Hoog tijd voor e-commerce

Verkoop nu ook online, via een webshop of marktplaats

Hoog tijd voor e-commerce

Verkoop nu ook online, via een webshop of marktplaats

Meer en meer consumenten kopen online hun producten. Ook jouw klanten. Hoog tijd dus om ook de stap te zetten en online je producten te verkopen, of beter gezegd aan e-commerce te doen.

Kies je voor een webshop …

Maar alvorens je start, moet je goed nadenken over je onlinestrategie. Ga je zelf je webshop starten en aan e-commerce doen? Volg dan zeker deze stappen. Let er ook op dat je webshop veilig is en dat je op een correcte manier omgaat met de persoonsgegevens van je klanten. De wetgeving voor je onlinewinkel verschilt immers van de regels voor je fysieke zaak. Je webshop of virtuele winkel verkoopt uiteraard wel echte producten, dus ook de risico’s die verbonden zijn met deze producten zijn reëel. Zorg er dan ook voor dat je goed verzekerd bent, want ook een virtuele winkel heeft reële risico’s.

Meer en meer klanten surfen en kopen via hun smartphone, zeker in het weekend als het mooi weer is. E-commerce via de smartphone, heet dan ook mobile commerce. Zorg ervoor dat je ook op mobile commerce voorzien bent.

... of digitale marktplaats?

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om geen eigen webshop op te starten, maar je producten online te plaatsen in een virtuele marktplaats. Je winkel maakt dan deel uit van een digitaal winkelcentrum. Zulke marktplaatsen hebben natuurlijk voordelen. Aan jou als handelaar om uit te maken of je instapt op een marktplaats of je eigen webshop uitbouwt. Of beide.

Storesquare is zo'n marktplaats en heeft bovendien een lokaal aspect, waardoor je als lokale handelaar toch (h)erkenning hebt bij je lokale klanten en op die manier meebouwt aan een virtuele winkelstraat van jouw regio.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

E-commerce: bedreiging of opportuniteit?

E-commerce: bedreiging of opportuniteit?

Onderscheid jezelf ook online van de concurrentie. De marktplaats Storesquare helpt lokale handelaars daarmee.

Blog: To webshop or not to webshop?

Blog: To webshop or not to webshop?

Eva Vissers

Maar liefst 650 mensen schreven zich in voor de Pop-up Webshop (campagne van KBC, mei 2015). De tien strafste ideeën mochten een eigen webshop uitbouwen met de hulp van KBC en andere partners. Het resultaat was verbluffend. Tien stralende webshops en tien stralende ondernemers. Maar wat met de andere kandidaten? Uiteraard had KBC ook voor hen een verrassing in petto!

Wat is e-commerce? En hoe kan ik als ondernemer gemakkelijk aan e-commerce doen?

Wat is e-commerce? En hoe kan ik als ondernemer gemakkelijk aan e-commerce doen?

Joris De Picker

Mensen shoppen steeds meer online. Webwinkels worden erg populair. Handig, snel en leuk, maar … een niet te onderschatten bedreiging voor het offline-winkelen. Hoe kan je als ondernemer hierop inspelen?

Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo

Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo

Joris De Picker

KBC neemt je mee achter de schermen van de eShop Expo in Brussel. KBC was er prominent aanwezig met z’n knappe e-commerce-stand en gastspreker Ivo De Meersman, Directeur Payments & Cards bij KBC. Op de eShop Expo lanceerde KBC zich op het e-commercetoneel.