Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Beter stockbeheer met de juiste software bij de kinderkledingzaak Jokiki

Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Beter stockbeheer met de juiste software bij de kinderkledingzaak Jokiki

Een kledingstuk dat de deur uitgaat net wanneer datzelfde stuk online gekocht wordt, het is een probleem voor het stockbeheer dat regelmatig voorkomt. Joke Landtmeters, zaakvoerster van de kinderkledingzaak Jokiki, zag het gebeuren en zocht naar een oplossing. Tegenwoordig gebruikt ze een software om de stock van haar fysieke winkel en webshop samen te beheren. De volledige voorraad is daardoor gekoppeld aan een centraal kassasysteem.

Waarom?

"Jokiki verkoopt al sinds 1993 kinderkleding van diverse merken. De winkel startte in Steenokkerzeel, maar in 2005 verhuisde ik mijn activiteiten om strategische redenen naar Vilvoorde. Maar toen ik vaststelde dat de markt meer en meer richting internet evolueerde, besliste ik om me ook op onlineverkoop te focussen.

Ik begon met internetverkopen via Facebook, maar dat werd al snel te omslachtig. Dus liet ik een webshop bouwen. De grootste uitdaging bleek echter: een duidelijk overzicht van de stock behouden. De voorraad van de fysieke winkel en die van de webshop zijn namelijk dezelfde. Wanneer iets offline verkocht wordt, heeft dat dus ook invloed op het onlineaanbod. En omgekeerd."

information-expr-quote--glyph
De voorraadgegevens zijn altijd up-to-date.

Joke Landtmeters, zaakvoerster Jokiki

Hoe?

"Dankzij de Tilroy-software is zowel de stock van de winkel als die van de webshop gelinkt aan één kassasysteem. De gegevens over de beschikbare artikelen zijn altijd up-to-date. Wat online gebeurt, is meteen bekend in de winkel. En vice versa. Ideaal dus voor iemand zoals ik, die alleen werkt en geen tijd heeft om manueel gegevens over de voorraad aan te passen."

Resultaat?

"Klanten kunnen via de webshop alle artikelen, hun prijzen en de beschikbaarheid checken. Dankzij de Tilroy-software zijn die gegevens op elk moment actueel. Vervolgens kunnen ze hun bestelling in de winkel ophalen of aan huis laten leveren. Op die manier kan ik hen een optimale winkelervaring bieden via alle kanalen."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Jokiki? Bezoek dan hun website.

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens
Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?
Blog: Scoren met e-mail

Is je winstmarge anders bij onlineverkoop?

Wil je een webshop starten? Verlies de kosten, prijszetting en onlinemarketing dan niet uit het oog.
Is je winstmarge anders bij onlineverkoop?

Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!

Het idee om een eigen webshop te openen, kreeg Hans Dewulf van zijn omgeving. “In de media hoor je niets anders dan de populariteit van het grote ‘www’. En de mensen gaan producten ook meer en meer online vergelijken, toch?”. Dat klopt. En ook voor een bedrijf in de doe-het-zelfsector kan een onlinewinkel veel potentieel hebben. Hans en zijn zoon Louis vertellen over hun stap naar een eigen webwinkel.
Blog: Bouwbedrijf Dewulf opende een webshop voor doe-het-zelvers!

Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd

Met een avondshop bereikt deze slagerij meer tevreden klanten, meer omzet en minder personeelskosten.
Blog: De slagerij blijft gewoon open, ook na sluitingstijd