Fraude? Meld het ons meteen

Bij (vermoeden van) fraude is het belangrijk dat je meteen contact opneemt met KBC Secure4u, onze fraudedienst. Dat kan 24/7 door te bellen naar 016 432 000.

Bel KBC Secure4u 24/7
Bel KBC Secure4u 24/7

Wanneer bellen naar KBC Secure4u?

  • Je merkt op dat iemand cashgeld afhaalde of een betaling deed die je niet zelf uitvoerde.
  • Je voerde persoonlijke gegevens in op een verdachte website.
  • Je gaf telefonisch persoonlijke gegevens door aan een onbekende.
  • Je deed een overschrijving op vraag van een onbekende.
  • Je gaf iemand je betaalkaart en/of een toestel waarmee je je bankzaken regelt.
  • Je installeerde software die iemand toelaat om controle te krijgen over je toestel.
  • Je ontving onverwacht een sms over de activatie van KBC Mobile.
  • Je smartphone of tablet werd gestolen of is verloren.
  • ...

Is bellen naar KBC Secure4u dan zo belangrijk?

Ja! Om de fraude zo snel mogelijk te stoppen, blokkeren we meteen je rekening(en) en je KBC-apps waarmee je je bankzaken regelt. Door meteen in te grijpen, verhogen we ook de kans dat we verdwenen geld kunnen recupereren.

KBC-Antiviruspakket

Bescherm je computers, tablets en smartphones tegen virussen en onveilige websites.

Hoe kan ik veilig internetbankieren?

Geef hackers geen kans met deze veiligheidstips

Wat doen internetcriminelen?

Kom alles te weten over veel voorkomende cyberaanvallen zoals phishing en malware

Wat doet KBC om internetbankieren te beveiligen?

Betaallimieten en automatisch afmelden zijn een paar voorbeelden