Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Tevreden klanten en meer omzet dankzij een avondshop

Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Tevreden klanten en meer omzet dankzij een avondshop

 

Hoe zorg je voor meer omzet, meer tevreden klanten en minder personeelskosten? Slagerij Schillemans bereikte het dankzij een avondshop, waarin klanten na sluiting en op zondag hun online bestellingen kunnen afhalen. Dat betekent een extra service voor de klanten, en 2 uur per dag extra omzet voor de zaakvoerders. Een echte win-winsituatie dus!

 

Waarom?

"Vroeger hielden we zelf op zondag de winkel open. Maar dit werd steeds moeilijker te combineren met ons privéleven. Daarnaast merkten we op weekdagen ook dat klanten tegen sluitingstijd vaak gehaast en gestresseerd binnenstormden. Net op tijd! Daar wilden we graag een antwoord op verzinnen."

Privé en werk combineren lukt nu beter. Voor ons én ook voor onze klanten.

Karen Smeyers, medezaakvoerder Slagerij Schillemans

Hoe?

Slagerij schillemans, sluiting, open, avondshop, bestelling, omzet, klanten, zelfbediening

"'s Avonds van 18 tot 20 uur en op zondag sluiten we de helft van de zaak af en in de andere helft kunnen klanten in onze koeltoog naar hartenlust verder shoppen in de zelfbedieningsshop. Bovendien kunnen ze online bestellen via onze website. Dan ligt de bestelling voor hen klaar wanneer ze de avondshop binnenstappen en moeten ze enkel nog afrekenen."

Resultaat?

"De avondshop draait op 1 jobstudent, die de kassa beheert. Dat bespaart ons heel wat personeelskosten. Omdat online bestellen ook kan, gaan er in die 2 uur na sluitingstijd nog heel wat extra bestellingen de deur uit. Klanten die we anders zouden missen. Dat merken we, want de omzet ging omhoog. Bovendien zijn de klanten fan! Raken ze er niet op tijd? Dan kunnen ze toch rekenen op hun favoriete slagerskost."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Slagerij Schillemans? Bezoek dan hun website.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe krijg je een veilige webshop?

Hoe krijg je een veilige webshop?

Safety first, dat geldt ook voor de e-commerce. Beveilig dus niet alleen jezelf, maar ook je onlineklanten.
Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

De toekomst zit ‘m in omnikanaal ondernemen, dat is de boodschap die KBC wil overbrengen met zijn nieuwe ondernemerscampagne. Want on- en offline gaan vandaag, meer dan ooit, hand in hand. Ontdek zelf hoe de toekomst van jouw zaak er kan uitzien!
Blog: Phyt, hippe luchtplantjes op de post

Blog: Phyt, hippe luchtplantjes op de post

6.000 webshopbezoekers op één dag? Het kan. Zaakvoerster Sofie Vertongen vertelt over haar succesverhaal.
Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Bloemen, de KBC-Paypage en een origineel idee… Het leidde tot de rouwbloemenrekening van Flowers Forever.