Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Tevreden klanten en meer omzet dankzij een avondshop

Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Tevreden klanten en meer omzet dankzij een avondshop

 

Hoe zorg je voor meer omzet, meer tevreden klanten en minder personeelskosten? Slagerij Schillemans bereikte het dankzij een avondshop, waarin klanten na sluiting en op zondag hun online bestellingen kunnen afhalen. Dat betekent een extra service voor de klanten, en 2 uur per dag extra omzet voor de zaakvoerders. Een echte win-winsituatie dus!

 

Waarom?

"Vroeger hielden we zelf op zondag de winkel open. Maar dit werd steeds moeilijker te combineren met ons privéleven. Daarnaast merkten we op weekdagen ook dat klanten tegen sluitingstijd vaak gehaast en gestresseerd binnenstormden. Net op tijd! Daar wilden we graag een antwoord op verzinnen."

Privé en werk combineren lukt nu beter. Voor ons én ook voor onze klanten.

Karen Smeyers, medezaakvoerder Slagerij Schillemans

Hoe?

Slagerij schillemans, sluiting, open, avondshop, bestelling, omzet, klanten, zelfbediening

"'s Avonds van 18 tot 20 uur en op zondag sluiten we de helft van de zaak af en in de andere helft kunnen klanten in onze koeltoog naar hartenlust verder shoppen in de zelfbedieningsshop. Bovendien kunnen ze online bestellen via onze website. Dan ligt de bestelling voor hen klaar wanneer ze de avondshop binnenstappen en moeten ze enkel nog afrekenen."

Resultaat?

"De avondshop draait op 1 jobstudent, die de kassa beheert. Dat bespaart ons heel wat personeelskosten. Omdat online bestellen ook kan, gaan er in die 2 uur na sluitingstijd nog heel wat extra bestellingen de deur uit. Klanten die we anders zouden missen. Dat merken we, want de omzet ging omhoog. Bovendien zijn de klanten fan! Raken ze er niet op tijd? Dan kunnen ze toch rekenen op hun favoriete slagerskost."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Slagerij Schillemans? Bezoek dan hun website.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: Scoren met e-mail

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens
Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?
Blog: The Future of Shopping

Blog: The Future of Shopping

Je bladert doorheen een webshop, plaatst je favoriete artikelen in je digitale winkelmandje en met je smartphone heb je in een mum van tijd betaald. Dingdong! De volgende ochtend staat het pakketje al voor de deur. Online shoppen is vandaag gemakkelijk en zeer populair. Maar hoe ga je als lokale handelaar om met al deze veranderingen? Hoe zorg je dat je klanten ook nog fysiek naar jouw zaak komen?
Hoe moet je pakjes verzenden?

Hoe moet je pakjes verzenden?

Lever je thuis, via een afhaalpunt of pakjesautomaat? De juiste levermethode zorgt voor een tevreden klant.
Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!