Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Tevreden klanten en meer omzet dankzij een avondshop

Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Tevreden klanten en meer omzet dankzij een avondshop

 

Hoe zorg je voor meer omzet, meer tevreden klanten en minder personeelskosten? Slagerij Schillemans bereikte het dankzij een avondshop, waarin klanten na sluiting en op zondag hun online bestellingen kunnen afhalen. Dat betekent een extra service voor de klanten, en 2 uur per dag extra omzet voor de zaakvoerders. Een echte win-winsituatie dus!

 

https://www.youtube-nocookie.com/watch?v=E2ztp3FzZOI

Waarom?

"Vroeger hielden we zelf op zondag de winkel open. Maar dit werd steeds moeilijker te combineren met ons privéleven. Daarnaast merkten we op weekdagen ook dat klanten tegen sluitingstijd vaak gehaast en gestresseerd binnenstormden. Net op tijd! Daar wilden we graag een antwoord op verzinnen."

information-expr-quote--glyph
Privé en werk combineren lukt nu beter. Voor ons én ook voor onze klanten.

Karen Smeyers, medezaakvoerder Slagerij Schillemans

Hoe?

Slagerij schillemans, sluiting, open, avondshop, bestelling, omzet, klanten, zelfbediening

"'s Avonds van 18 tot 20 uur en op zondag sluiten we de helft van de zaak af en in de andere helft kunnen klanten in onze koeltoog naar hartenlust verder shoppen in de zelfbedieningsshop. Bovendien kunnen ze online bestellen via onze website. Dan ligt de bestelling voor hen klaar wanneer ze de avondshop binnenstappen en moeten ze enkel nog afrekenen."

Resultaat?

"De avondshop draait op 1 jobstudent, die de kassa beheert. Dat bespaart ons heel wat personeelskosten. Omdat online bestellen ook kan, gaan er in die 2 uur na sluitingstijd nog heel wat extra bestellingen de deur uit. Klanten die we anders zouden missen. Dat merken we, want de omzet ging omhoog. Bovendien zijn de klanten fan! Raken ze er niet op tijd? Dan kunnen ze toch rekenen op hun favoriete slagerskost."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Slagerij Schillemans? Bezoek dan hun website.

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!
Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens
Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?
Blog: Scoren met e-mail

Een website starten in 7 stappen

Een website opzetten hoeft niet zo complex te zijn. Met deze 7 stappen ben je alvast goed op weg.
Een website starten in 7 stappen

Kleine ondernemingen makkelijk doelwit voor hackers

Hackers richten hun pijlen niet alleen op multinationals. Ook zelfstandigen lopen gevaar. Ontdek dus snel onze verdedigingstechnieken.
Kleine ondernemingen makkelijk doelwit voor hackers