Mobiel betaald worden: alleen voordelen

Mobiel betaald worden: alleen voordelen

Betaald worden met cash geld, tot voor kort de norm, lijkt vandaag iets voor ‘middeleeuwers’ en is volledig verdrongen door diverse soorten mobiele betaaloplossingen, vanop de tablet of de smartphone. Voor handelaars en zelfstandigen een ideale formule, want veilig én realtimebetalingen, en veelal zonder kaart of kaartlezer. Gewoon met de pincode. Ook de onlinebestellingen namen de jongste jaren een steile vlucht. Ook zij worden betaald met de pincode en geleverd waar en wanneer de klant het wil. De grote e-commercebedrijven zorgen ervoor dat de consumentenverwachtingen erg snel veranderen. En door hen is omnikanaal winkelen bij het merendeel van de consumenten al goed ingeburgerd.

Omnikanaal winkelen?

Het wordt ook omnichannel retail genoemd en betekent dat de handelaar verschillende verkoopkanalen gebruikt die in elkaar overlopen, zowel online als offline. Ook de consument kan die kanalen door elkaar gebruiken, zonder dat de merkbeleving, de prijzen of de informatie verschillen. Mede daardoor verwacht de klant meer keuzemogelijkheden en een snelle bestelling én levering.

Toch combineren consumenten de voordelen van e-commerce nog altijd graag met winkelen in ‘klassieke’ winkels. Het succes hiervan schuilt in de combinatie van de sterktes van beide kanalen. Zo hechten veel consumenten nog altijd veel belang aan persoonlijk advies en contact in een gewone winkel. Terwijl de troef van e-commerce er vooral in bestaat dat de consument niet aan tijd en plaats gebonden is om te winkelen. Bovendien is het zo dat de consument meer dan ooit bepaalt waar, wanneer én hoe hij zijn aankopen verricht. De consument is niet langer koning, maar keizer.

Mobile Pay

Bij dat winkelen, wint betalen met de smartphone veld. Die betaalwijze groeit sterk. Zo kunt u nu al met de smartphone betalen aan de kassa’s van Colruyt Group (Colruyt, Okay, Bio-planet, Dreamland en Dreambaby) en ZEB. Het volstaat hiervoor de QR-code te scannen, uw pincode in te geven en klaar. Er is geen kaart en kaartlezer meer nodig. In totaal kunnen nu al meer dan 1,5 miljoen particulieren op deze wijze betalen. “En die betaalwijze zal nog verder terrein winnen”, voorspellen de experts van KBC.

Payconiq

Payconiq is de nieuwe mobiele betaaloplossing waarbij uw klanten u met de Payconiq-app op hun smartphone betalen. Ideaal als u snel en goedkoop wilt starten met mobiele betalingen of als u vaak klanten bezoekt en ter plekke betaald wordt.

Uw klanten moeten alleen de Payconiq-app installeren op hun smartphone en kunnen zo betalingen uitvoeren. De klant voert het bedrag in, bevestigt de betaling met zijn pincode en klaar! U ontvangt het geld meteen.

KBC-Betaalknop

De KBC-Betaalknop is nog zo’n innovatieve mobiele betaaloplossing. Het is een digitale knop die u op de betaalpagina van uw eigen webwinkel plaatst. Uw klanten kunnen in real time hun aankoop (aankopen) betalen met hun vertrouwde KBC-onlinebanktoepassing. In real time betekent dat de overschrijving onmiddellijk wordt verwerkt. U hoeft dus niet te wachten op de centen, het bedrag staat meteen op uw rekening en u kunt de bestelling van uw klant onmiddellijk verder afhandelen. 

En ook de klanten zijn in hun sas, want de KBC-Betaalknop biedt hun extra flexibiliteit: ze bepalen namelijk zelf wanneer de betaling (voor bedragen van 50 tot 1 250 euro) wordt uitgevoerd. Op het moment zelf of tot maximaal twee maanden na de aankoop. En dat heeft geen gevolgen voor u als ondernemer, want u ontvangt altijd onmiddellijk het verschuldigde bedrag op uw rekening. Een uiterst veilige en betrouwbare vorm van betalen. 

Als ondernemer betaalt u (via maandelijkse facturatie) slechts 1% van het transactiebedrag betaald via de KBC-Betaalknop met een minimum van 0,20 euro en maximum van 5 euro per transactie. 

Nog geen KBC-Betaalknop op de betaalpagina van uw webwinkel? Vraag er snel een aan!

Storesquare

KBC doet er alles aan om ondernemers verder te laten groeien en lanceerde daarom samen met enkele partners Storesquare, een winkel die elk uur van de dag geopend is. Een oplossing van a tot z voor ondernemers die geen eigen website hebben. Ze kunnen hun producten te koop aanbieden via de onlinemarktplaats van Storesquare, dat zowel de marketing als het transport en alle logistiek voor zijn rekening kan nemen. Het enige wat de handelaars moeten doen, is hun producten online plaatsen en daarvoor kunnen ze zo nodig de hulp inroepen van een serviceteam. 

KBC-klanten betalen maandelijks 135 euro om bij Storesquare aan te sluiten. Verder is er een commissie waarvan de grootte afhangt van de sector. 

Met dit partnership biedt KBC ondernemers een all-in-oneoplossing om een onlinezaak te starten of hun winkel uit te breiden met e-commerce. En innovatief: klanten kunnen kiezen om hun aankoop de dag nadien in de bus te ontvangen of ze kunnen die – naar keuze – bij de handelaar afhalen. Meer weten over Storesquare.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen