Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

Vaste klanten winnen met behulp van sociale media

Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

Vaste klanten winnen met behulp van sociale media

Sociale media en aardappelen lijken op het eerste gezicht een vreemde combinatie. Toch wist zaakvoerder Manuel Vandebroeck ze samen te brengen in een geslaagd concept. Klanten bestellen hun patatjes namelijk via Facebook, waarna die aan huis worden geleverd. Zo krijgt hij elke vrijdag een lading tevreden klanten in ruil voor een paar kilo aardappelen.

Waarom?

“In 2003 nam ik de boerderij van m’n grootouders over, een akkerbouwbedrijf met aardappelen, bieten en granen. Het grootste deel wordt verkocht via de industrie. Die prijzen zijn aanvaardbaar, maar toch zocht ik naar een rendabeler alternatief. We deden al in beperkte mate aan thuisverkoop, maar dat wou ik graag uitbreiden.”

information-expr-quote--glyph
Dit spontane idee werd een mooie aanvulling op onze industrieverkoop.

Manuel Vandebroeck, zaakvoerder

Hoe?

Facebook, sociale media, thuisverkoop, klanten, aardappelen

“Het eerste idee was een aardappelautomaat, maar door onze afgelegen locatie was dat niet ideaal. Dan kwam mijn vrouw op het idee om aan huis te leveren. En het werkt! Klanten bestellen via onze Facebookpagina ‘Patatjes aan huis’ de gewenste aardappelen en op vrijdag rijd ik rond om alles af te leveren.”

Resultaat?

“De reacties zijn ongelofelijk positief. Mensen vinden het geweldig, want nu moeten ze zelf niet meer sleuren in de winkel. Het aantal klanten is na vier maanden gestabiliseerd. Daarom wil ik nu een website maken, om de bestellingen vlotter te laten lopen en een groter publiek te bereiken.”

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Patatjes aan huis? Bezoek dan de Facebookpagina.

Ken je markt als je start met e-commerce

Het advies van een expert voor de start van een webshop: ken je markt en ontwikkel een eigen identiteit.
Ken je markt als je start met e-commerce

Blog: Als lokale handelaar bouw je een band op met je vaste klanten

Bij KBC vinden we het belangrijk om lokaal ondernemerschap te ondersteunen en te stimuleren. We zijn dan ook fan van het Unizo-concept Winkelhier en vroegen aan enkele Belgische ondernemers wat zij vinden van ‘winkelhieren’. Deze keer is Koen van Kadotheek in Haacht aan het woord. Naast de heerlijke pralines van Leonidas kan je bij Kadotheek in Haacht ook terecht voor geschenkmanden en een ruime keuze aan thee en toebehoren.
Blog: Als lokale handelaar bouw je een band op met je vaste klanten

Hoe verkoop ik mijn producten via internet?

Kristof De Coninck
Verkopen via een webwinkel is een goede en relatief goedkope manier om meer klanten te bedienen. Maar je moet natuurlijk wel weten hoe het werkt en hoe je eraan begint.
Hoe verkoop ik mijn producten via internet?

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

De toekomst zit ‘m in omnikanaal ondernemen, dat is de boodschap die KBC wil overbrengen met zijn nieuwe ondernemerscampagne. Want on- en offline gaan vandaag, meer dan ooit, hand in hand. Ontdek zelf hoe de toekomst van jouw zaak er kan uitzien!
Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?