Wat is Zoomit?

Wat is Zoomit?

Eén miljard. Zoveel papieren facturen versturen we jaarlijks met z’n allen in België. De oplossing: Zoomit, een gratis dienst in mobiel- en internetbankieren. Met Zoomit handel je documenten zoals facturen, loonbrieven en creditnota’s snel en gemakkelijk af. Wist je trouwens dat je Zoomit ook kunt gebruiken voor tax-on-web?

Alle voordelen op een rij

  1. Overtypen van betalingen in Internet Banking hoeft niet meer
  2. Al je facturen op één veilige plaats, zonder zoeken en zonder spam
  3. Minder papier = minder kantoor- en archiefruimte
  4. Minder papier is beter voor het milieu
  5. Overtypen van facturen in de boekhouding hoeft niet meer

1. Overtypen van betalingen in Internet Banking hoeft niet meer

Een factuur in Zoomit is een vooraf ingevuld betaalformulier in online banking. De factuur betalen doe je dus snel en eenvoudig. Zo vermijd je fouten en hou je meer tijd over voor nuttige taken. Zoals je onbetaalde verkoopfacturen behandelen of je kasplanning optimaliseren.

Gebruik je Isabel 6? Dan verhoog je je efficiëntie nog verder. Hoe? Door betalingen en rekeninginformatie direct uit te wisselen tussen je boekhoudpakket en Isabel 6. Dankzij een efficiënter betaalproces profiteer je gemakkelijker van financiële kortingen –zoals die voor contante betaling.

2. Al je facturen op één veilige plaats, zonder zoeken of spam

Zoomit levert je facturen af in je streng beveiligde online banking-toepassing. Je bent zeker van de afzender en alleen jij hebt toegang. Zoomit is dus veiliger dan papier. Nog een pluspunt: je facturen geraken niet verloren in je spamfolder. Jij bent overigens de enige die toegang heeft tot dat online archief. Degenen die je de facturen via Zoomit bezorgen, zien niet welke andere documenten je bewaart.

3. Minder papier = minder kantoor- en archiefruimte

Minder papier ontvangen, minder kopies nemen voor interne doeleinden. En je hebt meteen minder kantoorruimte of archiefruimte nodig. Documenten bewaar je op pc, met een goede back-up als archief. Zo maak je ruimte vrij voor nuttige zaken. 

4. Minder papier is beter voor het milieu

Werken met online facturatie is ook gewoon ethisch en maatschappelijk verantwoord. Je verkleint de papierberg en dat is beter voor het milieu.

5. Overtypen van facturen in de boekhouding hoeft niet meer

De meeste boekhoudpakketten kunnen de elektronische factuur (XML-formaat) rechtstreeks inlezen. Zo vermijd je fouten en heb je tijd over voor waardevolle taken, zoals controle van de leveranciersfacturen en optimalisatie van de aankooppolitiek.

En wat als ik zélf elektronische facturen wil sturen?

Voorlopig kunnen enkel bedrijven die meer dan 2.500 facturen per maand versturen hiervan gebruik maken.

Hoe en waar kan ik mijn facturen online opslaan?

Bewaar al je facturen op één online plek.
Hoe en waar kan ik mijn facturen online opslaan?

Tarieven KBC-Online for Business

Met KBC-Online for Business beheer je al de in- en uitgaande betalingen van je onderneming. Ontdek de tarieven in een handig overzicht.
Tarieven KBC-Online for Business

Wat is e-volmachtenbeheer

De volmachten voor de rekeningen van je organisatie beheren? Met e-Volmachtbeheer doe je dat volledig online. Snel, gemakkelijk en veilig.
Wat is e-volmachtenbeheer

Welk type betaalkaart kan ik als ondernemer best gebruiken?

Ondernemer? Dan regel je dagelijks bankzaken. Maar welke professionele betaal- of kredietkaarten gebruikt je best? Bekijk ons handig overzicht.
Welk type betaalkaart kan ik als ondernemer best gebruiken?