Blog: Phyt, hippe luchtplantjes op de post

Een origineel idee, een verbluffend resultaat

Blog: Phyt, hippe luchtplantjes op de post

Een origineel idee, een verbluffend resultaat

Vandaag laten we Sofie Vertongen, zaakvoerster van Phyt, aan het woord. Haar idee was simpel: de onbekende, maar originele luchtplantjes epiphyten verkopen via een webshop. Het resultaat was verbluffend: 6.000 bezoekers op de eerste dag, de start van een hype die 6 maanden later nog altijd aanhoudt.

Waarom?

"Ik zocht naar een origineel concept om een eigen webshop te starten. Ik heb lange tijd in het buitenland gewoond en er gewerkt voor een meubel- en designplatform. Toen ik terug naar België kwam, wilde ik graag mijn eigen webshop starten, omdat je als starter online eenvoudiger en goedkoper een nieuw concept kunt lanceren.

Toen ik de hier nog onbekende phyt-plantjes leerde kennen, leek me dat het ideale product. Zo kan ik mijn interieuropleiding combineren met de groene vingers die ik van mijn familie erfde."

Hoe?

Phyt, webshop, luchtplantjes, e-commerce, social media, origineel concept

"Je kunt luchtplantjes bestellen via de webshop, die dan thuis worden geleverd met de post.

Epiphyten zijn kleine plantjes die geen aarde nodig hebben. Dat maakt ze erg makkelijk om te verzenden. Elke bestelling die binnenkomt, behandel ik zelf. Ik trim de plantjes, voorzie ze van de nodige verpakking en doe ze op de post. Voor de accessoires en terrariums van de plantjes, werk ik bovendien samen met andere startende ondernemers. Een duwtje in de rug voor jonge designers!"

Social media zijn ongelofelijk belangrijk om je product in de kijker te zetten.

Sofie Vertongen, zaakvoerster Phyt

Resultaat?

"Social media maakte van m’n start-up een nog groter succes. De eerste maand werd ik overspoeld door bestellingen, met 6.000 bezoekers op de eerste dag. En het succes bleef duren, ook dankzij social media. Het is superbelangrijk dat je merk op alle kanalen mooi vertegenwoordigd is. Zo merk ik dat per foto op Instagram of Facebook er zeker twee bestellingen binnenkomen."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Phyt? Bezoek de website of Facebookpagina.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: Les Lisettes, twee vriendinnen, één webshop

Een eigen webshop, dat is niet niets. Een webshop starten met een vriendin, dat is dubbele fun! We interviewden An De Schutter en Inez Van Herck, de eigenaressen van Les Lisettes in Aartselaar en vroegen hen hoe het allemaal begon …
Blog: Les Lisettes, twee vriendinnen, één webshop

Blog: Ook intieme artikelen verkopen online

De uitdagingen en successen van een onlinelingeriezaak? De eigenaars van Dag&Nacht geven hun geheimen prijs.
Blog: Ook intieme artikelen verkopen online

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Toen het jongste kindje van Suzy De Peuter en haar man Frederic Ingelaer naar school begon te gaan, wou Suzy een actieve bezigheid naast haar taken als huisvrouw. Eén van haar kinderen heeft een allergie en verdraagt geen overblijfselen van chemicaliën in voeding. Vandaar het idee van Suzy om zelf een biowinkeltje te openen, genaamd ‘Olleke Bolleke’.
Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!