Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Beter stockbeheer met de juiste software bij de kinderkledingzaak Jokiki

Blog: Centraal stockbeheer voor webshop en winkel

Beter stockbeheer met de juiste software bij de kinderkledingzaak Jokiki

Een kledingstuk dat de deur uitgaat net wanneer datzelfde stuk online gekocht wordt, het is een probleem voor het stockbeheer dat regelmatig voorkomt. Joke Landtmeters, zaakvoerster van de kinderkledingzaak Jokiki, zag het gebeuren en zocht naar een oplossing. Tegenwoordig gebruikt ze een software om de stock van haar fysieke winkel en webshop samen te beheren. De volledige voorraad is daardoor gekoppeld aan een centraal kassasysteem.

Waarom?

"Jokiki verkoopt al sinds 1993 kinderkleding van diverse merken. De winkel startte in Steenokkerzeel, maar in 2005 verhuisde ik mijn activiteiten om strategische redenen naar Vilvoorde. Maar toen ik vaststelde dat de markt meer en meer richting internet evolueerde, besliste ik om me ook op onlineverkoop te focussen.

Ik begon met internetverkopen via Facebook, maar dat werd al snel te omslachtig. Dus liet ik een webshop bouwen. De grootste uitdaging bleek echter: een duidelijk overzicht van de stock behouden. De voorraad van de fysieke winkel en die van de webshop zijn namelijk dezelfde. Wanneer iets offline verkocht wordt, heeft dat dus ook invloed op het onlineaanbod. En omgekeerd."

information-expr-quote--glyph
De voorraadgegevens zijn altijd up-to-date.

Joke Landtmeters, zaakvoerster Jokiki

Hoe?

"Dankzij de Tilroy-software is zowel de stock van de winkel als die van de webshop gelinkt aan één kassasysteem. De gegevens over de beschikbare artikelen zijn altijd up-to-date. Wat online gebeurt, is meteen bekend in de winkel. En vice versa. Ideaal dus voor iemand zoals ik, die alleen werkt en geen tijd heeft om manueel gegevens over de voorraad aan te passen."

Resultaat?

"Klanten kunnen via de webshop alle artikelen, hun prijzen en de beschikbaarheid checken. Dankzij de Tilroy-software zijn die gegevens op elk moment actueel. Vervolgens kunnen ze hun bestelling in de winkel ophalen of aan huis laten leveren. Op die manier kan ik hen een optimale winkelervaring bieden via alle kanalen."

Meer ervaringen lezen?

Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Jokiki? Bezoek dan hun website.

Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

De toekomst zit ‘m in omnikanaal ondernemen, dat is de boodschap die KBC wil overbrengen met zijn nieuwe ondernemerscampagne. Want on- en offline gaan vandaag, meer dan ooit, hand in hand. Ontdek zelf hoe de toekomst van jouw zaak er kan uitzien!
Is jouw zaak al klaar voor de toekomst?

Webshop & wetgeving

Ontdek de regels en wetgeving rond 'online verkoop' in België.
Webshop & wetgeving

Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Bloemen, de KBC-Paypage en een origineel idee… Het leidde tot de rouwbloemenrekening van Flowers Forever.
Blog: Flowers Forever zet overledenen in de bloemetjes

Hoe maak ik gebruik van social media voor mijn onderneming?

Als onderneming zou je moeten aanwezig zijn op social media. Eigenlijk is dat niet zo moeilijk. Het komt vaak neer op logisch denken en eventjes tijd nemen om de communicatie met mensen echt aan te gaan.
Hoe maak ik gebruik van social media voor mijn onderneming?