Een eigen zaak starten? Doe het dan ook digitaal!

Een slimme start is een goede start

Een eigen zaak starten? Doe het dan ook digitaal!

Een slimme start is een goede start

Heb je plannen om een eigen zaak te starten? Daar komt heel wat bij kijken, maar er zijn bepaalde zaken waar je niet over moet twijfelen, zoals beslissen of je digitaal aanwezig moet zijn. Consumenten van vandaag winkelen immers anders dan vroeger. Vaak start het aankoopproces met een speurtocht op het internet, waar je mogelijke klant in contact komt met een schat aan informatie. Het is dus essentieel om je zaak en producten op dat moment in de kijker te zetten.

Eigen website

Veel gevestigde ondernemers moeten de shift naar digitaal nog maken. Als starter heb je dus soms al een stukje voorsprong. De basis voor je digitale aanwezigheid is uiteraard een eigen website. Een eenvoudige website hoeft niet duur te zijn. Het kan zelfs helemaal gratis. Met een eenvoudige onlinetoepassing zoals Wix of Wordpress kan iedereen er een maken. Met deze 7 praktische stappen om een website te maken zetten we je alvast op weg.

Bezoekers aantrekken

Uiteraard moet je je website ook kenbaar maken en voldoende bezoekers aantrekken, maar hoe doe je dat? Je kunt bijvoorbeeld online reclame maken voor je website. Dat heet e-marketing. Zo kun je adverteren via Google, Facebook en Youtube. Schakel zeker ook sociale media in om je zaak in de kijker te zetten en ervoor te zorgen dat mensen over jouw zaak praten. Daarvoor kun je het best een socialemediastrategie opbouwen.

Ook online verkopen?

Ga je via het internet ook effectief producten of diensten verkopen? Dan zijn er tal van zaken waar je aan moet denken, want e-commerce is zoveel meer dan het opstarten van een webshop. Bekijk vooraleer je van start gaat zeker deze 10 stappen voor de opstart van een webshop.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo

KBC neemt je mee achter de schermen van de eShop Expo in Brussel. KBC was er prominent aanwezig met z’n knappe e-commerce-stand en gastspreker Ivo De Meersman, Directeur Payments & Cards bij KBC. Op de eShop Expo lanceerde KBC zich op het e-commercetoneel.
Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo

Wat is e-commerce? En hoe kan ik als ondernemer gemakkelijk aan e-commerce doen?

Mensen shoppen steeds meer online. Webwinkels worden erg populair. Handig, snel en leuk, maar … een niet te onderschatten bedreiging voor het offline-winkelen. Hoe kan je als ondernemer hierop inspelen?
Wat is e-commerce? En hoe kan ik als ondernemer gemakkelijk aan e-commerce doen?

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

De toekomst zit ‘m in omnikanaal ondernemen, dat is de boodschap die KBC wil overbrengen met zijn nieuwe ondernemerscampagne. Want on- en offline gaan vandaag, meer dan ooit, hand in hand. Ontdek zelf hoe de toekomst van jouw zaak er kan uitzien!
Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

Blog: To webshop or not to webshop?

Maar liefst 650 mensen schreven zich in voor de Pop-up Webshop (campagne van KBC, mei 2015). De tien strafste ideeën mochten een eigen webshop uitbouwen met de hulp van KBC en andere partners. Het resultaat was verbluffend. Tien stralende webshops en tien stralende ondernemers. Maar wat met de andere kandidaten? Uiteraard had KBC ook voor hen een verrassing in petto!
Blog: To webshop or not to webshop?