KBC Live voor ondernemers: uw tool voor snel en efficiënt bankieren

KBC Live voor ondernemers: uw tool voor snel en efficiënt bankieren

Gepubliceerd op 7 januari 2019

Sommige clichés zijn niet kapot te krijgen. Time is money is er zo eentje.
Met KBC Live kun je tussen twee afspraken door offertes vragen, kredieten regelen en uw boekhouding op orde krijgen.
4 ondernemers delen hun ervaringen. Ze prijzen vooral de mensen achter de technologie.

“Tussen twee afspraken door bankzaken regelen”

  • Tony Marien, 41
  • Zaakvoerder TMMC
  • General Manager bij lichtreclamebedrijf Publilux NV

“Alles wat mijn agenda helpt verlichten, is meer dan welkom. Ik durf mezelf dan ook een fervente gebruiker van KBC Live noemen, ja. Het grote voordeel is dat ik zelfs tussen twee afspraken door bankzaken kan regelen: overschrijvingen doen, kredieten aanvragen, betalingen nakijken, … Ik hoef me niet langer te schikken naar strikte openingsuren. Het straffe is dat je zelfs voor tienduizenden euro’s online een offerte kunt aanvragen. De medewerkers van KBC Live komen hun afspraken netjes na en contacteren je stipt op het afgesproken uur. Uiterst efficiënt allemaal. Ik merk ook dat KBC een oplossing biedt voor flexibiliteit. 2 jaar geleden moést je nog naar het kantoor, vandaag niet meer. Ook leuk is dat er allerlei apps bijkomen die je het leven vergemakkelijken. Ik denk bijvoorbeeld aan de toepassing waarmee je parkeergeld kunt betalen. Niet wereldschokkend misschien, maar het hélpt wel. Verder juich ik ook de ontwikkelingen op smartphone toe. Door alles op één toestel te centraliseren, kun je nog vlotter werken.”

“Het menselijke aspect gaat zeker niet verloren”

  • Ine Dullaert 
  • Medeoprichter en administratief-financieel consultant bij Wadsup
  • Zij bieden totaalontzorging voor kmo’s en zelfstandigen, van administratie tot rekrutering, marketing, legal services,…

“Sinds een jaar gebruiken we KBC Live erg intensief. We zijn in die periode sterk gegroeid van 2 naar maar liefst 14 medewerkers. Daar komt heel wat bij kijken, waaronder ook veel bankzaken zoals kredieten aanvragen en autoleningen regelen. Voor mij is het essentieel dat ik daarvoor buiten de kantooruren bij KBC terecht kan. Logisch ook, want als consultant moet ik overdag zélf ter beschikking staan van mijn eigen klanten. Daarom breng ik pas ’s avonds na het werk mijn interne winkel op orde. De medewerkers van KBC Live zijn op dat moment mijn gedroomde partners, ze zijn erg gedreven en komen steeds hun afspraken na. Als ze zeggen dat ze een kwartiertje later terugbellen, dan doén ze dat ook. Verder spelen ze erg kort op de bal. Bij de aankoop van een wagen bijvoorbeeld zoeken we telkens samen met KBC naar de voordeligste oplossing, de ene keer kan dat een investeringskrediet zijn, de andere keer een leasing. Echt straf hoe we telkens op minder dan een week tijd alles rond krijgen. Verder heb ik de indruk dat de KBC-medewerkers elk contact zorgvuldig documenteren, zodat iedereen op de hoogte is van je dossier. Knap is dat, vooral omdat je elkaar niet rechtstreeks ontmoet. Het menselijke aspect gaat zeker niet verloren.”

“Boekhouding up-to-date binnen de kortste keren”

  • Maxime Mouton, 22
  • Zaakvoerder Maxime Mouton Consult
  • Adviseert varkenshouderijen

“Een tijdje geleden vroeg ik KBC Live hoe ik met mijn smartphone CODA-bestanden kon genereren. In minder dan 20 minuten kreeg ik antwoord, op een zaterdag dan nog! Een medewerker legde me haarfijn uit hoe het Business Dashboard precies werkt. Binnen de kortste keren was mijn boekhouding helemaal up-to-date. Ik ontdekte ook hoe handig het Dashboard is voor andere toepassingen. Ondertussen doe ik er ook al mijn betalingen mee. Dankzij de QR-codes gaat dat niet alleen erg snel, je sluit er ook nog eens vergissingen mee uit. Mijn kaartlezer heb ik aan de kant gelegd, dat gaat me veel te traag. Elke ondernemer kan hier zijn voordeel mee doen, al moet je wel de tijd nemen om het Dashboard te leren kennen. Bij mij lukte dat spelenderwijs, al komt dat misschien omdat ik behoor tot de eerste generatie die met de smartphone is opgegroeid. Mijn advies? Durf de eerste stap te zetten, de rest volgt vanzelf wel.

“Tijdwinst is cruciaal, ik combineer namelijk twee jobs”

  • David Bruggeman
  • Zaakvoerder van Zucara
  • Allround computerzaak gespecialiseerd in het ontwerpen van digitale prijslijsten voor broodjeszaken en frituren, maatwerk en horecatoepassingen.

“Een tijdje geleden stond ik in de vertrekhal van Brussels Airport voor een reis naar Dubai. Tot mijn grote verrassing kreeg ik iemand van KBC Live aan de lijn die me belde over mijn aanvraag voor Payconiq. Ik kreeg een paar vragen voorgeschoteld en ontving vervolgens op mijn smartphone een aantal documenten die ik moest bevestigen. Bij mijn terugkomst was alles actief. Ik heb er amper moeite voor moeten doen. Bovendien ben ik als IT’er natuurlijk een fan van alles wat digitaal is. Dus zodra KBC nieuwe toepassingen bedenkt, maak ik er gebruik van. De snelheid waarmee dit alles werkt, speelt natuurlijk ook een rol. De medewerkers van KBC Live spelen kort op de bal, ik had niet verwacht dat alles zo snel in kannen en kruiken zou zijn. Die tijdwinst is voor mij cruciaal, als zelfstandige in bijberoep combineer ik immers twee jobs.”

Meer weten over KBC Live?

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

KBC gebruikt cookies om je surfervaring aangenamer te maken. Zo kan KBC ook beter inspelen op je behoeften en voorkeuren. Door verder te surfen ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer info? Of wil je geen cookies?Klik hier.