De levering van een pakje ooit gemist omdat je was gaan joggen of onder de douche stond? Dat probleem is verleden tijd dankzij Parcify. Ze leveren je pakje namelijk af waar jij je op dat moment bevindt. En dat concept van last mile delivery lijkt aan te slaan. Christophe Van Olmen, Chief Commercial Officer bij Parcify, vertelt over de goede resultaten: op 3 maanden tijd werden 3.000 pakjes zonder probleem geleverd.
Waarom?
“Onze oprichter, Jonas Coenen, miste ooit een pakje omdat hij net even de hond uitliet. Dat bracht hem op het idee een tussenpartij op te starten. Een leveringsdienst die ervoor zorgt dat het pakketje altijd terechtkomt.”
“Een snelle levering is niet het belangrijkste voor de klant. Wel dat een pakje zeker arriveert.”
Christophe Van Olmen, Chief Commercial Officer bij Parcify
Hoe?

“Bij Parcify werken we met twee modellen. Je kunt als bedrijf Parcify aanbieden aan je klanten als leveringsmethode. Of je kunt als eindconsument Parcify kiezen als tussenpersoon. In beide gevallen wordt het pakje bij ons geleverd en daarna zorgen wij dat het direct in de handen van de consument aankomt. Onze koerier kan via zijn app volgen waar de klant zich bevindt, en hem ter plaatse het pakje afleveren. Ben je even een blokje om met de hond? Dan kan je aan de koerier laten weten waar je precies bent.”
Resultaat?
“In januari 2016 gingen we officieel van start. De eerste 3 maanden hadden we al 3.000 pakjes afgeleverd. Onze klanten vinden het een geweldige service. Niet per se omdat hun pakje er sneller is, wel omdat ze ontzorgd zijn. Ze weten dat het in goede handen is en bij hen aankomt wanneer zij willen. Sommige klanten willen ons al testen, en lieten hun pakje leveren tijdens het joggen. Maar onze koerier kan ze tot op 2 meter nauwkeurig spotten. We hebben sinds de start nog geen enkele failed delivery gehad!”
Meer ervaringen lezen?
Neem een kijkje op onze blogpagina voor meer ervaringen van ondernemers. Of wil je meer weten over Parcify? Bezoek hun website.