Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Het recept voor succes: bloemen, de KBC-Paypage en een origineel idee

Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Het recept voor succes: bloemen, de KBC-Paypage en een origineel idee

Samen met familie, vrienden en/of collega's een bloemenbudget verzamelen zodat je geliefde overledene maandenlang, zelfs jarenlang in de bloemetjes kan worden gezet. Dat is het idee achter Flowers Forever. Zaakvoerster Ellen De Meyere vertelt hoe ze de zorgen van nabestaanden wegneemt met behulp van een rouwbloemenrekening.

Waarom?

“Bij een overlijden bestellen nabestaanden meestal bloemen voor de dag van de begrafenis of crematie. Maar ook daarna wordt meestal een rouwboeket op het graf of bij de urne gelegd. Familie, vrienden en collega’s kunnen daarvoor een budget verzamelen en een beurtrolsysteem instellen. Flowers Forever wil hen daarbij helpen. Via de website kunnen ze een rouwbloemenrekening openen, die de overledene maandenlang of zelfs jarenlang in de bloemetjes zet.”

Nabestaanden kunnen makkelijk geld storten via de KBC-Paypage op onze website.

Ellen de Meyere, zaakvoerster Flowers Forever

Hoe?

Flowers forever, e-commerce, rouwbloemenrekening, KBC-betaalpagina, overlijden, bloemen, bloemist

“Op de website bepalen de nabestaanden zelf het budget, de frequentie (tweewekelijks of maandelijks) en de plek waar bloemen moeten worden geleverd. Ze kiezen uit de bloemisten die aangesloten zijn op het platform. Meerdere gebruikers kunnen ieder een zelfgekozen bijdrage storten op de rouwbloemenrekening die verbonden is aan een dierbare overledene. Dat kan makkelijk via de KBC-Paypage op de site.

Dankzij Flowers Forever worden de gekozen bloemen op de afgesproken tijdstippen geleverd op de juiste plaats. Dat kan op een begraaf- en rustplaats, maar ook bij een urne thuis of in een rusthuis. Dat wordt allemaal afgesproken met de gekozen bloemist. Die ontvangt op regelmatige tijdstippen het bedrag voor de geleverde boeketten. Hijzelf betaalt aan Flowers Forever abonnementskosten om opgenomen te worden in het platform.”

Resultaat?

“Flowers Forever is pas actief sinds 15 oktober 2016, dus concrete resultaten zijn er nog niet. De dienstverlening speelt in elk geval in op de nood aan terugkerende rouwboeketten. Zeker bij nabestaanden die weinig tijd hebben of veraf wonen, is de vraag groot. Deze service zorgt niet alleen voor een maximale ontzorging, maar vergroot ook de samenhorigheid tussen overblijvende familie, vrienden en collega’s.”

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Flowers Forever? Bezoek dan de website.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: Ook intieme artikelen verkopen online

Blog: Ook intieme artikelen verkopen online

De uitdagingen en successen van een onlinelingeriezaak? De eigenaars van Dag&Nacht geven hun geheimen prijs.
Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

Blog: Patatjes op Facebook besteld, aan huis geleverd

‘Patatjes aan huis’ krijgt tevreden klanten in ruil voor aardappelen, en dat met behulp van sociale media!
Hoe bestellingen verzenden?

Hoe bestellingen verzenden?

Heb je een eigen webshop? Zo bezorg je de online bestellingen aan je klanten.
Blog: Scoren met e-mail

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens
Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?