bloemenveld
bloemenveld

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop? Schrijf je nu in en win je eigen Pop-up Webshop dankzij KBC.

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop? Schrijf je nu in en win je eigen Pop-up Webshop dankzij KBC.

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!

Niet twijfelen, gewoon doen!

Pop-up webshop

Vele ondernemers zien een eigen webshop als ‘veel werk’ of ze zeggen meteen ‘Daar ken ik niets van’. Maar een eigen webwinkel openen hoeft niet moeilijk te zijn. Integendeel. Zo’n 27.541 Belgen deden het je al voor, zo blijkt uit een onderzoek van Tom Staelens. Als je dan ook nog eens weet dat 50% van de Belgen met een brutoloon boven 2.500 euro online shopt en ze maandelijks gemiddeld 187 euro online spenderen… Krijg je dan geen kriebels in de buik?

Een eigen webshop, dat hoeft niet moeilijk te zijn

Wel, bij KBC kriebelt het al een tijdje. KBC lanceerde daarom drie producten om het online-ondernemers gemakkelijker te maken: KBC-Betaalknop en KBC-Paypage. En we gaan nog iets verder. Om van jouw idee werkelijkheid te maken, komt KBC met iets straffers, iets om trots op te zijn: d campagne ‘win je eigen pop-up webshop

Jouw idee als KBC Pop-up Webshop!?

Pop-up webshop

KBC ging op zoek naar ondernemers met 'goesting' in e-commerce. Iedereen die zin heeft om in de toekomst de wereld van e-commerce in te duiken, kon zich inschrijven en meedingen naar een eigen KBC-Pop-up Webshop. Uit alle kandidaten werden 10 ondernemers geselecteerd om een eigen pop-up webshop uit te baten. KBC nam de taak van opbouw, voorraadbeheer, betaling én verzending op zich. Elk van die 10 pop-up webshops werd vervolgens 3 dagen in de spotlights gezet om www.pop-upwebshop.be. Dit was voor hen een unieke kans om online shoppend België te tonen wat ze in huis hebben (letterlijk en figuurlijk!).

En er was nog meer...

Alle deelnemers die niet geselecteerd werden voor een eigen KBC-Pop up webshop, werden uitgenodigd op een -speciaal voor hen- geörganiseerd event: Mijn eigen webshop. Gastprekers met kennis in e-commerce kwamen het publiek in Antwerpen, Gent en Leuven warm maken voor een online ondernemersavontuur.

Blog: Als lokale handelaar bouw je een band op met je vaste klanten

Bij KBC vinden we het belangrijk om lokaal ondernemerschap te ondersteunen en te stimuleren. We zijn dan ook fan van het Unizo-concept Winkelhier en vroegen aan enkele Belgische ondernemers wat zij vinden van ‘winkelhieren’. Deze keer is Koen van Kadotheek in Haacht aan het woord. Naast de heerlijke pralines van Leonidas kan je bij Kadotheek in Haacht ook terecht voor geschenkmanden en een ruime keuze aan thee en toebehoren.
Blog: Als lokale handelaar bouw je een band op met je vaste klanten

Wie koopt jouw producten online?

Speel je troeven uit: combineer een fysieke winkel én webshop om voor vertrouwen en herkenbaarheid te zorgen.
Wie koopt jouw producten online?

Blog: Andere doelgroep? Andere website en winkel.

Een nieuw productaanbod? Houd het overzichtelijk met een nieuwe website en winkel, net als Natuurkijkers.be.
Blog: Andere doelgroep? Andere website en winkel.

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens
Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?
Blog: Scoren met e-mail