Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo

KBC neemt je mee achter de schermen van de eShop Expo in Brussel.

Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo

KBC neemt je mee achter de schermen van de eShop Expo in Brussel.

KBC neemt je mee achter de schermen van de eShop Expo in Brussel. KBC was er prominent aanwezig met z’n knappe e-commerce-stand en gastspreker Ivo De Meersman, Directeur Payments & Cards bij KBC. Op de eShop Expo lanceerde KBC zich op het e-commercetoneel.

Kicking off the games

eShop Expo 2015

18 maart 2015. Het is 08:30 uur stipt. De lente piept voor het eerst door het raam en de temperatuur is zacht voor de tijd van het jaar. Céline, Ann, Christophe, Paul, Marc en Thierry zijn ietwat zenuwachtig voor de aftrap van de eShop Expo in Tours & Taxis. KBC was sinds mensenheugenis niet meer vertegenwoordigd op een evenement van dergelijke grootte maar niettemin ziet de KBC-stand er piekfijn uit. Eén video wall, drie schermen met sneakpreviews, een handvol KBC-adviseurs in E&M-Commerce en een duizendtal chocolademunten om uit te delen met een knipoog: “Deze zult u in de toekomst niet meer nodig hebben!” Zonder twijfel de voorbode van een nieuw en spannend avontuur.

Bont publiek

eShop Expo 2015

De eShop Expo is sinds jaar en dag een toonaangevend evenement voor iedereen die geïnteresseerd is in verkoop via het internet: e-commerce. Talloze leveranciers van betaaldiensten, logistiek, hosting en marketingoplossingen kleuren het toneel en proberen hun contactlijstje aan te dikken. Zowel klanten als conculega’s verschijnen hier op de bühne, de één al wat opvallender dan de andere, maar allemaal steevast met een eigen verhaal en dito identiteit, eropuit om elke willekeurige klant tot hun klant te maken.

Elke handelaar zonder zorgen

eShop Expo 2015

Ook KBC mocht op heel wat belangstelling rekenen. KBC ziet 2015 immers als het jaar waarin Belgische ondernemers hun zaak massaal zullen digitaliseren. Een doelstelling die KBC absoluut ter harte neemt en waarin het een cruciale rol wil spelen voor deze doelgroep. Hét sleutelwoord is dan ook ‘ontzorgen’. Ondernemers moeten kunnen focussen op de kern van hun zaak: verkoop, aldus Ivo De Meersman, directeur Payments & Cards bij KBC. KBC wil de administratie, het zoekwerk en de complexiteit van een onlinezaak/webshop wegnemen bij de ondernemers. Zo blijven ze toch mee met hun tijd, verliezen ze geen marktaandeel ten koste van de concurrentie en breiden ze zelfs hun marktbereik uit. Win, win, win dus!

Meer dan een warme oproep!

Blijf je als ondernemer vandaag op je honger zitten? Besef je als ondernemer dat je absoluut online aanwezig moet zijn, maar zie je door het bos de bomen niet? Kom langs bij KBC, je partner in online ondernemen!

Cette page est-elle utile pour vous? Oui Non

Blog : To webshop or not to webshop ?

Blog : To webshop or not to webshop ?

Eva Vissers

Pas moins de 650 personnes se sont inscrites au Pop-up Webshop (campagne de KBC, mai 2015). Les auteurs des dix idées les plus marquantes ont eu la possibilité de développer une boutique en ligne avec l'aide de KBC et d'autres partenaires. Le résultat fut saisissant. Dix boutiques en ligne rayonnantes et dix entrepreneurs tout aussi rayonnants. Et les autres candidats moins chanceux ? Naturellement, KBC leur avait aussi réservé une surprise !

Qu'est-ce que l'e-commerce? En tant qu'entrepreneur, comment puis-je me mettre à l'e-commerce sans difficulté?

Qu'est-ce que l'e-commerce? En tant qu'entrepreneur, comment puis-je me mettre à l'e-commerce sans difficulté?

Joris De Picker

Comme vous le savez, les consommateurs achètent de plus en plus en ligne. Que ce soit auprès des détaillants (internationaux) ou du public, les boutiques virtuelles jouissent d'une grande popularité. Il suffit de quelques clics pour recevoir votre colis à domicile dès le lendemain. Une solution pratique, rapide et conviviale, mais… une menace à ne pas négliger pour les commerces hors ligne. Comment les entrepreneurs peuvent-ils faire face à ce nouveau mode d'achat? Grâce à l'e-commerce, pardi!

Vous montez votre affaire? Pensez vente en ligne!

Vous montez votre affaire? Pensez vente en ligne!

Développez un site web, attirez des visiteurs et vendez en ligne. Bref: renforcez votre présence numérique.

Grand temps de passer à l’e-commerce

Grand temps de passer à l’e-commerce

De plus en plus de consommateurs achètent en ligne. Suivez la tendance et lancez-vous dans l’e-commerce.