Smartphone: het betaalmiddel dat je klanten altijd bij de hand hebben

Mobiel betalen is het nieuwe normaal

Smartphone: het betaalmiddel dat je klanten altijd bij de hand hebben

Mobiel betalen is het nieuwe normaal

De smartphone als betaalmiddel voor e-commerce

Smartphone, payconiq, betalen, betaalmiddel, mobiel

We horen vaak dat mobiele betalingen de toekomst zijn. Maar wat wil dat eigenlijk zeggen? Veel consumenten kunnen zich een leven zonder smartphone niet meer voorstellen. Smartphones bieden steeds meer mogelijkheden en klanten vragen ook naar steeds meer toepassingen, waaronder: overal en op elk moment met hun smartphone aankopen kunnen betalen.

De juiste keuze van de betaalopties die je aanbiedt in je webshop, is nog altijd het belangrijkste. De klant kiest uiteraard zelf hoe hij/zij de online-aankoop daadwerkelijk betaalt. Je kunt natuurlijk wel de mobiele betaaloplossing(en) in de kijker zetten, zodat je klanten weten dat het mogelijk is. Zo vergroot je meteen ook je bereik: klanten kunnen dan hun aankoop uitvoeren terwijl ze onderweg zijn. Welke betaalopties er mogelijk zijn in je webshop, bepaal je zelf.

Smartphones zullen op termijn, zonder twijfel, de betaalkaart vervangen als snel betaalmiddel

Christophe Tuerlinckx, Business Development Manager Payments KBC

Met de smartphone betalen in de winkel

smartphone, payconiq, betalen, betaalmiddel, mobiel

We zien nu heel wat betaaloplossingen op de markt komen om met de smartphone te betalen in de winkel. Zo lanceerde KBC in samenwerking met Colruyt Group een mobiele oplossing, waarmee klanten die bankieren bij eender welke Belgische bank met de smartphone kunnen betalen in alle winkels van Colruyt, DreamLand, DreamBaby en BioPlanet. De toepassing kreeg de naam Scan & Pay. De sterkte van die oplossing is dat ze gebruik maakt van de mobilebankingapps van de consumenten. Consumenten die graag met hun smartphone betalen, hebben die apps vaak al op hun smartphone staan.

Op 1 september 2016 introduceerde KBC ook Payconiq. Met Payconiq hoef je als handelaar niet te investeren in apparatuur, want je kunt gewoonweg je laptop, tablet of smartphone gebruiken. Je klant hoeft enkel de Payconiq by Bancontact-app te installeren en kan dan eenvoudig en volledig gratis met zijn smartphone betalen. Via je webportaal krijg je bevestiging van de betaling en kun je de aankoop afronden. Heel eenvoudig en bovendien voordelig. Als handelaar betaal je slechts 6 cent per transactie in je zaak, wat veel minder is dan bij andere betaaloplossingen. Andere kosten zijn er niet.

In het kort

  • Mobiel betalen is bezig aan een opmars.
  • Smartphones zijn de betaalterminals van vandaag én morgen.
  • Dankzij Payconiq is er nu ook een eenvoudige mobiele betaalmethode voor in de winkel.
  • Meer weten? Kijk dan zeker op www.kbc.be/omnikanaal.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Contant geld storten op je rekening

Munten of biljetten, waar kan je er als ondernemer mee naartoe? Stort het door naar je zakelijke rekening! Ontdek hier hoe je dat kan doen.
Contant geld storten op je rekening

Kan ik mijn klanten via domiciliëring (automatisch) laten betalen?

  • Automatische betaling via Europese domiciliëring 
  • Minder administratie voor jou
  • Minder administratie voor je klant
Kan ik mijn klanten via domiciliëring (automatisch) laten betalen?

Mobiel betalen in een webshop? Het kan!

Na de kaartbetalingen komen de smartphonebetalingen. Blijf dus niet achter en ontdek de mogelijkheden.
Mobiel betalen in een webshop? Het kan!

Betalingen met wearables komen eraan

Binnenkort toveren uw klanten niet langer hun bankkaart tevoorschijn, maar tikken ze simpelweg hun armband of ring tegen uw betaalterminal. Science fiction, zegt u? Lees dan maar even mee.   
Betalingen met wearables komen eraan
KBC gebruikt cookies om je surfervaring aangenamer te maken. Zo kan KBC ook beter inspelen op je behoeften en voorkeuren. Door verder te surfen ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer info? Of wil je geen cookies?Klik hier.