Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Beter stockbeheer met de juiste software bij de kinderkledingzaak Jokiki

Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Beter stockbeheer met de juiste software bij de kinderkledingzaak Jokiki

Een kledingstuk dat de deur uitgaat net wanneer datzelfde stuk online gekocht wordt, het is een probleem voor het stockbeheer dat regelmatig voorkomt. Joke Landtmeters, zaakvoerster van de kinderkledingzaak Jokiki, zag het gebeuren en zocht naar een oplossing. Tegenwoordig gebruikt ze een software om de stock van haar fysieke winkel en webshop samen te beheren. De volledige voorraad is daardoor gekoppeld aan een centraal kassasysteem.

Waarom?

"Jokiki verkoopt al sinds 1993 kinderkleding van diverse merken. De winkel startte in Steenokkerzeel, maar in 2005 verhuisde ik mijn activiteiten om strategische redenen naar Vilvoorde. Maar toen ik vaststelde dat de markt meer en meer richting internet evolueerde, besliste ik om me ook op onlineverkoop te focussen.

Ik begon met internetverkopen via Facebook, maar dat werd al snel te omslachtig. Dus liet ik een webshop bouwen. De grootste uitdaging bleek echter: een duidelijk overzicht van de stock behouden. De voorraad van de fysieke winkel en die van de webshop zijn namelijk dezelfde. Wanneer iets offline verkocht wordt, heeft dat dus ook invloed op het onlineaanbod. En omgekeerd."

De voorraadgegevens zijn altijd up-to-date.

Joke Landtmeters, zaakvoerster Jokiki

Hoe?

"Dankzij de Tilroy-software is zowel de stock van de winkel als die van de webshop gelinkt aan één kassasysteem. De gegevens over de beschikbare artikelen zijn altijd up-to-date. Wat online gebeurt, is meteen bekend in de winkel. En vice versa. Ideaal dus voor iemand zoals ik, die alleen werkt en geen tijd heeft om manueel gegevens over de voorraad aan te passen."

Resultaat?

"Klanten kunnen via de webshop alle artikelen, hun prijzen en de beschikbaarheid checken. Dankzij de Tilroy-software zijn die gegevens op elk moment actueel. Vervolgens kunnen ze hun bestelling in de winkel ophalen of aan huis laten leveren. Op die manier kan ik hen een optimale winkelervaring bieden via alle kanalen."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Jokiki? Bezoek dan hun website.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: Ga op zoek naar het juiste sociale netwerk

Blog: Ga op zoek naar het juiste sociale netwerk

Wil je je webshop in de kijker zetten via sociale media? Bouw een netwerk op via Instagram, net als LN Knits.

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Blog: Een winkel? Ik heb er twee: offline én online!

Toen het jongste kindje van Suzy De Peuter en haar man Frederic Ingelaer naar school begon te gaan, wou Suzy een actieve bezigheid naast haar taken als huisvrouw. Eén van haar kinderen heeft een allergie en verdraagt geen overblijfselen van chemicaliën in voeding. Vandaar het idee van Suzy om zelf een biowinkeltje te openen, genaamd ‘Olleke Bolleke’.

Meer klanten én meer omzet met online marketing

Meer klanten én meer omzet met online marketing

Je eerste zorg als zelfstandige of kmo? Klanten en omzet. Start to Market leert je de knepen van online marketing. Het geheim? Persoonlijke trainingen en efficiënte marketingtechnieken. Laat je snel opbellen met meer info.

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

De toekomst zit ‘m in omnikanaal ondernemen, dat is de boodschap die KBC wil overbrengen met zijn nieuwe ondernemerscampagne. Want on- en offline gaan vandaag, meer dan ooit, hand in hand. Ontdek zelf hoe de toekomst van jouw zaak er kan uitzien!