Blog: Phyt, hippe luchtplantjes op de post

Een origineel idee, een verbluffend resultaat

Blog: Phyt, hippe luchtplantjes op de post

Een origineel idee, een verbluffend resultaat

Vandaag laten we Sofie Vertongen, zaakvoerster van Phyt, aan het woord. Haar idee was simpel: de onbekende, maar originele luchtplantjes epiphyten verkopen via een webshop. Het resultaat was verbluffend: 6.000 bezoekers op de eerste dag, de start van een hype die 6 maanden later nog altijd aanhoudt.

Waarom?

"Ik zocht naar een origineel concept om een eigen webshop te starten. Ik heb lange tijd in het buitenland gewoond en er gewerkt voor een meubel- en designplatform. Toen ik terug naar België kwam, wilde ik graag mijn eigen webshop starten, omdat je als starter online eenvoudiger en goedkoper een nieuw concept kunt lanceren.

Toen ik de hier nog onbekende phyt-plantjes leerde kennen, leek me dat het ideale product. Zo kan ik mijn interieuropleiding combineren met de groene vingers die ik van mijn familie erfde."

Hoe?

Phyt, webshop, luchtplantjes, e-commerce, social media, origineel concept

"Je kunt luchtplantjes bestellen via de webshop, die dan thuis worden geleverd met de post.

Epiphyten zijn kleine plantjes die geen aarde nodig hebben. Dat maakt ze erg makkelijk om te verzenden. Elke bestelling die binnenkomt, behandel ik zelf. Ik trim de plantjes, voorzie ze van de nodige verpakking en doe ze op de post. Voor de accessoires en terrariums van de plantjes, werk ik bovendien samen met andere startende ondernemers. Een duwtje in de rug voor jonge designers!"

Social media zijn ongelofelijk belangrijk om je product in de kijker te zetten.

Sofie Vertongen, zaakvoerster Phyt

Resultaat?

"Social media maakte van m’n start-up een nog groter succes. De eerste maand werd ik overspoeld door bestellingen, met 6.000 bezoekers op de eerste dag. En het succes bleef duren, ook dankzij social media. Het is superbelangrijk dat je merk op alle kanalen mooi vertegenwoordigd is. Zo merk ik dat per foto op Instagram of Facebook er zeker twee bestellingen binnenkomen."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Phyt? Bezoek de website of Facebookpagina.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Blog: Eén showroom, en verder online verkoop

Zorg voor minder administratie, minder stock, een betere service en meer klanten, net als Mimi Baby.

Ken je markt als je start met e-commerce

Ken je markt als je start met e-commerce

Het advies van een expert voor de start van een webshop: ken je markt en ontwikkel een eigen identiteit.

Een zakelijke rekening openen voor mijn onderneming

Een zakelijke rekening openen voor mijn onderneming

Als (startende) ondernemer heb je een eigen rekening nodig, op naam van je zaak. Daarmee kun je als ondernemer al je betalingen doen en je inkomsten bijhouden.

Hoe ontdek je een niche in de markt?

Hoe ontdek je een niche in de markt?

Bart De Waele

Als startende ondernemer heb je twee opties: ofwel betreed je een markt waar er al heel wat concurrentie is en probeer je je op een of andere manier te differentiëren. Ofwel zoek je naar een markt waar er nog heel wat ruimte is, of zelfs helemaal nog geen concurrentie, het bekende ‘gat in de markt’ dus. Sowieso kies je het best een duidelijk afgelijnd deel van de markt om te starten. Zo’n deel noemen we een niche.