Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

Vaste klanten winnen met behulp van sociale media

Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

Vaste klanten winnen met behulp van sociale media

Sociale media en aardappelen lijken op het eerste gezicht een vreemde combinatie. Toch wist zaakvoerder Manuel Vandebroeck ze samen te brengen in een geslaagd concept. Klanten bestellen hun patatjes namelijk via Facebook, waarna die aan huis worden geleverd. Zo krijgt hij elke vrijdag een lading tevreden klanten in ruil voor een paar kilo aardappelen.

Waarom?

“In 2003 nam ik de boerderij van m’n grootouders over, een akkerbouwbedrijf met aardappelen, bieten en granen. Het grootste deel wordt verkocht via de industrie. Die prijzen zijn aanvaardbaar, maar toch zocht ik naar een rendabeler alternatief. We deden al in beperkte mate aan thuisverkoop, maar dat wou ik graag uitbreiden.”

Dit spontane idee werd een mooie aanvulling op onze industrieverkoop.

Manuel Vandebroeck, zaakvoerder

Hoe?

Facebook, sociale media, thuisverkoop, klanten, aardappelen

“Het eerste idee was een aardappelautomaat, maar door onze afgelegen locatie was dat niet ideaal. Dan kwam mijn vrouw op het idee om aan huis te leveren. En het werkt! Klanten bestellen via onze Facebookpagina ‘Patatjes aan huis’ de gewenste aardappelen en op vrijdag rijd ik rond om alles af te leveren.”

Resultaat?

“De reacties zijn ongelofelijk positief. Mensen vinden het geweldig, want nu moeten ze zelf niet meer sleuren in de winkel. Het aantal klanten is na vier maanden gestabiliseerd. Daarom wil ik nu een website maken, om de bestellingen vlotter te laten lopen en een groter publiek te bereiken.”

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Patatjes aan huis? Bezoek dan de Facebookpagina.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe maak ik gebruik van social media voor mijn onderneming?

Hoe maak ik gebruik van social media voor mijn onderneming?

Als onderneming zou je moeten aanwezig zijn op social media. Eigenlijk is dat niet zo moeilijk. Het komt vaak neer op logisch denken en eventjes tijd nemen om de communicatie met mensen echt aan te gaan.

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

De toekomst zit ‘m in omnikanaal ondernemen, dat is de boodschap die KBC wil overbrengen met zijn nieuwe ondernemerscampagne. Want on- en offline gaan vandaag, meer dan ooit, hand in hand. Ontdek zelf hoe de toekomst van jouw zaak er kan uitzien!

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Toen het jongste kindje van Suzy De Peuter en haar man Frederic Ingelaer naar school begon te gaan, wou Suzy een actieve bezigheid naast haar taken als huisvrouw. Eén van haar kinderen heeft een allergie en verdraagt geen overblijfselen van chemicaliën in voeding. Vandaar het idee van Suzy om zelf een biowinkeltje te openen, genaamd ‘Olleke Bolleke’.

Ken je markt als je start met e-commerce

Ken je markt als je start met e-commerce

Het advies van een expert voor de start van een webshop: ken je markt en ontwikkel een eigen identiteit.