologische bijstand nodig hebt, kan uw agent u doorverwijzen naar de juiste psychologische begeleiding.

Geef nu uw schade aan in KBC Touch

Welke informatie hebben we van u nodig?

We helpen u graag meteen zo goed mogelijk. Daarom hebben we wat informatie van u nodig:

  • De datum van de schade
  • Een korte omschrijving van de schade
  • Foto’s en eventueel andere bewijsstukken die de schade aantonen

Die informatie geeft u makkelijk door in Mobile of Touch. Of bezorg ze aan uw verzekeringsagent of aan ons callcenter op +32 (0) 16 24 24 24.

Veelgestelde vragen

Voor welke schade krijg ik een vergoeding?

De KBC-Woningpolis dekt alle schade aan uw woning. Hebt u ook uw inboedel verzekerd? Dan krijgt u ook daarvoor een vergoeding.

En wat met uw voertuig?

Hebt u een KBC-polis voor uw voertuig met een (gedeeltelijke) omniumverzekering? Dan wordt daar uw schade vergoed. Binnen de KBC-Woningpolis is uw voertuig alleen verzekerd als het zich bevond in de garage(box) of onder uw carport.

Goed om te weten: in een recente KBC-Woningpolis is uw wagen standaard meeverzekerd.

Wanneer krijg ik mijn vergoeding?

Zodra de schade begroot is, krijgt u meteen een vergoeding. Laat de definitieve begroting op zich wachten? Dan zorgen we dat u zo snel mogelijk de juiste voorschotten krijgt.

Wat als mijn woning deels of volledig is ingestort?

Bij complexe schade of wanneer de schadebegroting veel tijd in beslag neemt, krijgt u  van KBC meteen een ruim voorschot op maat van uw schade. Die vergoeding kan oplopen tot enkele duizenden euro’s of zelfs meer indien nodig. Zo kunt u meteen een veilig onderkomen vinden of de dure opruimingskosten betalen.

Daarnaast kunt u via uw KBC-verzekeringsagent ook een aanvraag indienen voor psychologische bijstand.
 

Nog vragen?

Vindt u hierboven geen antwoord op uw vraag? Bel ons dan gerust even op het nummer +32 (0) 16 24 24 24. Onze medewerkers staan 24/7 voor u klaar.

Geef nu uw schade aan in KBC Touch
Geef nu uw schade aan in KBC Mobile