Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Makkelijk betalen is een must

Betaalmiddel, makkelijk, Belgisch, internationaal, bank, betaalknop, smartphone, webshop, e-commerce, online, betaling, debetkaart, kredietkaart

Een cruciale stap bij e-commerce is de betaling. Het is belangrijk dat je klant de betaalmethode die hij verkiest, terugvindt in je webshop, anders loop je het risico dat hij vroegtijdig afhaakt.

Welke betaalmogelijkheden je als handelaar het best in je webshop aanbiedt, hangt af van het doelpubliek. Het is aan te raden om de beschikbare betaalopties meteen op je homepage te vermelden. Mik je op Belgische klanten, dan is Bancontact/Mister Cash een must. Ook kredietkaarten zoals Visa en Mastercard aanvaarden is een goed idee. Eigenlijk verschilt de keuze voor je webshop niet van die voor je fysieke winkel. Sommige klanten willen meteen betalen met hun debetkaart, anderen geven de voorkeur aan uitgesteld betalen via hun kredietkaart. Laat hen zelf die keuze maken.

Sommige klanten willen meteen betalen, anderen uitgesteld.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC

De aangeboden betaalsystemen hebben uiteraard een invloed op de conversie in je webshop. Wie als Belgische handelaar geen Bancontact/Mister Cash accepteert, mist een stuk omzet. Laat je betalingen met een kredietkaart toe, dan trek je zowel binnen- als buitenlandse shoppers aan. Specifiek voor de Nederlandse markt is er ook iDeal, een interbancaire oplossing die gebaseerd is op overschrijvingen.

Betalen via de smartphone? Zo kopen klanten waar en wanneer ze willen.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC

Betaalknop wekt vertrouwen

Banken hebben hun eigen betaalknoppen ontwikkeld voor webshops. Die werken via een vooraf ingevulde overschrijving van de rekening van de klant naar die van de handelaar. De KBC-Betaalknop laat shoppers overigens hun betaling met maximaal twee maanden uitstellen. Het bedrag wordt wel onmiddellijk op de rekening van de handelaar gestort, zonder dat daarvoor extra kosten aangerekend worden. Bovendien kunnen je klanten de betaling via hun smartphone uitvoeren. Erg handig, want zowat iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon op zak. Wachten om te shoppen tot je je kaartlezer bij de hand hebt, is dus niet meer nodig.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe gebruiken jouw klanten hun smartphone?

De smartphone als informatie, betaal- en communicatiemiddel tijdens het shoppen? Speel daar handig op in.
Hoe gebruiken jouw klanten hun smartphone?

Ik maak mijn webshop toch gewoon zelf?

Je klanten gaan na sluitingstijd gewoon door met shoppen. Maar hoe stap je mee in die digitale wereld? Hoe ga je met je business online? Of hoe start je een onlinezaak?
Ik maak mijn webshop toch gewoon zelf?

Een mobiele site, of liever een app?

Mobile first! Trek dus de aandacht van de smartphonegebruikers met een mobiele website of app van formaat.
Een mobiele site, of liever een app?

Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!

Het idee om een eigen webshop te openen, kreeg Hans Dewulf van zijn omgeving. “In de media hoor je niets anders dan de populariteit van het grote ‘www’. En de mensen gaan producten ook meer en meer online vergelijken, toch?”. Dat klopt. En ook voor een bedrijf in de doe-het-zelfsector kan een onlinewinkel veel potentieel hebben. Hans en zijn zoon Louis vertellen over hun stap naar een eigen webwinkel.
Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!
KBC gebruikt cookies om je surfervaring aangenamer te maken. Zo kan KBC ook beter inspelen op je behoeften en voorkeuren. Door verder te surfen ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer info? Of wil je geen cookies?Klik hier.