Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!

Hans Dewulf vertelt hoe hij een webshop opende die perfect aansluit op zijn zaak in de doe-het-zelf-sector.

Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!

Hans Dewulf vertelt hoe hij een webshop opende die perfect aansluit op zijn zaak in de doe-het-zelf-sector.

Het idee om een eigen webshop te openen, kreeg Hans Dewulf van zijn omgeving. “In de media hoor je niets anders dan de populariteit van het grote ‘www’. En de mensen gaan producten ook meer en meer online vergelijken, toch?”. Dat klopt. En ook voor een bedrijf in de doe-het-zelfsector kan een onlinewinkel veel potentieel hebben. Hans en zijn zoon Louis vertellen over hun stap naar een eigen webwinkel.

Tijd om de zeilen te draaien, ahoi!

Bouwstock Dewulf

Roger Dewulf, vader van de huidige zaakvoerder Hans, was als zelfstandige actief in de vlasnijverheid (zo’n halve eeuw geleden ondertussen). Anticiperend op de teloorgang van die industrietak besloot Roger al in 1968 het vlas vaarwel te zeggen en een andere koers te gaan varen.

Wat begon als een meubelzaak met een eigen houtzagerij, groeide geleidelijk aan uit tot een bedrijf met een veel breder gamma aan producten en diensten. In no time was Bouwstock Dewulf een bekende plek in de wijde omgeving van Roeselare.

Doe-het-zelven is weer helemaal in. Dat merk je aan al die televisieprogramma’s de laatste tijd, en dat kunnen wij alleen maar toejuichen. ’t Is een trend die zal blijven. Want wat je zelf doet, doe je beter”

Hans Dewulf - Bouwstock Dewulf

Doe-het-zelven, da’s een trend die blijft

Bouwstock Dewulf

Ondertussen is de familie Dewulf bijna 50 jaar actief in de doe-het-zelfwereld. De verkoop van doe-het-zelfartikelen neemt ook almaar toe. “Doe-het-zelven is weer helemaal in. Dat merk je aan al die televisieprogramma’s de laatste tijd, en dat kunnen wij alleen maar toejuichen. ’t Is een trend die zal blijven. Want wat je zelf doet, doe je beter”, vertelt Hans al lachend.

Daarnaast beschikt het bedrijf ook over een timmer - en schrijnwerkatelier waar tuinhuizen, carports, overdekte terrassen, enz. gemaakt worden. De houtafdeling beschikt over een ruim assortiment hout en platen, die direct op maat verzaagd kunnen worden. Zo hoeft de klant niet lang te wachten en heeft hij meteen de stukken waarmee hij verder kan.

Waarom opende Bouwstock Dewulf dan nog een webshop?

Bouwstock Dewulf materiaal

“Wel, net als doe-het-zelven is ook online shoppen (en e-commerce) een trend die de laatste jaren niet meer genegeerd kan worden. Daarom wilden we als doe-het-zelfzaak ook mee op die kar springen.” vertelt Hans Dewulf.

Een doe-het-zelf-webshop?

Hans lacht: “Nee, we kunnen véél zelf, maar online hadden we toch wat hulp nodig. We kregen plots een brief in de bus dat KBC de mogelijkheid aanbiedt om via een platform een eigen webshop op te zetten. Dat was de juiste informatie op het juiste moment”, vult Hans aan.

En … klaar is kees

Bouwstock Dewulf Webshop

De webshop van de familie Dewulf wordt onderhouden door Hans en zijn zoon. Samen bekijken ze welke artikelen, vaak de meest verkochte, ze in de webshop kunnen plaatsen. “We wilden onze webshop op dezelfde manier opbouwen als onze winkel”, vertelt Hans. “Aan de gevel van onze zaak hangen spandoeken met onze hoofdcategorieën. Die hoofdcategorieën proberen we door te trekken op onze website en webshop. Zo is het overzichtelijk voor de consument en vinden ze een artikel vlotter. Wat de selectie van de artikelen betreft, willen we ons baseren op de folderartikelen die elke maand in ons magazine verschijnen. De nodige reclame en vlotte toegankelijkheid moeten aankopen aanmoedigen. Daarom staat op onze website nu ook ‘Webshop 7 dagen per week geopend’”, aldus Hans.

Meer weten? Bezoek de website van bouwbedrijf Dewulf of bekijk hun Facebookpagina.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Blog: KBC lanceert campagne ‘Pop-up Webshop’

Een eigen webshop, een eigen onlinewinkel. Velen dromen ervan, maar toch doet 78% van de zelfstandige ondernemers in ons land nog niet aan ‘e-commerce’ (online verkopen). En dat terwijl 6,7 miljoen Belgen het afgelopen jaar wel online dingen kochten. De trend is al gezet: online shoppen is helemaal van deze tijd. Tijd dus dat jullie, lokale ondernemers, de stap naar e-commerce zetten. En daar wil KBC jullie graag een handje bij helpen!

Hoe krijg je een veilige webshop?

Hoe krijg je een veilige webshop?

Safety first, dat geldt ook voor de e-commerce. Beveilig dus niet alleen jezelf, maar ook je onlineklanten.

Hoe verander je je brandname?

Hoe verander je je brandname?

Je brandname veranderen? Het kan. Maar hoe pak je dat aan? Wat zijn de belangrijkste aandachtspunten? KBC serveert je vijf rake tips.

Hoeveel geld investeer ik in marketing?

Hoeveel geld investeer ik in marketing?

Hoeveel je in marketing investeert, heb je zelf in de hand. Het kan gaan van heel goedkoop tot peperduur. Er is wel één basisregel: je moet er meer uithalen dan je erin steekt. Zomaar willekeurig marketingacties opzetten is niet aangeraden. Je meet het best wat je doet en vooral wat het opbrengt. Zo kun je efficiënt bijsturen, de goede strategieën opdrijven en de minder rendabele afbouwen.