Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop? Schrijf je nu in en win je eigen Pop-up Webshop dankzij KBC.

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop? Schrijf je nu in en win je eigen Pop-up Webshop dankzij KBC.

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!

Niet twijfelen, gewoon doen!

Pop-up webshop

Vele ondernemers zien een eigen webshop als ‘veel werk’ of ze zeggen meteen ‘Daar ken ik niets van’. Maar een eigen webwinkel openen hoeft niet moeilijk te zijn. Integendeel. Zo’n 27.541 Belgen deden het je al voor, zo blijkt uit een onderzoek van Tom Staelens. Als je dan ook nog eens weet dat 50% van de Belgen met een brutoloon boven 2.500 euro online shopt en ze maandelijks gemiddeld 187 euro online spenderen… Krijg je dan geen kriebels in de buik?

Een eigen webshop, dat hoeft niet moeilijk te zijn

Wel, bij KBC kriebelt het al een tijdje. KBC lanceerde daarom drie producten om het online-ondernemers gemakkelijker te maken: KBC-Betaalknop en KBC-Paypage. En we gaan nog iets verder. Om van jouw idee werkelijkheid te maken, komt KBC met iets straffers, iets om trots op te zijn: d campagne ‘win je eigen pop-up webshop

Jouw idee als KBC Pop-up Webshop!?

Pop-up webshop

KBC ging op zoek naar ondernemers met 'goesting' in e-commerce. Iedereen die zin heeft om in de toekomst de wereld van e-commerce in te duiken, kon zich inschrijven en meedingen naar een eigen KBC-Pop-up Webshop. Uit alle kandidaten werden 10 ondernemers geselecteerd om een eigen pop-up webshop uit te baten. KBC nam de taak van opbouw, voorraadbeheer, betaling én verzending op zich. Elk van die 10 pop-up webshops werd vervolgens 3 dagen in de spotlights gezet om www.pop-upwebshop.be. Dit was voor hen een unieke kans om online shoppend België te tonen wat ze in huis hebben (letterlijk en figuurlijk!).

En er was nog meer...

Alle deelnemers die niet geselecteerd werden voor een eigen KBC-Pop up webshop, werden uitgenodigd op een -speciaal voor hen- geörganiseerd event: Mijn eigen webshop. Gastprekers met kennis in e-commerce kwamen het publiek in Antwerpen, Gent en Leuven warm maken voor een online ondernemersavontuur.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Wie koopt jouw producten online?

Wie koopt jouw producten online?

Speel je troeven uit: combineer een fysieke winkel én webshop om voor vertrouwen en herkenbaarheid te zorgen.

Blog: The Future of Shopping

Blog: The Future of Shopping

Eva Vissers

Je bladert doorheen een webshop, plaatst je favoriete artikelen in je digitale winkelmandje en met je smartphone heb je in een mum van tijd betaald. Dingdong! De volgende ochtend staat het pakketje al voor de deur. Online shoppen is vandaag gemakkelijk en zeer populair. Maar hoe ga je als lokale handelaar om met al deze veranderingen? Hoe zorg je dat je klanten ook nog fysiek naar jouw zaak komen?

Blog: Les Lisettes, twee vriendinnen, één webshop

Blog: Les Lisettes, twee vriendinnen, één webshop

Paul Bruyndonckx

Een eigen webshop, dat is niet niets. Een webshop starten met een vriendin, dat is dubbele fun! We interviewden An De Schutter en Inez Van Herck, de eigenaressen van Les Lisettes in Aartselaar en vroegen hen hoe het allemaal begon …

Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Bloemen, de KBC-Paypage en een origineel idee… Het leidde tot de rouwbloemenrekening van Flowers Forever.