Meer conversie op je webshop door vertrouwen

Meer conversie op je webshop door vertrouwen

Vertrouwen krijg je niet zomaar. Je bouwt het op, voedt het en versterkt het bij elk klantencontact of bij elke transactie. Je kan enkel slagen als je zorgt voor succesvolle ervaringen. Hoe doe je dat nu online? Hoe creëer je die successen?

Toon je klant dat je om hem geeft

Is je bedrijf doordrongen van waarden als integriteit, openheid en transparant handelen? Straal die dan uit online. Wees eerlijk in de beloftes die je maakt. Gebruik begrijpbare, eenvoudige taal. Behandel je klant met respect in geval van vragen of klachten. Een minimum hierbij zijn de wettelijke verplichtingen en vermeldingen.

Zet video in om te tonen hoe iets werkt

Vertrouwen bouw je op

Getuigen zeggen het voor jou

Met klantentevredenheidstools (consumer reviews) of echte getuigenissen met een waargebeurd verhaal of feit, werk je het vertrouwen behoorlijk in de hand. Wees wel oprecht. Onechte getuigenissen met stockfoto’s werken contraproductief.

Een kwaliteitslabel straalt vertrouwen uit

Een kwaliteitslabel zoals SafeShops.be vertelt je klant in een oogopslag dat je betrouwbaar bent. Dit houdt in dat hij al je contactgegevens vlot terugvindt. Ook dat je de regels van het retourrecht respecteert en je garantievoorwaarden oké zijn. Hij mag evenzeer van je verwachten dat je respect toont voor zijn privacy en fair met hem communiceert.

Daarnaast weet hij dat hij in het geval van een klacht niet alleen bij jou maar ook bij de klachtendienst van het label zelf terechtkan.

Door een certificatie bij een sterk kwaliteitslabel zorg je ervoor dat je shop voldoet aan alle wettelijke Europese bepalingen. Want zeg nu zelf, wie wil nu op een site bestellen waar je geen duidelijk zicht hebt op je rechten of waar niet-leesbare algemene voorwaarden je doen duizelen.

Zorg dat alles klopt

Symboliseer je betalings/leveringsproces

Sommige betalings- en leveringsmethodes boezemen meer vertrouwen in dan andere. Zet hun logo of ‘verified sign’ in de verf. Maak ook hier correcte beloftes en bevestig je afspraken in je orderbevestiging.

Niet alleen de inhoud, ook de verpakking moet kloppen

Een pakket ontvangen van de postbode of pakjesdienst voelt als cadeautjestijd. Heb dan ook aandacht voor het type verpakking. Haal je reputatie (dé vertrouwensbasis met je klant) niet naar beneden, toon ook hier dat je om je klant geeft…

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen