
Slachtoffer van fraude?
Bel onmiddellijk 016 432 000Ā - 24/7 bereikbaar.
- Je hebt persoonlijke gegevens ingevoerd opĀ een verdachte website.
- Je hebt persoonlijke gegevensĀ via telefoonĀ doorgegeven aan een onbekende.
- Je merkt eenĀ betaling op die je zelf niet ingevoerd hebt.
- Je smartphone is gestolen of je bent hem verloren.
Ben je ook je debetkaart kwijt?Ā Blokkeer je kaart dan onmiddellijk in KBC Mobile. Tik op de kaart die je wilt blokkeren, selecteer 'Card Stop' en volg de stappen. Of laat die dan onmiddellijk blokkeren via Card Stop (078 170 170). Meer info vind je hier.
Iets verdachts opgemerkt?
Stuur een e-mail naar secure4u@kbc.beāĀ .
Hoe herken je een verdachte e-mail?

- Er wordt vaak verwezen naar eenĀ veiligheidsprobleemĀ met je debetkaart of je bankrekening.
- Je moetĀ dringend actieĀ ondernemen.
- Je kunt het probleem oplossen door eenĀ bijlage te openenĀ of op eenĀ link klikken. De link brengt je naar een valse website waar je persoonlijke gegevens moet ingeven (je debetkaartnummer, de codes die je berekent met je kaartlezer, enz.ā¦).
Hoe herken je een verdachte telefoon?

Ā
- Je wordt gebeld doorĀ een onbekendeĀ die probeert omĀ persoonlijke informatieĀ te krijgen, bijvoorbeeld je debetkaartnummer of de codes die je berekent met je kaartlezer.Ā