Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

Vaste klanten winnen met behulp van sociale media

Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

Vaste klanten winnen met behulp van sociale media

Sociale media en aardappelen lijken op het eerste gezicht een vreemde combinatie. Toch wist zaakvoerder Manuel Vandebroeck ze samen te brengen in een geslaagd concept. Klanten bestellen hun patatjes namelijk via Facebook, waarna die aan huis worden geleverd. Zo krijgt hij elke vrijdag een lading tevreden klanten in ruil voor een paar kilo aardappelen.

Waarom?

“In 2003 nam ik de boerderij van m’n grootouders over, een akkerbouwbedrijf met aardappelen, bieten en granen. Het grootste deel wordt verkocht via de industrie. Die prijzen zijn aanvaardbaar, maar toch zocht ik naar een rendabeler alternatief. We deden al in beperkte mate aan thuisverkoop, maar dat wou ik graag uitbreiden.”

Dit spontane idee werd een mooie aanvulling op onze industrieverkoop.

Manuel Vandebroeck, zaakvoerder

Hoe?

Facebook, sociale media, thuisverkoop, klanten, aardappelen

“Het eerste idee was een aardappelautomaat, maar door onze afgelegen locatie was dat niet ideaal. Dan kwam mijn vrouw op het idee om aan huis te leveren. En het werkt! Klanten bestellen via onze Facebookpagina ‘Patatjes aan huis’ de gewenste aardappelen en op vrijdag rijd ik rond om alles af te leveren.”

Resultaat?

“De reacties zijn ongelofelijk positief. Mensen vinden het geweldig, want nu moeten ze zelf niet meer sleuren in de winkel. Het aantal klanten is na vier maanden gestabiliseerd. Daarom wil ik nu een website maken, om de bestellingen vlotter te laten lopen en een groter publiek te bereiken.”

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Patatjes aan huis? Bezoek dan de Facebookpagina.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Hoe krijg je een veilige webshop?

Hoe krijg je een veilige webshop?

Safety first, dat geldt ook voor de e-commerce. Beveilig dus niet alleen jezelf, maar ook je onlineklanten.

Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!

Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!

Paul Bruyndonckx

Het idee om een eigen webshop te openen, kreeg Hans Dewulf van zijn omgeving. “In de media hoor je niets anders dan de populariteit van het grote ‘www’. En de mensen gaan producten ook meer en meer online vergelijken, toch?”. Dat klopt. En ook voor een bedrijf in de doe-het-zelfsector kan een onlinewinkel veel potentieel hebben. Hans en zijn zoon Louis vertellen over hun stap naar een eigen webwinkel.

Blog: Scoren met e-mail

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens

Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?

Blog: Les Lisettes, twee vriendinnen, één webshop

Blog: Les Lisettes, twee vriendinnen, één webshop

Paul Bruyndonckx

Een eigen webshop, dat is niet niets. Een webshop starten met een vriendin, dat is dubbele fun! We interviewden An De Schutter en Inez Van Herck, de eigenaressen van Les Lisettes in Aartselaar en vroegen hen hoe het allemaal begon …