Blog: Als lokale handelaar bouw je een band op met je vaste klanten

Blog: Als lokale handelaar bouw je een band op met je vaste klanten

Bij KBC vinden we het belangrijk om lokaal ondernemerschap te ondersteunen en te stimuleren. We zijn dan ook fan van het Unizo-concept Winkelhier en vroegen aan enkele Belgische ondernemers wat zij vinden van ‘winkelhieren’. Deze keer is Koen van Kadotheek in Haacht aan het woord. Naast de heerlijke pralines van Leonidas kan je bij Kadotheek in Haacht ook terecht voor geschenkmanden en een ruime keuze aan thee en toebehoren.

Had jij al van Winkelhier gehoord?

“Ik ben als ondernemer aangesloten bij UNIZO, dus de campagne was me niet ontgaan (lacht). Als kleine zelfstandige moet je het verschil kunnen maken, maar je kunt onmogelijk alles alleen doen. Daarom is het zo belangrijk om deel uit te maken van grotere netwerken zoals UNIZO, maar even goed van de lokale handelaarsverening. In Haacht proberen we daarom met BeHaacht – de vzw voor handelaars – ons lokale handelscentrum te promoten.”

Wat vind jij van het Winkelhier-initiatief van UNIZO?

“Het is een super initiatief. Mensen zijn er zich niet bewust van dat ze wel degelijk het verschil maken door lokaal te kopen.”

Is nodig om dat onder de aandacht te brengen, denk je?

“Zeker! Lokale handelaars zorgen voor een bruisende handelskern en gezelligheid in de straten. Ze brengen mensen samen, zorgen voor lokale werkgelegenheid en ondersteunen het verenigingsleven. Voor sponsoring en tombolaprijzen zijn de lokale handelaars nog altijd het eerste aanspreekpunt. Dat kan natuurlijk alleen als er voldoende wisselwerking is. Mensen staan er vaak niet bij stil.”

Koop je zelf altijd bewust bij ondernemers van hier?

“Alles wat bij de lokale handelaars te vinden is, gaan we zeker niet ergens anders gaan zoeken.”

Wat zijn de grootste voordelen aan shoppen bij lokale handelaars?

“De persoonlijke service en het persoonlijke contact is in deze tijden de grootste troef. Als lokale handelaar bouw je een band op met je vaste klanten. Ook nabijheid en gemakkelijke bereikbaarheid zijn een pluspunt. Je hebt niet altijd de auto nodig, je kunt gewoon te voet of met de fiets. En kom je toch met de wagen, dan parkeer je hem gratis vlakbij.”

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Een website starten in 7 stappen

Een website opzetten hoeft niet zo complex te zijn. Met deze 7 stappen ben je alvast goed op weg.
Een website starten in 7 stappen

Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Bloemen, de KBC-Paypage en een origineel idee… Het leidde tot de rouwbloemenrekening van Flowers Forever.
Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens
Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?
Blog: Scoren met e-mail

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Toen het jongste kindje van Suzy De Peuter en haar man Frederic Ingelaer naar school begon te gaan, wou Suzy een actieve bezigheid naast haar taken als huisvrouw. Eén van haar kinderen heeft een allergie en verdraagt geen overblijfselen van chemicaliën in voeding. Vandaar het idee van Suzy om zelf een biowinkeltje te openen, genaamd ‘Olleke Bolleke’.
Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!
We gebruiken cookies en soortgelijke technologieën om je een goedwerkende website aan te bieden die je surfervaring aangenamer maakt. We kunnen de website ook aanpassen aan je behoeften en je voorkeuren. Door verder te surfen, ga je akkoord met het plaatsen van deze cookies. Wil je meer info? Of wil je dit niet?Klik hier.