Ken je markt als je start met e-commerce

Advies voor de start van je webshop

Ken je markt als je start met e-commerce

Advies voor de start van je webshop

Ken je markt en ontwikkel een identiteit

Als zelfstandige e-commerceconsultant bij Lady Jane heeft Caroline Van den Borre heel wat kennis van zaken. Ze werkte mee aan grote e-commerceprojecten bij o.a. A.S.Adventure en Essentiel-Antwerp, en beheert daarnaast haar eigen webshop www.mooiedozen.be. Met die achtergrond geeft ze ondersteuning aan beginnende ondernemers en helpt ze je op weg om een eigen webshop te starten aan de hand van enkele tips.

Een grote of een kleine webshop starten? De algemene richtlijnen blijven dezelfde. Ken je markt en concurrentie, en zorg ervoor dat je online- en offline-identiteit herkenbaar zijn. Caroline vertelt er meer over in deze video.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: The Future of Shopping

Blog: The Future of Shopping

Je bladert doorheen een webshop, plaatst je favoriete artikelen in je digitale winkelmandje en met je smartphone heb je in een mum van tijd betaald. Dingdong! De volgende ochtend staat het pakketje al voor de deur. Online shoppen is vandaag gemakkelijk en zeer populair. Maar hoe ga je als lokale handelaar om met al deze veranderingen? Hoe zorg je dat je klanten ook nog fysiek naar jouw zaak komen?
Blog: Scoren met e-mail

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens
Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?
Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Met een avondshop bereikt deze slagerij meer tevreden klanten, meer omzet en minder personeelskosten.
Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!