Waarom startte KBC met Start it @KBC?

Waarom startte KBC met Start it @KBC?

Start it is een uniek platform voor mensen met ondernemerszin én een straf idee om zich te kunnen ontplooien tot echte ondernemers. Een plek waar starters elkaar vinden en de ruimte krijgen om bij te leren, te netwerken en zichzelf te ontwikkelen, een eigen zaak uit de grond te stampen met kennis van zaken. Voor mensen die weten of willen weten ‘Wie, Wat, Waar en Hoe’! Maar waarom startte KBC nu eigenlijk dat platform voor startende ondernemers?

Is ondernemen een talent?

Ondernemen is een talent. Dat klopt. Maar weinig mensen beseffen dat ze dat talent in zich hebben. Zeldzaam is het anders niet. Het vraagt alleen inzet, doorzettingsvermogen en de balls om erin te vliegen.

Straffe ideeën, straffe mensen

Start it @KBC

Ideeën om ‘u’ tegen te zeggen, die mogen niet in het niets verdwijnen. En ongetwijfeld staan er achter die ideeën ook personen om ‘u’ tegen te zeggen. Mensen die ambitie hebben, een idee uit de grond willen stampen, iets nieuws op de kaart zetten. En die ondernemingszin wil KBC ondersteunen. Een nieuw idee? Schrik om te falen? Een te groot risico? KBC wil ondernemers de kans geven hun droom waar te maken. Een duwtje in de rug is bij vele starters al een grote stap richting realisatie. Wat dat duwtje in de rug precies inhoudt, ontdek je hier.

Blijven vernieuwen

De wereld staat niet stil, dat weet men bij KBC. Blijven staan is geen optie. Bijleren, ontdekken, vernieuwen en creëren zijn dan ook een must. Een probleem pas aanpakken wanneer het zich voordoet? Neen. Bij KBC willen we nét dat stapje voor zijn. Inspelen op de nieuwste trends en kennis opdoen over de wereld, meer bepaald de wereld van het ondernemen. En waarmee kunnen we talent beter ondersteunen dan met een platform als Start it @KBC?

Samen met anderen

Start it @KBC is een samenwerking tussen KBC, Cronos, Flanders DC, Accenture, Mobile Vikings, iMinds en verschillende academische instellingen. Alle partners staan op dezelfde hoogte. Zo delen we kennis en slaan we de handen in elkaar om de starters een nóg beter en vollediger advies te geven. Een nieuwe en leerrijke vorm van samenwerken dus.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe profileer ik me het best op de markt?

Hoe profileer ik me het best op de markt?

Tom Hudders
Om te weten hoe je het best een onderneming profileert op de markt, moet je jezelf vooral veel vragen stellen. Neem er de tijd voor, want het vormt de basis van hoe je in de toekomst het bedrijf verder uitbouwt. Als je op dergelijke vragen een antwoord hebt, zul je veel sneller beslissingen kunnen nemen.
Hoe doe ik aan prospectie?

Hoe doe ik aan prospectie?

Prospectie is een must om nieuwe klanten te winnen. Hoe begin je eraan? En wat is de meest succesvolle manier? Een samenvatting.
Waarom een goede boekhouding bijhouden?

Waarom een goede boekhouding bijhouden?

Facturen opstellen, betalingen innen, offertes maken, contracten archiveren, … Bij een bedrijfsboekhouding komt veel kijken. Voor ondernemers is de financiële administratie soms een uitdaging. Gebeurt dit niet op de juiste manier, dan stoot je vroeg of laat op problemen. Hieronder 4 redenen om een gestructureerde boekhouding bij te houden.
Hoe ontdek je een niche in de markt?

Hoe ontdek je een niche in de markt?

Bart De Waele
Als startende ondernemer heb je twee opties: ofwel betreed je een markt waar er al heel wat concurrentie is en probeer je je op een of andere manier te differentiëren. Ofwel zoek je naar een markt waar er nog heel wat ruimte is, of zelfs helemaal nog geen concurrentie, het bekende ‘gat in de markt’ dus. Sowieso kies je het best een duidelijk afgelijnd deel van de markt om te starten. Zo’n deel noemen we een niche.