Uw KBC-Kredietkaart

Altijd en overal snel en eenvoudig betalen? Met de KBC-Kredietkaart is dat een fluitje van een cent. En u geniet ook van meerdere verzekeringen en garanties.

Vraag uw kredietkaart online aan

Waarom een KBC-Kredietkaart?

Met een KBC-Kredietkaart hebt u heel wat flexibiliteit op zak, overal ter wereld en op elk moment. Bovendien stemt u uw kredietkaart helemaal af op uw eigen behoeften:

  • Uw eigen limiet stellen
  • Uw betalingen spreiden zoals u wilt
  • Keuze uit enkele gratis verzekerings- en dienstenpakketten:
    Reispakket en het Shoppingpakket
  • Daarnaast is er ook het Luxepakket met tal van voordelen

Reis zorgeloos met uw Reispakket

Uw reis annuleren? Schade aan uw huurvoertuig op vakantie? Bagage niet aangekomen op bestemming? Geen enkel probleem, de waarborgen van het gratis Reispakket regelen heel veel voor u:

Uw reis annuleren
Uw reis annuleren of afbreken is nooit leuk. Gelukkig worden een deel van uw gemaakte reiskosten terugbetaald via de waarborg Reisannulering bij uw KBC-Kredietkaart.


Wel verzekerd

De vergoeding van uw kosten bij reisannulering of -onderbreking zijn gewaarborgd, met een maximum van 10.000 euro per verzekeringsjaar voor alle verzekerden samen:

  • Bij plotse ziekte, ongeval of overlijden van de toetreder, een familielid tot in de 2de graad of een persoon die onder hetzelfde dak woont én die fiscaal ten laste is van de toetreder of waarover hij het hoederecht heeft
  • Bij ernstige materiële schade aan de hoofdverblijfplaats van de toetreder
  • Bij weigering van de vereiste vaccins om (vooraf niet bekende) medische redenen
  • Bij weigering van een visum ondanks correcte procedure waarbij de verzekerde niet eerder geweigerd werd

 

Niet verzekerd

  • Zakenreizen
  • Vervoer dat niet dient om van en naar de vakantiebestemming te gaan
  • Annulering of onderbreking door medische aandoeningen of letsels die bestonden op het ogenblik van het boeken van de reis
  • Schadegevallen door overmatig alcoholgebruik, verdovende- of geneesmiddelen die niet werden voorgeschreven door een dokter
  • ...

 

Een volledig overzicht van de dekkingen en uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden

Krijg de franchise van een huurvoertuig terugbetaald
U bent op reis en uw huurvoertuig wordt beschadigd of gestolen? Is er in de verzekering van het voertuig een franchise van toepassing? Dan krijgt u die franchise terugbetaald.
 

Wel verzekerd
U kunt een beroep doen op de waarborg Franchise bij schade huurvoertuig als:

  • U in het buitenland een voertuig huurt voor privédoeleinden en maximaal 30 dagen

  • De verhuurmaatschappij een professionele verhuurder is

  • Het huurcontract mag wel in België zijn gesloten

  • Deze waarborg vergoedt de franchise als die minstens 100 euro bedraagt. De maximale vergoeding is 2.500 euro per schadegeval en per verzekeringsjaar

 

Niet verzekerd

  • Franchise bij huur van aanhangwagens

  • Schade die veroorzaakt is voor of na de overeengekomen huurperiode

  • Als u het huurvoertuig gebruikt voor professionele doeleinden

  • ...

 

Een volledig overzicht van de dekkingen en uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden

Bagage vertraagd? Uw dringende aankopen worden vergoed.
Komt uw bagage later aan op de luchthaven en moet u daardoor kledij en toiletartikelen nieuw aankopen? Deze waarborg vergoedt de dringende aankopen die u moet doen in afwachting van uw bagage.
 

Wel verzekerd

  • De waarborg Dringende aankopen bij vertraging bagage dekt de aankopen die niet door de luchtvaartmaatschappij worden vergoed:

  • Bagage meer dan 4 uur te laat: vergoeding van maximaal 250 euro per reis voor alle verzekerden

  • Bagage meer dan 48 uur te laat: extra vergoeding van maximaal 500 euro per reis voor alle verzekerden

 

Niet verzekerd

  • Wanneer u uw bagage bij het vertrek niet in beheer hebt gegeven of wanneer die te laat werd ingecheckt

  • Wanneer u uw bagage niet ophaalt

  • ...

 

Een volledig overzicht van de dekkingen en uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden

Ontdek de details in KBC Mobile

Veilig shoppen met uw Shoppingpakket

Dat nieuwe rokje gescheurd? Uw laptop gestolenProblemen met een onlineaankoop? Of is de keukenrobot kapot na 3 jaar? Geen nood, met de waarborgen van het gratis Shoppingpakket slaapt u op uw beide oren: 

Bescherm uw aankopen tegen schade of diefstal.
Rok gescheurd toen u opstond van uw stoel? Werd uw laptop gestolen uit de koffer van uw auto? Met de waarborg Aankoopbescherming zijn uw aankopen beschermd tegen schade of diefstal.


Wel verzekerd
U kunt een beroep doen op de waarborg Aankoopbescherming bij:

  • Accidentele schade

  • Gekwalificeerde diefstal aan uw aankopen

  • Tot 90 dagen na de aankoopdatum of leveringsdatum

  • Voor aankopen van een verzekerd goed via het internet geldt altijd de datum van aankoop

    Enkele bijkomende voorwaarden:

  • De goederen zijn nieuw en werden verkocht door een professionele verkoper

  • De goederen zijn bestemd voor privégebruik

  • De verzekerde aankopen hebben een waarde van minstens 50 euro (btw inbegrepen, exclusief port- en leveringskosten)

U kunt rekenen op een vergoeding van de herstellingskosten of op de nieuwprijs van uw verzekerde goed met een maximum van 3.000 euro per schadegeval en per verzekeringsjaar. Als de herstellingskosten hoger zijn dan de nieuwvervangingswaarde, dan wordt de nieuwvervangingswaarde vergoed.

 

Niet verzekerd
De belangrijkste uitgesloten goederen zijn:

  • Geld

  • Deviezen

  • Reischeques

  • Verhandelbare effecten

  • Mobiele telefoon

  • Tweedehands- of gebruikte goederen

  • Sieraden, horloges

  • Bont

  • Kunstwerken

  • ...

 

Een volledig overzicht van de dekkingen en uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden

Krijg 2 jaar extra garantie boven op de wettelijke termijn.
Is uw toestel beschadigd en is de wettelijke garantie vervallen? De waarborg Verlengde garantie geeft 2 jaar extra garantie op uw pas gekochte toestel.
 

Wel verzekerd
De waarborg Verlengde garantie is van toepassing voor volgende categorieën:

  • Witgoed: elektrische en elektronische huishoudelijke apparaten

  • Bruingoed: audio-, tele- en videoapparatuur

  • Grijsgoed: computerproducten en toebehoren

  • Doe-het-zelfmaterieel: alle elektrische en elektronische doe-het-zelf werkapparaten voor gebruik bij uw thuis

U kunt rekenen op een vergoeding van de herstellingskosten of op de nieuwprijs van uw verzekerde goed met een maximum van 3.000 euro per schadegeval en per verzekeringsjaar. Als de herstellingskosten hoger zijn dan de nieuwvervangingswaarde, dan wordt de nieuwvervangingswaarde vergoed. Dat is de nieuwwaarde op de dag van het schadegeval.


Niet verzekerd
Dit is onder andere niet verzekerd:

  • Opzettelijke schade, toegebracht door de verzekerde zelf of zijn huisgenoten

  • Verlies of onverklaarbare verdwijning

  • Beschadiging tijdens het transport

  • Gewone slijtage

  • Esthetische schade, zoals krassen of deuken

  • Een defect aan het verzekerd goed dat nog onder de wettelijke garantie valt

  • ...

 

Een volledig overzicht van de dekkingen en uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden

Verzeker uw onlineaankopen.
Is uw onlineaankoop beschadigd bij levering of werd het verkeerde product geleverd en weigert de leverancier zijn verantwoordelijkheid te nemen? Dan zorgt deze waarborg ervoor dat u uw geld terugkrijgt.


Wel verzekerd
U bent verzekerd als:

  • Uw aankoop minimaal 100 euro bedraagt

  • U uw goederen gekocht hebt via een webshop binnen de Europese Unie of de Verenigde Staten

  • De vergoeding bedraagt maximum 1.500 euro per schadegeval en per verzekeringsjaar.

 

Niet verzekerd
Wat is onder andere niet verzekerd?

  • Niet-levering van het verzekerde goed door een staking
    Een verborgen gebrek van het verzekerde goed

  • Aankopen op een valse of frauduleuze website

  • ...

 

Een volledig overzicht van de dekkingen en uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden

 

Net dat tikkeltje meer met het Luxepakket

U kent de geneugten van de extraatjes in het leven. Met het Luxepakket kiest u voor het ultieme genot. Of wat dacht u van een Personal Lifestyle & Travel Manager die u op uw wenken bedient – van het plannen van uw exclusieve reizen tot het aankopen van uw designergarderobe. En u hebt toegang tot alle airportlounges wereldwijd. Iets voor u?

Vraag uw kredietkaart en pakketten aan

Goed om te weten

De KBC-Kredietkaart is een kredietkaart met als kaartuitgever: KBC Bank NV, met zetel in Havenlaan 2, 1080 Brussel, België. BTW BE 0462.920.226, RPR Brussel, FSMA 026 256 A.

Het KBC Flex Budget is een kredietopening van onbepaalde duur met de KBC-Kredietkaart als bijkomend kredietopnemingsmiddel.

Kredietgever en kaartuitgever: KBC Bank nv. Onder voorbehoud van goedkeuring van je kaartaanvraag of kredietaanvraag door KBC Bank nv.

Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde verzekeringen. Deze verzekeringen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).

Het Shoppingpakket is een verzekering die werd gesloten door KBC Bank bij KBC Verzekeringen. Je bent enkel verzekerd als je ononderbroken in het bezit bent van een actieve kredietkaart en toegetreden blijft vanaf het moment van aankoop tot aan het schadegeval.

Het Reispakket is een verzekering die werd gesloten door KBC Bank bij KBC Verzekeringen. Je hebt enkel recht op vergoeding als je bij het reserveren en betalen van het reiscontract of huurcontract van het huurvoertuig al bent toegetreden tot deze verzekering en je op het moment van het schadegeval de toetreding nog niet hebt opgezegd. Je moet dus ononderbroken in het bezit zijn geweest van een actieve kredietkaart en toegetreden blijven tot dit Reispakket.

De verzekering eindigt van rechtswege wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet. 

Elke kredietkaarthouder kan op ieder moment beslissen of hij wenst toe te treden tot het Reispakket of het Shoppingpakket. De verzekeringsdekking start op het eerste uur van de dag volgend op de toetreding. De verzekeringsperiode duurt minstens 1 jaar. Uittreden kan, na deze periode, op elk moment door het digitale proces in KBC Mobile te doorlopen of door de stopzetting te laten registreren in een KBC-kantoor. De waarborgen eindigen zoals bepaald in de algemene voorwaarden.

De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-kantoor of op www.kbc.be/kredietkaartvoorwaarden. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming van de verzekeraar. De volledige lijst met uitsluitingen is terug te vinden in de algemene voorwaarden.

Je tussenpersoon is het eerste aanspreekpunt voor klachten. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement,  Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94 of bij ombudsman@ombudsfin.be, www.ombfin.be. Bij klachten over de verzekering kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman-insurance.bewww.ombudsman-insurance.be. Je behoudt evenwel steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.