Leadlife: een extra troef in jouw war for talent!
Doe je medewerkers een gratis Leadlife Plus-membership cadeau

Welzijn op het werk is belangrijker dan ooit. Want enkel als je medewerkers zich goed in hun vel voelen, daalt het absenteïsme en loopt het voor je bedrijf op rolletjes. Bij KBC* dragen we graag een steentje bij aan het welzijn van je medewerkers die verzekerd zijn met een KBC Employee Care-product. Welzijn stopt namelijk niet aan de bedrijfspoort. Ook daarbuiten is een optimale levensstijl belangrijk. Voor iedereen.
Daarom bieden we al je medewerkers een jaar lang een Leadlife Plus-membership aan. Zo hebben ze toegang tot dé health & well-being app. En heb jij als werkgever een extra troef in handen in de ‘war for talent’. Inzetten op het welzijn van je personeel is een strategische keuze die zich terugbetaalt. En het belangrijkste van al: Leadlife kan een mooie eerste stap zijn naar een eigen welzijnsbeleid, en sluit naadloos op je bestaande initiatieven.

Motiveer je medewerkers met Leadlife
Het is niet altijd eenvoudig om te beseffen waarom een gezonde levensstijl zo belangrijk is. En het is nog veel moeilijker om tot actie over te gaan. De verandering van gewoontes die daarbij komt kijken, vraagt tijd, inzet en doorzettingsvermogen. Weet je niet waar te starten? Als werkgever kun je meteen aan de slag met een praktische toolkit, om je team te motiveren en warm te maken voor de initiatieven van Leadlife.
Dit mogen je medewerkers verwachten van Leadlife

- Wetenschappelijk onderbouwde én datagedreven aanpak, met aandacht voor voeding, slaap, stress, beweging, mindset, lichaam en algemene gezondheid
- Inzichten omzetten in actie: chat met health-experts in de app en krijg persoonlijke trajecten en interactief advies)
- Alle gegevens bewaren je medewerkers in een persoonlijke kluis, gebundeld in een gebruiksvriendelijke app. Zo blijft de privacy verzekerd.
De Leadlife-app vertelt je medewerker hoe hij of zij ‘scoort’ voor de onderdelen voeding, beweging, stress, slaap, lichaam en gezondheid. Het is een ‘spiegel’ om het bewustzijn over welzijn te vergroten en een ‘motivator’ om vol te houden. Met Leadlife zit je medewerker aan het stuur, de Leadlife-experts ondersteunen je werknemers tijdens hun welzijnstraject – volledig op maat.
Vergroot stapgewijs de impact van je welzijnsbeleid
- Betrek je team eenvoudig met de handige HR-welzijnscommunicatiekit
- Maximaliseer het effect van welzijnsacties door de juiste timing
- Identificeer de pijnpunten en versterk het bestaande beleid
Leadlife geef je ook geanonimiseerde en geaggregeerde inzichten over het algemene welzijn van je werknemers (beschikbaar vanaf 1 september 2025 voor bedrijven met meer dan 30 geactiveerde werknemers) zodat je tijdig uitdagingen kunt identificeren en een tevreden, productieve werkomgeving kunt creëren.
Wil je je medewerkers laten kennismaken met Leadlife?
Daar helpen we je graag mee. Aan de slag gaan met persoonlijk welzijn mag namelijk geen bijkomende werklast creëren. Om het jou en je werknemers makkelijk te maken, hebben we al heel wat handig communicatiemateriaal voor je klaargezet om te delen met je medewerkers die verzekerd zijn met een KBC Employee Care-product:
- Een kant-en-klare e-mail om intern te versturen
- Affiches om in je kantoorgebouwen te hangen
- Een website met alle nodige informatie over Leadlife en hoe je ermee aan de slag gaat
Veelgestelde vragen over Leadlife
KBC gelooft dat het Leadlife Plus-membership een antwoord biedt op een uitdaging waar veel van onze klanten momenteel mee te maken hebben: het aantrekken en op de juiste manier inzetten van hun medewerkers. Het Leadlife Plus-membership kan de welzijnsinspanningen op de werkvloer op een toegankelijke manier aanvullen, door je medewerkers rechtstreeks te ondersteunen. Zo willen we jou als 'caring employer' bijstaan.
KBC biedt het Leadlife Plus-membership aan als een extra service aan onze bestaande klanten die aangesloten zijn bij een KBC Employee Care-product, zonder dat de aangesloten werknemers daarvoor een bijkomende vergoeding moeten betalen. Alleen als de medewerker kiest voor de extra betalende diensten, zijn er kosten aan verbonden.
We vragen alle rechthebbende medewerkers om te starten op de landingspagina. Via de link in KBC Mobile of door te klikken op de tegel in KBC Mobile kunnen zij hun toegang activeren. Zo controleren we of aan de voorwaarden voor het Leadlife Plus-membership is voldaan.
KBC Mobile biedt een breed platform aan voor alle klanten van KBC Bank & Verzekering. Maar daarnaast zijn er ook verschillende interessante diensten waarvoor de gebruiker geen rekening hoeft te openen bij KBC Bank & Verzekering. Zo kunnen verzekerden meerdere functies gebruiken in KBC Mobile (bijvoorbeeld het indienen van een claim voor de hospitalisatieverzekering). KBC Mobile maakt bovendien een eenvoudige toegangscontrole mogelijk, zodat de dienst alleen beschikbaar is voor de rechthebbende klanten en medewerkers.
Nee, je medewerkers moeten geen rekening openen bij KBC Bank & Verzekering om de Leadlife-app te kunnen gebruiken.
De Leadlife-app en het ondersteuningsmateriaal zijn momenteel enkel beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels.
Nee, KBC past op geen enkele manier premies of dekkingen aan op basis van Leadlife-data. KBC heeft zelfs geen toegang tot de welzijnsgegevens van je individuele medewerkers of op bedrijfsniveau. Die gegevens blijven bij Leadlife.
KBC rolt de toegang tot de Leadlife-diensten stapsgewijs uit. Als je medewerkers aangesloten zijn bij een KBC Employee Care-product, ben je in de volgende fase aan de beurt. Neem contact op met je verzekeringsagent of accountmanager voor meer informatie over de verwachte timing.
* KBC kan beslissen om het gratis membership bij Leadlife na één jaar (onder voorwaarden) te verlengen, zonder daartoe verplicht te zijn. KBC behoudt zich ook het recht voor om het gratis lidmaatschap bij Leadlife op elk moment stop te zetten, zonder voorafgaande kennisgeving of vergoeding. Als het gratis membership wordt stopgezet, wordt het in geen geval omgezet in een betalend abonnement zonder de toestemming van de aangeslotene.