Wij gaan de uitdaging aan en zetten stappen naar een duurzamere samenleving
Als je in België 3,9 miljoen klanten hebt – met de hele groep zelfs 13 miljoen – hebben je keuzes maatschappelijke impact. We zijn ons daarvan bewust en hebben daarom een sterke duurzaamheidsaanpak uitgewerkt, die eenvoudig
samen te vatten is:
- onze negatieve impact beperken door strikte keuzes en beleidslijnen
- onze positieve impact vergroten, vooral in de domeinen waar we een verschil kunnen maken
Hoe we onze negatieve impact beperken en onze positieve impact versterken? Onze duurzaamheidsexpert Sofie vertelt je er meer over in deze video:
Wat betekent dat concreet voor milieu, mens en maatschappij?
Hoe verankeren we dat engagement in ons beleid? En is onze rapportering volgens de ESG-pijlers (environmental, social, governmental) wel transparant genoeg?
- Onze aanpak voor België lees je in ons Verslag aan de samenleving.
- Onze aanpak voor de hele groep vind je in ons Sustainability Report.
Een greep uit onze realisaties
Onze duurzaamheidsaanpak krijgt internationale erkenning
Onze consistente duurzaamheidsaanpak en transparante rapportering krijgen internationale erkenning, onder meer een ‘Leadership A’-rating van CDP (Carbon Disclosure Project) en een ‘verwaarloosbaar ESG-risico’-label van Sustainalytics.