Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo

KBC neemt je mee achter de schermen van de eShop Expo in Brussel.

Blog: Wanneer het nuttige het aangename ontmoet: KBC @ eShop Expo

KBC neemt je mee achter de schermen van de eShop Expo in Brussel.

KBC neemt je mee achter de schermen van de eShop Expo in Brussel. KBC was er prominent aanwezig met z’n knappe e-commerce-stand en gastspreker Ivo De Meersman, Directeur Payments & Cards bij KBC. Op de eShop Expo lanceerde KBC zich op het e-commercetoneel.

Kicking off the games

eShop Expo 2015

18 maart 2015. Het is 08:30 uur stipt. De lente piept voor het eerst door het raam en de temperatuur is zacht voor de tijd van het jaar. Céline, Ann, Christophe, Paul, Marc en Thierry zijn ietwat zenuwachtig voor de aftrap van de eShop Expo in Tours & Taxis. KBC was sinds mensenheugenis niet meer vertegenwoordigd op een evenement van dergelijke grootte maar niettemin ziet de KBC-stand er piekfijn uit. Eén video wall, drie schermen met sneakpreviews, een handvol KBC-adviseurs in E&M-Commerce en een duizendtal chocolademunten om uit te delen met een knipoog: “Deze zult u in de toekomst niet meer nodig hebben!” Zonder twijfel de voorbode van een nieuw en spannend avontuur.

Bont publiek

eShop Expo 2015

De eShop Expo is sinds jaar en dag een toonaangevend evenement voor iedereen die geïnteresseerd is in verkoop via het internet: e-commerce. Talloze leveranciers van betaaldiensten, logistiek, hosting en marketingoplossingen kleuren het toneel en proberen hun contactlijstje aan te dikken. Zowel klanten als conculega’s verschijnen hier op de bühne, de één al wat opvallender dan de andere, maar allemaal steevast met een eigen verhaal en dito identiteit, eropuit om elke willekeurige klant tot hun klant te maken.

Elke handelaar zonder zorgen

eShop Expo 2015

Ook KBC mocht op heel wat belangstelling rekenen. KBC ziet 2015 immers als het jaar waarin Belgische ondernemers hun zaak massaal zullen digitaliseren. Een doelstelling die KBC absoluut ter harte neemt en waarin het een cruciale rol wil spelen voor deze doelgroep. Hét sleutelwoord is dan ook ‘ontzorgen’. Ondernemers moeten kunnen focussen op de kern van hun zaak: verkoop, aldus Ivo De Meersman, directeur Payments & Cards bij KBC. KBC wil de administratie, het zoekwerk en de complexiteit van een onlinezaak/webshop wegnemen bij de ondernemers. Zo blijven ze toch mee met hun tijd, verliezen ze geen marktaandeel ten koste van de concurrentie en breiden ze zelfs hun marktbereik uit. Win, win, win dus!

Meer dan een warme oproep!

Blijf je als ondernemer vandaag op je honger zitten? Besef je als ondernemer dat je absoluut online aanwezig moet zijn, maar zie je door het bos de bomen niet? Kom langs bij KBC, je partner in online ondernemen!

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Een eigen zaak starten? Doe het dan ook digitaal!

Een eigen zaak starten? Doe het dan ook digitaal!

Bouw een website, trek bezoekers aan en verkoop online. Kortom: vergroot je digitale aanwezigheid.

Wat is e-commerce? En hoe kan ik als ondernemer gemakkelijk aan e-commerce doen?

Wat is e-commerce? En hoe kan ik als ondernemer gemakkelijk aan e-commerce doen?

Joris De Picker

Mensen shoppen steeds meer online. Webwinkels worden erg populair. Handig, snel en leuk, maar … een niet te onderschatten bedreiging voor het offline-winkelen. Hoe kan je als ondernemer hierop inspelen?

E-commerce: bedreiging of opportuniteit?

E-commerce: bedreiging of opportuniteit?

Onderscheid jezelf ook online van de concurrentie. De marktplaats Storesquare helpt lokale handelaars daarmee.

Hoog tijd voor e-commerce

Hoog tijd voor e-commerce

Meer en meer consumenten kopen online. Volg de trend en doe via een webshop of marktplaats aan e-commerce.