Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Makkelijk betalen is een must

Betaalmiddel, makkelijk, Belgisch, internationaal, bank, betaalknop, smartphone, webshop, e-commerce, online, betaling, debetkaart, kredietkaart

Een cruciale stap bij e-commerce is de betaling. Het is belangrijk dat je klant de betaalmethode die hij verkiest, terugvindt in je webshop, anders loop je het risico dat hij vroegtijdig afhaakt.

Welke betaalmogelijkheden je als handelaar het best in je webshop aanbiedt, hangt af van het doelpubliek. Het is aan te raden om de beschikbare betaalopties meteen op je homepage te vermelden. Mik je op Belgische klanten, dan is Bancontact/Mister Cash een must. Ook kredietkaarten zoals Visa en Mastercard aanvaarden is een goed idee. Eigenlijk verschilt de keuze voor je webshop niet van die voor je fysieke winkel. Sommige klanten willen meteen betalen met hun debetkaart, anderen geven de voorkeur aan uitgesteld betalen via hun kredietkaart. Laat hen zelf die keuze maken.

information-expr-quote--glyph
Sommige klanten willen meteen betalen, anderen uitgesteld.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC

De aangeboden betaalsystemen hebben uiteraard een invloed op de conversie in je webshop. Wie als Belgische handelaar geen Bancontact/Mister Cash accepteert, mist een stuk omzet. Laat je betalingen met een kredietkaart toe, dan trek je zowel binnen- als buitenlandse shoppers aan. Specifiek voor de Nederlandse markt is er ook iDeal, een interbancaire oplossing die gebaseerd is op overschrijvingen.

information-expr-quote--glyph
Betalen via de smartphone? Zo kopen klanten waar en wanneer ze willen.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC

Betaalknop wekt vertrouwen

Banken hebben hun eigen betaalknoppen ontwikkeld voor webshops. Die werken via een vooraf ingevulde overschrijving van de rekening van de klant naar die van de handelaar. De KBC-Betaalknop laat shoppers overigens hun betaling met maximaal twee maanden uitstellen. Het bedrag wordt wel onmiddellijk op de rekening van de handelaar gestort, zonder dat daarvoor extra kosten aangerekend worden. Bovendien kunnen je klanten de betaling via hun smartphone uitvoeren. Erg handig, want zowat iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon op zak. Wachten om te shoppen tot je je kaartlezer bij de hand hebt, is dus niet meer nodig.

Blog: Lokaal ondernemen ook voor webshops

Bij KBC vinden we het belangrijk om lokaal ondernemerschap te ondersteunen en te stimuleren. We zijn dan ook fan van het Unizo-concept Winkelhier en vroegen aan enkele Belgische ondernemers wat zij vinden van ‘winkelhieren’. Deze keer is Christopher van handtassenwebshop So Baggy aan het woord.
Blog: Lokaal ondernemen ook voor webshops

Een webshop starten in 10 stappen

Volg dit handige stappenplan boordevol nuttige tips, en maak van je webshop een regelrecht succesverhaal.
Een webshop starten in 10 stappen

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens
Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?
Blog: Scoren met e-mail

Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo

KBC neemt je mee achter de schermen van de eShop Expo in Brussel. KBC was er prominent aanwezig met z’n knappe e-commerce-stand en gastspreker Ivo De Meersman, Directeur Payments & Cards bij KBC. Op de eShop Expo lanceerde KBC zich op het e-commercetoneel.
Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo