Blog: haal je pistoletjes in de bakkerij-drive-in of bestel online

Blog: haal je pistoletjes in de bakkerij-drive-in of bestel online

Het idee!

Een sfeervolle bakkerij, gecombineerd met een online webshop en... een drive-in.

Het resultaat

Klanten kiezen het kanaal dat hun het beste ligt. En dat rendeert!

 

WAAROM?
We willen er op elk moment voor onze klanten zijn.

Mensen leven en werken vandaag anders. Wij willen er voor onze klanten zijn op het moment en via het kanaal dat hun het beste uitkomt. We zijn altijd al een heel vernieuwende bakkerij geweest, op zoek naar creatieve manieren om onze klanten te servicen.

“De tijd dat mensen tussen 9 en 17 u. naar de winkel kunnen komen, is voorbij.”

Annick, Bakkerij Dewulf

HOE?
Een sfeervolle bakkerij, én een webshop, én een drive-in

We zijn al in 1996  met de drive-in gestart. Dat is een idee dat ik in Amerika heb gezien, waar ik heb gestudeerd. Als de bakkerij gesloten is, is de drive-in open: van 18 u. tot 23 u. Daarnaast hebben we ook een webshop. Ook zo geven we de klant de kans om te bestellen op een moment dat het hem of haar past. De bestellingen die je online doet en afrekent, kan je zonder aanschuiven afhalen in de winkel. Het is momenteel een denkpiste om - vooral op zondag - bestellingen die online geplaatst zijn, te laten afhalen via de drive-in, maar dat heeft nog wat implicaties. 

 
Tot 23u is de drive-in open

RESULTAAT:
Steeds meer online bestellingen

Het publiek dat online bestelt, groeit alsmaar. Zoveel is zeker. Mensen zijn dat vandaag echt gewoon. Bovendien ervaren we dat eens mensen online besteld hebben, ze het opnieuw doen. Nadeel is dat je je impulsverkoop verliest en dat is bij onze bakkerij waar de eclairs, confituurtaartjes … je toelachen toch wel belangrijk. Dus: we willen zeker mee zijn met de digitale evolutie, maar we blijven ook investeren in de sfeerbeleving in onze winkel. Klanten met een glimlach op ‘t gezicht naar buiten zien gaan, daar doen we ‘t voor!

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen