Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Laat je klanten kiezen hoe ze online betalen

Debetkaart, kredietkaart en/of betaalknop?

Makkelijk betalen is een must

Betaalmiddel, makkelijk, Belgisch, internationaal, bank, betaalknop, smartphone, webshop, e-commerce, online, betaling, debetkaart, kredietkaart

Een cruciale stap bij e-commerce is de betaling. Het is belangrijk dat je klant de betaalmethode die hij verkiest, terugvindt in je webshop, anders loop je het risico dat hij vroegtijdig afhaakt.

Welke betaalmogelijkheden je als handelaar het best in je webshop aanbiedt, hangt af van het doelpubliek. Het is aan te raden om de beschikbare betaalopties meteen op je homepage te vermelden. Mik je op Belgische klanten, dan is Bancontact/Mister Cash een must. Ook kredietkaarten zoals Visa en Mastercard aanvaarden is een goed idee. Eigenlijk verschilt de keuze voor je webshop niet van die voor je fysieke winkel. Sommige klanten willen meteen betalen met hun debetkaart, anderen geven de voorkeur aan uitgesteld betalen via hun kredietkaart. Laat hen zelf die keuze maken.

Sommige klanten willen meteen betalen, anderen uitgesteld.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC

De aangeboden betaalsystemen hebben uiteraard een invloed op de conversie in je webshop. Wie als Belgische handelaar geen Bancontact/Mister Cash accepteert, mist een stuk omzet. Laat je betalingen met een kredietkaart toe, dan trek je zowel binnen- als buitenlandse shoppers aan. Specifiek voor de Nederlandse markt is er ook iDeal, een interbancaire oplossing die gebaseerd is op overschrijvingen.

Betalen via de smartphone? Zo kopen klanten waar en wanneer ze willen.

Joris De Picker, Business Development Manager E/M-commerce KBC

Betaalknop wekt vertrouwen

Banken hebben hun eigen betaalknoppen ontwikkeld voor webshops. Die werken via een vooraf ingevulde overschrijving van de rekening van de klant naar die van de handelaar. De KBC-Betaalknop laat shoppers overigens hun betaling met maximaal twee maanden uitstellen. Het bedrag wordt wel onmiddellijk op de rekening van de handelaar gestort, zonder dat daarvoor extra kosten aangerekend worden. Bovendien kunnen je klanten de betaling via hun smartphone uitvoeren. Erg handig, want zowat iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon op zak. Wachten om te shoppen tot je je kaartlezer bij de hand hebt, is dus niet meer nodig.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!

Wie koopt jouw producten online?

Wie koopt jouw producten online?

Speel je troeven uit: combineer een fysieke winkel én webshop om voor vertrouwen en herkenbaarheid te zorgen.

Hoe verkoop ik mijn producten via internet?

Hoe verkoop ik mijn producten via internet?

Kristof De Coninck

Verkopen via een webwinkel is een goede en relatief goedkope manier om meer klanten te bedienen. Maar je moet natuurlijk wel weten hoe het werkt en hoe je eraan begint.

Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

Blog: Schoenwinkel zet eerste stappen online

E-commerce op z’n best: online verkopen via Storesquare om het aantal bestellingen te zien stijgen.