Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Beter stockbeheer met de juiste software bij de kinderkledingzaak Jokiki

Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Beter stockbeheer met de juiste software bij de kinderkledingzaak Jokiki

Een kledingstuk dat de deur uitgaat net wanneer datzelfde stuk online gekocht wordt, het is een probleem voor het stockbeheer dat regelmatig voorkomt. Joke Landtmeters, zaakvoerster van de kinderkledingzaak Jokiki, zag het gebeuren en zocht naar een oplossing. Tegenwoordig gebruikt ze een software om de stock van haar fysieke winkel en webshop samen te beheren. De volledige voorraad is daardoor gekoppeld aan een centraal kassasysteem.

Waarom?

"Jokiki verkoopt al sinds 1993 kinderkleding van diverse merken. De winkel startte in Steenokkerzeel, maar in 2005 verhuisde ik mijn activiteiten om strategische redenen naar Vilvoorde. Maar toen ik vaststelde dat de markt meer en meer richting internet evolueerde, besliste ik om me ook op onlineverkoop te focussen.

Ik begon met internetverkopen via Facebook, maar dat werd al snel te omslachtig. Dus liet ik een webshop bouwen. De grootste uitdaging bleek echter: een duidelijk overzicht van de stock behouden. De voorraad van de fysieke winkel en die van de webshop zijn namelijk dezelfde. Wanneer iets offline verkocht wordt, heeft dat dus ook invloed op het onlineaanbod. En omgekeerd."

De voorraadgegevens zijn altijd up-to-date.

Joke Landtmeters, zaakvoerster Jokiki

Hoe?

"Dankzij de Tilroy-software is zowel de stock van de winkel als die van de webshop gelinkt aan één kassasysteem. De gegevens over de beschikbare artikelen zijn altijd up-to-date. Wat online gebeurt, is meteen bekend in de winkel. En vice versa. Ideaal dus voor iemand zoals ik, die alleen werkt en geen tijd heeft om manueel gegevens over de voorraad aan te passen."

Resultaat?

"Klanten kunnen via de webshop alle artikelen, hun prijzen en de beschikbaarheid checken. Dankzij de Tilroy-software zijn die gegevens op elk moment actueel. Vervolgens kunnen ze hun bestelling in de winkel ophalen of aan huis laten leveren. Op die manier kan ik hen een optimale winkelervaring bieden via alle kanalen."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Jokiki? Bezoek dan hun website.

Is deze pagina nuttig voor jou? Ja Neen

Blog: The Future of Shopping

Blog: The Future of Shopping

Je bladert doorheen een webshop, plaatst je favoriete artikelen in je digitale winkelmandje en met je smartphone heb je in een mum van tijd betaald. Dingdong! De volgende ochtend staat het pakketje al voor de deur. Online shoppen is vandaag gemakkelijk en zeer populair. Maar hoe ga je als lokale handelaar om met al deze veranderingen? Hoe zorg je dat je klanten ook nog fysiek naar jouw zaak komen?
Wie koopt jouw producten online?

Wie koopt jouw producten online?

Speel je troeven uit: combineer een fysieke winkel én webshop om voor vertrouwen en herkenbaarheid te zorgen.
Blog: Scoren met e-mail

Blog: Scoren met e-mail

Bart Keppens
Ondanks de snelle opkomst van nieuwe socialmediaplatformen (Twitter, Snapchat, Facebook, WhatsApp, enz.) blijft e-mail een van de meest gebruikte communicatiemiddelen. Wereldwijd zijn er ongeveer 4 miljard accounts en dagelijks wisselen die 200 miljard berichten uit. Meer dan 90% van de gebruikers kijkt trouwens elke dag (uit) naar nieuwe berichten. Heel wat bedrijven gebruiken e-mail dan ook om te communiceren met hun klanten. Maar hoe kun je als ondernemer inspelen op die manier van communiceren naar je klanten?
Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

De toekomst zit ‘m in omnikanaal ondernemen, dat is de boodschap die KBC wil overbrengen met zijn nieuwe ondernemerscampagne. Want on- en offline gaan vandaag, meer dan ooit, hand in hand. Ontdek zelf hoe de toekomst van jouw zaak er kan uitzien!