Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Tevreden klanten en meer omzet dankzij een avondshop

Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Tevreden klanten en meer omzet dankzij een avondshop

 

Hoe zorg je voor meer omzet, meer tevreden klanten en minder personeelskosten? Slagerij Schillemans bereikte het dankzij een avondshop, waarin klanten na sluiting en op zondag hun online bestellingen kunnen afhalen. Dat betekent een extra service voor de klanten, en 2 uur per dag extra omzet voor de zaakvoerders. Een echte win-winsituatie dus!

 

https://www.youtube-nocookie.com/watch?v=E2ztp3FzZOI

Waarom?

"Vroeger hielden we zelf op zondag de winkel open. Maar dit werd steeds moeilijker te combineren met ons privéleven. Daarnaast merkten we op weekdagen ook dat klanten tegen sluitingstijd vaak gehaast en gestresseerd binnenstormden. Net op tijd! Daar wilden we graag een antwoord op verzinnen."

information-expr-quote--glyph
Privé en werk combineren lukt nu beter. Voor ons én ook voor onze klanten.

Karen Smeyers, medezaakvoerder Slagerij Schillemans

Hoe?

Slagerij schillemans, sluiting, open, avondshop, bestelling, omzet, klanten, zelfbediening

"'s Avonds van 18 tot 20 uur en op zondag sluiten we de helft van de zaak af en in de andere helft kunnen klanten in onze koeltoog naar hartenlust verder shoppen in de zelfbedieningsshop. Bovendien kunnen ze online bestellen via onze website. Dan ligt de bestelling voor hen klaar wanneer ze de avondshop binnenstappen en moeten ze enkel nog afrekenen."

Resultaat?

"De avondshop draait op 1 jobstudent, die de kassa beheert. Dat bespaart ons heel wat personeelskosten. Omdat online bestellen ook kan, gaan er in die 2 uur na sluitingstijd nog heel wat extra bestellingen de deur uit. Klanten die we anders zouden missen. Dat merken we, want de omzet ging omhoog. Bovendien zijn de klanten fan! Raken ze er niet op tijd? Dan kunnen ze toch rekenen op hun favoriete slagerskost."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Slagerij Schillemans? Bezoek dan hun website.

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Toen het jongste kindje van Suzy De Peuter en haar man Frederic Ingelaer naar school begon te gaan, wou Suzy een actieve bezigheid naast haar taken als huisvrouw. Eén van haar kinderen heeft een allergie en verdraagt geen overblijfselen van chemicaliën in voeding. Vandaar het idee van Suzy om zelf een biowinkeltje te openen, genaamd ‘Olleke Bolleke’.
Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Een website starten in 7 stappen

Een website opzetten hoeft niet zo complex te zijn. Met deze 7 stappen ben je alvast goed op weg.
Een website starten in 7 stappen

Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Bloemen, de KBC-Paypage en een origineel idee… Het leidde tot de rouwbloemenrekening van Flowers Forever.
Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Blog: Boutique hotel Löven - Lasagnerie

Bij KBC stimuleren we ondernemerschap. Van opstart tot overdracht: we staan onze ondernemers bij in elke fase. Met financiële en verzekeringsoplossingen, maar evengoed met persoonlijk advies door onze experts. 
Maar is onze focus eigenlijk wel correct? En weten we wel altijd waar een ondernemer écht nood aan heeft? Daarom gingen bij een aantal van hen op bezoek. Want enkel door ze te ontmoeten, weten we wat ze echt belangrijk vinden.
Blog: Boutique hotel Löven - Lasagnerie