Mobiel betalen in een webshop? Het kan!

Blijf niet achter en ontdek de mogelijkheden

Mobiel betalen in een webshop? Het kan!

Blijf niet achter en ontdek de mogelijkheden

De kaartbetaling met uitsterven bedreigd?

Betalen met de smartphone is nog niet helemaal gelanceerd en de grote firma’s bestormen ons al met nieuwe innovaties (betalen met een horloge of zelfs betalen met je stem). In de praktijk loopt het allemaal iets trager, maar dat wil niet zeggen dat we er geen rekening mee moeten houden of niet 'mee' moeten zijn. Wel integendeel, want ook KBC is ervan overtuigd dat kaartbetalingen op termijn zullen verdwijnen.

Cijfers leren ons namelijk dat betalen met de smartphone groeit. Deze manier van betalen raakt meer en meer ingeburgerd en mensen die het eenmaal gewoon zijn, grijpen vaak niet meteen terug naar de klassieke kaartbetaling. We zien dat vandaag zo’n 3% van de betalingen met de smartphone gebeurt. We zien ook dat in een vertrouwde en goed geïnformeerde omgeving (consumenten die mobiel betalen kennen) dat aandeel veel hoger ligt. Zo worden voor de KBC-Betaalknop (de onlinebetaalknop van KBC in vele webshops) al 30% van de betalingen met de smartphone bevestigd.

information-expr-quote--glyph
30% van de onlinebetalingen die verlopen via de KBC-Betaalknop, wordt bevestigd met de smartphone.

Christophe Tuerlinckx, Business Development Manager Payments KBC

Smartphonebetalingen, hoe werkt dat precies?

Mobiel, kaartbetaling, smartphone, webshop, betalen, betaalmiddel

Een betaling uitvoeren met de smartphone kan op een aantal manieren, maar eentje springt er duidelijk uit: het scannen van een QR-code. Een QR-code (Quick Response) is een tweedimensionale streepjescode die de klant met de camera op zijn/haar smartphone makkelijk kan inscannen. Op die manier wordt de mobiele betaling vervolgens afgehandeld.

Dat proces kan perfect gekopieerd worden in de fysieke winkel. Zo krijgt de consument eenzelfde ervaring online en in de winkel. Ook dat draagt bij aan het vertrouwen. Een mooi voorbeeld daarvan zijn Bancontact en de KBC-Betaalknop. De online-ervaring, met een volledig mobiele betaling, kan ook worden aangeboden in de fysieke winkel.

Hoe mobiel betalen aanbieden in je webshop?

De juiste keuze van de betaalopties die je aanbiedt in je webshop, is nog altijd het belangrijkste. De klant kiest uiteraard zelf hoe hij/zij de onlineaankoop daadwerkelijk betaalt. Je kunt natuurlijk wel de mobiele betaaloplossing(en) in de kijker zetten, zodat je klanten weten dat het mogelijk is. Zo vergroot je meteen ook je bereik: klanten kunnen dan hun aankoop uitvoeren terwijl ze onderweg zijn. Welke betaalopties er mogelijk zijn in je webshop, bepaal je zelf.

In het kort

Kan ik mijn klanten via domiciliëring (automatisch) laten betalen?

  • Automatische betaling via Europese domiciliëring 
  • Minder administratie voor jou
  • Minder administratie voor je klant
Kan ik mijn klanten via domiciliëring (automatisch) laten betalen?

Hoe je klanten laten betalen?

Kaartbetalingen mogelijk maken? Zorg voor een betaalterminal in je winkel en een virtuele kassa in je webshop.
Hoe je klanten laten betalen?

Betalingen met wearables komen eraan

Binnenkort toveren uw klanten niet langer hun bankkaart tevoorschijn, maar tikken ze simpelweg hun armband of ring tegen uw betaalterminal. Science fiction, zegt u? Lees dan maar even mee.   
Betalingen met wearables komen eraan

Hoeveel cash mag je van een klant ontvangen?

Als ondernemer geef je je klanten graag de mogelijkheid om op verschillende manieren te betalen. Met Bancontact, een overschrijving, Visa … Cash betalen hoort daar ongetwijfeld ook bij. Maar hoeveel cash mag je als ondernemer van een klant ontvangen?
Hoeveel cash mag je van een klant ontvangen?
We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om je een goedwerkende website aan te bieden die je surfervaring aangenamer maakt. We kunnen de website ook aanpassen aan je behoeften en je voorkeuren. Door verder te surfen, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je meer info? Of wil je dit niet? Klik hier.