Bankieren over generaties heen

Advies en expertise voor u en uw kinderen

c warning
Er liep iets mis. De pagina is tijdelijk onbeschikbaar.

Bankieren over generaties heen

Advies en expertise voor u en uw kinderen

Onze experts helpen uw kinderen

Als u klant wordt van KBC Private Banking, dan krijgen uw kinderen toegang tot onze private banking experts.

Een private banker voor uw kinderen

Hebben uw kinderen een vermogen opgebouwd, dan kunnen ze genieten van de diensten van een private banker. In alle discretie.

Voordelige tarieven voor uw kinderen

Uw kinderen krijgen bijvoorbeeld extra voordelige tarieven voor een woningkrediet, een gratis KBC-Kredietkaart* met gratis Shoppingpakket.

KBC is een echte familiebank. Daarom staan we op elk moment voor u klaar, van gespecialiseerd advies tot een persoonlijke begeleiding. En dat doen we met plezier over de generaties heen. Kinderen van KBC Private Banking-klanten genieten extra voordelen. We bekijken welke voordelen in uw situatie van toepassing zijn. Hieronder een greep uit het aanbod.

Een private banker voor uw gezin

dienstverlening familiebank

Hebben uw kinderen al een vermogen opgebouwd bij KBC? Dan kunnen ze rekenen op een private banker als vertrouwenspersoon en uniek aanspreekpunt. Bovendien kunnen ze een beroep doen op de volledige beleggingsexpertise en het exclusieve productaanbod van KBC Private Banking.

Concrete voordelen voor u en uw kinderen

Als KBC Private Banking-klanten genieten u en uw kinderen talrijke voordelen. Enkele voorbeelden die van toepassing kunnen zijn, afhankelijk van uw situatie:

1. Voordelige woningkrediettarieven

Uw droomhuis kopen, bouwen of verbouwen? Dan wilt u natuurlijk een lening dat bij u past. Om u dat te bezorgen, slaan uw private banker en onze kredietexpert de handen in elkaar. Samen bestuderen ze uw plannen en stellen u de meest geschikte financieringsoplossing voor, voor u én uw kinderen.

2. Cashback op schadeverzekeringen

Hebt u als ouder een Life Solutions contract, dan krijgen uw kinderen 2% korting op hun schadeverzekeringen. Die wordt elk jaar op het einde van de maand februari toegekend met een cashback.

3. Gratis betaalservice voor uw kinderen: Silver Pack

Uw kinderen krijgen een Silver Pack cadeau, een betaalservice zonder kosten. Inbegrepen in het Silver Pack:

  • KBC-Plusrekening, zichtrekening met debetkaart
  • Inclusief KBC-Kredietkaart* met optioneel een gratis Shoppingpakket
  • Online en mobiel bankieren met KBC Mobile en KBC Touch

Het Shoppingpakket is een optioneel verzekeringspakket bij uw KBC-Kredietkaart. Het is gratis voor u en uw kinderen.
In het pakket zitten 3 waarborgen:

3.1. Aankoopbescherming: bescherm uw aankopen tegen schade of diefstal

Rok gescheurd toen u opstond van uw stoel? Werd uw laptop gestolen uit de koffer van uw auto? Met de waarborg Aankoopbescherming zijn uw aankopen beschermd tegen schade of diefstal.

Wel verzekerd
U kunt een beroep doen op de waarborg Aankoopbescherming bij:

  • Accidentele schade

  • Gekwalificeerde diefstal aan uw aankopen

  • Tot 90 dagen na de aankoopdatum of leveringsdatum

  • Voor aankopen van een verzekerd goed via het internet geldt altijd de datum van aankoop

    Enkele bijkomende voorwaarden:

  • De goederen zijn nieuw en werden verkocht door een professionele verkoper

  • De goederen zijn bestemd voor privégebruik

  • De verzekerde aankopen hebben een waarde van minstens 50 euro (btw inbegrepen, exclusief port- en leveringskosten)

U kunt rekenen op een vergoeding van de herstellingskosten of op de nieuwprijs van uw verzekerde goed met een maximum van 3.000 euro per schadegeval en per verzekeringsjaar. Als de herstellingskosten hoger zijn dan de nieuwvervangingswaarde, dan wordt de nieuwvervangingswaarde vergoed.

Niet verzekerd
De belangrijkste uitgesloten goederen zijn:

  • Geld

  • Deviezen

  • Reischeques

  • Verhandelbare effecten

  • Mobiele telefoon

  • Tweedehands- of gebruikte goederen

  • Sieraden, horloges

  • Bont

  • Kunstwerken

  • ...

Een volledig overzicht van de dekkingen en uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden

3.2. Verlengde garantie: krijg 2 jaar extra garantie boven op de wettelijke termijn
Is uw toestel beschadigd en is de wettelijke garantie vervallen? De waarborg Verlengde garantie geeft 2 jaar extra garantie op uw pas gekochte toestel.

Wel verzekerd
De waarborg Verlengde garantie is van toepassing voor volgende categorieën:

  • Witgoed: elektrische en elektronische huishoudelijke apparaten

  • Bruingoed: audio-, tele- en videoapparatuur

  • Grijsgoed: computerproducten en toebehoren

  • Doe-het-zelfmaterieel: alle elektrische en elektronische doe-het-zelf werkapparaten voor gebruik bij uw thuis

U kunt rekenen op een vergoeding van de herstellingskosten of op de nieuwprijs van uw verzekerde goed met een maximum van 3.000 euro per schadegeval en per verzekeringsjaar. Als de herstellingskosten hoger zijn dan de nieuwvervangingswaarde, dan wordt de nieuwvervangingswaarde vergoed. Dat is de nieuwwaarde op de dag van het schadegeval.

Niet verzekerd
Dit is onder andere niet verzekerd:

  • Opzettelijke schade, toegebracht door de verzekerde zelf of zijn huisgenoten

  • Verlies of onverklaarbare verdwijning

  • Beschadiging tijdens het transport

  • Gewone slijtage

  • Esthetische schade, zoals krassen of deuken

  • Een defect aan het verzekerd goed dat nog onder de wettelijke garantie valt

  • ...

Een volledig overzicht van de dekkingen en uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden

3.3. Bescherming internetaankopen: verzeker uw onlineaankopen
Is uw onlineaankoop beschadigd bij levering of werd het verkeerde product geleverd en weigert de leverancier zijn verantwoordelijkheid te nemen? Dan zorgt deze waarborg ervoor dat u uw geld terugkrijgt.

Wel verzekerd
U bent verzekerd als:

  • Uw aankoop minimaal 100 euro bedraagt

  • U uw goederen gekocht hebt via een webshop binnen de Europese Unie of de Verenigde Staten

  • De vergoeding bedraagt maximum 1.500 euro per schadegeval en per verzekeringsjaar

Niet verzekerd
Wat is onder andere niet verzekerd?

  • Niet-levering van het verzekerde goed door een staking
    Een verborgen gebrek van het verzekerde goed

  • Aankopen op een valse of frauduleuze website

  • ...

Een volledig overzicht van de dekkingen en uitsluitingen vindt u in de algemene voorwaarden

 

Expertadvies voor u en uw gezin? Een private banker voor de kinderen? Of van een voordelig woningkrediet genieten?

Maak een afspraak
Wat kunt u verwachten van een eerste gesprek?

Goed om te weten

KBC-Kredietkaart

Lees zeker dit informatiedocument voor je de verzekering sluit

KBC-Plusrekening

KBC-Woningkrediet

*Onder voorbehoud van goedkeuring van de aanvraag

De KBC-Kredietkaart is een kredietkaart met als kaartuitgever: KBC Bank NV, met zetel in Havenlaan 2, 1080 Brussel, België. BTW BE 0462.920.226, RPR Brussel.

Het KBC Flex Budget is een kredietopening van onbepaalde duur met de KBC-Kredietkaart als bijkomend kredietopnemingsmiddel.

Kredietgever en kaartuitgever: KBC Bank nv. Onder voorbehoud van goedkeuring van je kaartaanvraag of kredietaanvraag door KBC Bank nv.

Het Belgische recht is van toepassing op alle hier genoemde waarborgen. Deze waarborgen behoren tot tak 16 (verzekeringen voor diverse geldelijke verliezen).

De Kredietkaartverzekering – Shoppingpakket is een collectieve schadeverzekering die werd gesloten door KBC Bank bij KBC Verzekeringen. Je bent enkel verzekerd als je ononderbroken in het bezit bent van een actieve kredietkaart en toegetreden blijft vanaf het moment van aankoop tot aan het schadegeval.

De verzekering eindigt van rechtswege wanneer het contract tussen KBC Bank NV en de verzekeraar wordt stopgezet. 

Elke kredietkaarthouder kan op ieder moment beslissen of hij wil toetreden tot het Shoppingpakket. De verzekeringsdekking start op het eerste uur van de dag volgend op de toetreding. De verzekeringsperiode duurt minstens 1 jaar. Uittreden kan, na deze periode, op elk moment door het digitale proces in KBC Mobile te doorlopen of door de stopzetting te laten registreren in een KBC-kantoor.

De dekkingsvoorwaarden zijn beschikbaar in elk KBC-kantoor of op www.kbc.be/kredietkaart. Alleen de algemene voorwaarden bepalen je recht op een tegemoetkoming van de verzekeraar. De volledige lijst met uitsluitingen is terug te vinden in de algemene voorwaarden.

Je tussenpersoon is het eerste aanspreekpunt voor klachten. Als je niet tot overeenstemming komt, kun je terecht bij KBC-Klachtenmanagement,  Brusselsesteenweg 100, 3000 Leuven, klachten@kbc.be, tel. 016 43 25 94 of bij ombudsman@ombudsfin.be, www.ombfin.be. Bij klachten over de verzekering kun je je richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, die optreedt voor de hele sector, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel, info@ombudsman-insurance.bewww.ombudsman-insurance.be. Je behoudt evenwel steeds het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.

Voor een offerte kun je terecht op onze website of bij je expert Verzekeringen.

Let op, geld lenen kost ook geld.