Fraude? Meld het ons meteen
Bij (vermoeden van) fraude is het belangrijk dat je meteen contact opneemt met KBC Secure4u, onze fraudedienst. Dat kan 24/7 door te bellen naar 016 432 000.
Wanneer bellen naar KBC Secure4u?
- Je merkt op dat iemand cashgeld afhaalde of een betaling deed die je niet zelf uitvoerde.
- Je voerde persoonlijke gegevens in op een verdachte website.
- Je gaf telefonisch persoonlijke gegevens door aan een onbekende.
- Je deed een overschrijving op vraag van een onbekende.
- Je gaf iemand je betaalkaart en/of een toestel waarmee je je bankzaken regelt.
- Je installeerde software die iemand toelaat om controle te krijgen over je toestel.
- Je ontving onverwacht een sms over de activatie van KBC Mobile.
- Je smartphone of tablet werd gestolen of is verloren.
- ...
Is bellen naar KBC Secure4u dan zo belangrijk?
Ja! Om de fraude zo snel mogelijk te stoppen, blokkeren we meteen je rekening(en) en je KBC-apps waarmee je je bankzaken regelt. Door meteen in te grijpen, verhogen we ook de kans dat we verdwenen geld kunnen recupereren.